Pluss "saver" og Business "saver"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Richaye, 22. febr 2014.

  1. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Mister mer og mer troen på hele Plus-konseptet. Går tilbake til Go-billetter jeg.
     
  2. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte de samme billettene på salget og skulle endre i ettertid. 600,- i endringsgebyr + prisdifferansen, så totalt ca 1200 å endre utreise til noe før (BGO-OSL). Kunne kjøpe ny Plus-billett til 800 på sas.no. Håpløst. Fikk heller ikke refundert skatter/avgifter når jeg kansellerte pga endringsgebyret var over dette. Er det i det hele tatt lov?
     
  3. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Sist gang jeg var avhengig av en kansellerbar billett måtte jeg kjøpe SAS Plus og i tillegg hake av for "fri endring og avbestilling" som økte prisen med 250 kr (tror jeg) per vei. Dette var på en tur i Europa.
    Den vanlige Plus-billetten var langt unna full flex...

    Jeg endte faktisk med å avbestille billetten og da fikk jeg igjen hele beløpet uten noe om og men.
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nå klager dere over at ett produkt ikke er et annet. Det blir som å kjøpe cider, og klage over at det ikke er champagne. Plus er et produkt som ofte gir veldig mye igjen for pengene for en som vil ha litt ekstra goder på turen, mens full flex er for konsulenten som gjerne vil hjem til familien noen timer tidligere, og som har betalingsvillige arbeids/ oppdrags-givere. for min del er muligheten for full refusjon det viktigste ved Plus, jeg kjøper ofte billetter på salg, og sjansen for at det skulle komme noe i veien så man ikke får dratt, er stor. Derimot har jeg vel knapt opplevd å ha behov for å ha en full flex-billett.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke helt enig med deg der @Brunello , jeg for min del klager over hvor komplisert det er å vite hva jeg faktisk kan få igjen.
    En ting er de forskjellige klassene, men det er også et faktum at det er forskjell på summen av "avgifter" når du kjøper en billett og summen av "avgifter" når du skal ha refusjon. DET er tvilsom forretningsførsel spør du meg.
     
    Scandipendler liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor var dette ( hvilke(n)) ruter...?
    Jeg kjøpte TRD-OSL - retur her på salget for noen uker siden og fikk full refusjon på min da jeg kansellerte denne... Plus i klasse A... 1598 kroner t/r
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her, frua og jeg hadde en tur nordover, hun kunne ikke bli med, kansellerte hennes, og fikk alt tilbake.
    Men det er jo der skoen trykker, det er så uforutsigbart.
     
  8. helifalcon

    helifalcon Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Gjelder gebyret for avbestilling av saver t/r? Hva om man har en tur til USA med plus saver ut og business saver tilbake, hva blir avbestillingsgebyret da?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det skal være det samme.
     
    helifalcon liker dette

Del denne siden