Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har betalt flere fakturaer i flere deler via Payr. Så lenge totalbeløpet er betalt før forfall har jeg ikke gitt beskjed til mottaker.
     
    Fredrik81 liker dette
  2. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,
    jeg har en betaling som skulle helst komme på kontoen den 1 i oktober.
    Holder det om jeg disponere det i morgen på Payr?
    Hva er deres erfaringer i de siste ukene?
     
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Betal den bare så fort som mulig. Skjønner ikke at folk skal gjøre det så vanskelig. I noen tilfeller er payr ute og kjøre (virker da som det er denne dibs som har vært gjenganger flere ganger). Betal regningen så fort du får den (er også gunstig mtp forutsigbarhet ift 30-dagers-grensen). I de tilfeller der payr roter, er det vel i stor grad slik at folk ikke starter purringer før etter 14 dager etter forfall.
     
    Joffer, Are and Spurs like this.
  4. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, de aller fleste bedrifter/organisasjoner leser inn filer fra banken med innbetalinger. Det sitter som oftest ingen og ser på hver enkelt innbetaling. Så lenge KID-nr etc stemmer og man betaler hele beløpet innen fristen spiller det ingen rolle om man deler opp fakturaen.

    Hvis det er et lite firma kan du sikkert gi beskjed for å være hyggelig
     
    Fredrik81 liker dette
  5. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Bladde meg litt igjen tråden, noen som gi ett klart svar om det er mulig/lovlig å betale SAS MC regning med Shell MC i Payr?
     
  6. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Regning er regning.
     
    drsyk, Blaa and LarsR like this.
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om flere enn meg har opplevd det, men det er en ting som irriterer med med Payr. Jeg ligger over 30K-grensa og aksepterer gebyret da jeg anser det som "lønnsomt".

    Men det har ved to tilfeller skjedd at en betaling som var lagt inn til betaling på en senere dato ikke har blitt betalt pga. "feil". Den ene gangen betalte jeg bare på nytt i appen og den gikk rett igjennom, men med NYTT gebyr i tillegg til det jeg allerede hadde betalt. I tilfelle 2 måtte jeg bytte fra SAS MC til Shell for å få den igjennom. også her måtte jeg betale gebyr 2 ganger.

    Skrev klage til kundeservice på det første tilfellet og ba om kreditering av ett stk gebyr, men dessverre nei. Det var for vanskelig for de å håndtere dette så det er bare slik det er.... Håpløst!! Jeg vil for ettertiden kun registrere betalinger som skal gjennomføres umiddelbart, og kan ikke stole på betalinger frem i tid.. :(
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,431
    Bonuspoeng:
    183
    Betalar du med SASMC? Då spelar 4k/96t grensa inn.
     
  9. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Merk at om du belaster SAS-Mastercard i vipps, så inngår dette i «96-timersregnskapet» ditt....
     
  10. TrondF

    TrondF Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Er det ok å bruke mitt shell mc på både min og samboers payr konto? Eller er det ikke lov i henhold til payrs eller shell mcs regelverk?
     
  11. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å ha lest at dette ikke er i henhold til payR vilkår. Det skal være mulig men i gråsonen om man skal følge vilkårene som tilsier at eier av payR konto skal være lik som kortinhaver.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Går ja.
    Gjort det selv: ja.
    Lov i henhold til payR vilkår: nei.
    Så dette må du vurdere selv, men vill ikke anbefale det.
     
    drsyk liker dette
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde jeg virkelig hadde full kontroll på Payr men idag opplevde jeg noe jeg ikke kan forklare:

    Hadde på forhånd betalt inn ekstra på mitt Shell MC-kort slik at disponibel saldo var ca. 140.000,-
    Siste betaling med Payr ble gjort for mer enn 30 dager siden.

    Betalte først en regning på nøyaktig 30.000,- og fikk da ikke gebyr. OK!
    Betalte så 10 regninger på totalt ca. 10.500,- og fikk 105,- i gebyr. OK!
    Forsøkte så å betale en regning på 80.000,- men ble stoppet. «Noe gikk galt». Senket med 10.000,- (til 70.000,-) og forsøkte igjen. Ble stoppet på samme måte. Senket med 10 og 10 tusen til jeg til slutt fikk den igjennom på 30.000,- med 300,- i gebyr. Deretter får jeg ikke igjennom flere regninger med Shell-kortet. Har forsøkt ned til 5.000,-

    Jeg har tidligere gjort betalinger på over 100.000,- via Payr med Shell-kortet så jeg trodde ikke det var noen begrensinger på det..

    Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke fikk registrert betalinger for mer enn ca. 71.000,- med mitt Shell-kort?

    Edit: etter å ha skrevet dette innlegget forsøkte jeg en gang til med 5.000,- og da gikk den igjennom. Forsøkte så med 50.000,- og det gikk også. Og til slutt fikk jeg igjennom 10.000,- til.

    Kanskje det er en begrensing på tid..?
     
    Last edited: 18. okt 2018
  14. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde en lignende issue denne måneden der jeg hadde betalt inn ekstra. Men løsningen var å vente en stund (en time?) og prøve igjen, da gikk det gjennom. Lykke til!


     
    50cent and indahla like this.
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    @indahla Mener shell mc hadde en sperre på 75 netttransaksjoner eller noe lignende i måneden(kanskje . KAn dette ha vært medvirkende til problemet, kanskje? Mulig bare en soft sperre som nevnt over, og at det er på stell igjen etter noen timer.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tipper det er en sperre på tid. Jeg brukte vel sikkert ca. 5 minutter på å skrive innlegget. Så kanskje det er nok.
     
  17. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er Ikano bank totalt ute av drift nå? På tirsdag ble alle betalingsforsøk med Ikano Visa i forskjellige butikker avvist, innlogging nettbank funker ikke for øyeblikket og ingen betaling med Shell Mastercard går gjennom. Får bare feilmeldinger i payr med Shell, andre kort funker uten problem.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk brukt Shell MC på Payr i dag tidlig.
    Kommer ikke inn i nettbanken.
     
  19. Imtiaz

    Imtiaz Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Du har nok overbelastet Shell MCs systemer med all din bruk tidligere på dagen :)
     
    drsyk, Xflipper, indahla and 3 others like this.
  20. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om det er et problem bare for meg, men nettbanken er nede mange ganger i måneden. Har bare vent meg til det....
     

Del denne siden