Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. whaat

whaat Trust me I'm a doctor, sort of

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    awww :(

2. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje en mod kan ninja-edite link til EB-opptjening med x-kort i førsteposten, så har vi en liten form for FAQ, siden den tråden allerede har en strålende og oppdatert førstepost?

Last edited: 02. aug 2018
  3. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Man får med Trumf Visa

whaat liker dette
  4. whaat

whaat Trust me I'm a doctor, sort of

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk and whaat like this.
  6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg betalte min første faktura 23. Juni, og min hittil siste faktura ble registrert 18. Juli. På den siste fakturaen jeg betalte 18. Juli gikk jeg over grensen på 30000 og betalte gebyr.

Nå skal jeg registrere flere regninger og regnet med at jeg hadde en ny periode hvor jeg starter på 0 i og med at min første faktura var registrert 23/6 og siste 18/7. Men nå ser jeg at jeg må betale gebyr på fakturaen jeg skal registrere nå. Er ikke dette feil? Jeg trodde jeg startet ny periode 24. Juli?

7. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93

Nei. Det er fortløpende, altså de siste 30 dager.

8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hva mener du med fortløpende? Når kan jeg begynne å betale gebyrfritt igjen? Se vedlagte bilder av regningene mine.

Attached Files:

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Lag en liste over innbetalinger siste 30 dager, med de eldste nederst. Når den nederste på lista er betalt for mer enn 30 dager siden, så fjerner du den. Summer de resterende, trekk fra 30.000, så ser du hvor mye du evt kan betale gebyrfritt. (Hvis summen er mer enn 0, så har du ikke noe tilgode)

Edit:
    Hver gang du skal betale en regning, så gjør du samme operasjon. Selvfølgelig så legger du til nylige innbetalte øverst på lista. FILO, first in, last out.

Last edited: 03. aug 2018
    drsyk, Magnus77 and indahla like this.
  10. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det er veldig enkelt. Ikke bruk mer enn 30.000 per 30 dager, eller vær forberedt på å aldri ha noe gebyrfritt igjen hos de :p

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Eller gjør som meg: betal alt en gang hver 30. dag. Da legger jeg først inn en regning på 30.000,- og deretter resten. Får dermed 30.000,- gebyrfritt hver 30. dag og kan velge hvor mye jeg legger inn ekstra som jeg betaler gebyr på. Voila!

12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Greit å regne ca 27 Laken i mnd, så har du litt sikkerhetsmargin i tilfelle :)

13. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Inga krise å gå litt over. Om du betalar med ShellMC vil trumfen du får på betalingar over 30k vere omlag identisk med gebyret. Å kjøpe ei trumfkrone for ei krone er ein ok deal

Blaa liker dette
  14. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat slik tenker jeg også.

15. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Eller ikke slett, bare lag en liste over betalinger med sum og dato, så er det jo greit å sjekke hvor mye du har betalt per 30 dager.

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hmpfh, det er noe fishy med denne 30-dagersregelen.

Jeg prøver å betale en regning nå men den vil ha gebyr.
    30 dager tilbake akkurat nå er 8. juli kl 9.
    31 dager tilbake akkurat nå er 7. juli kl 9

Selv om jeg regner med HELE 8. eller 7. juli kommer jeg til at jeg har betalt:
    fra nå til 8. juli: 1846 kr
    fra nå til 7. juli: 14694 kr
    6. juli hadde jeg ytterligere 27.000 og det var den datoen jeg hadde forrige gebyrfrie regningsbetaling. Men det er jo nå 32 dager siden?

Jeg kan ikke fatte at jeg nå ikke får betalt uten gebyr igjen, selv om jeg regner 31 dager, med mindre det er 31 dager + kl 12:00 eller noe sånt. For

Sannsynligvis får jeg betalt i morgen. Håper jeg. Den ene regningen jeg skal betale er allerede over forfall med 2 dager :-D

Men å betale f.eks alle regninger den samme datoen i hver måned går altså ikke. Vi må regne mer enn 30 dager ser det ut til.

heihallohade liker dette
  17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde jeg og var på 30-31 dager i dag. Men får gebyr. Får se hva som skjer i morgen :)

18. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg er for første gang på mange måneder ute av 30 dagers syklussen og kan endelig betale noen regninger uten gebyr :)

Min siste betaling var 12.juli. Alt jeg har betalt inn siden 9.juli (så 9. til 12.juli) er nesten 26k. Jeg testet i går og jeg merket regninger for 3k ca og de kom uten gebyr. Regningen 9.juli var på ca 2,5k, så i morgen bør jeg egentlig kunne betale 6,5k i regninger uten gebyr. Evt vente helt til 12.august og dele en av CC-regningene opp i 30k + resten så jeg får 30k uten gebyr. De små gledene av å spare 300kr og uansett få EB :)

19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjørte i starten (funket egentlig helt greit) rullerende betaling innenfor gebyrfri. 30 + 1, bare for å gjøre det enkelt. Så f eks 1. mars, 2. april, 3. mai osv og bruker aldri å legge inn til forfallsdato; betaler alltid på dagens dato. Gjør det egentlig enklere å bruke mindre energi på det. Høres dog ut som det er noe litt rart for enkelte av dere som virker som dere har kjørt 31 dager, men min metode har nå funket greit for meg.

20. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vel blitt diskutert tidligare at betalingar som blir lagt inn fredag ikkje går før mandag. Kanskje det kan vere forklaringa i ditt tilfelle? 6. juli var jo ein fredag.

Xflipper liker dette

Del denne siden