Hei, jeg finner ikke hva forskjellen er på ordinære pluss eller business og "saver" varianten, bortsett i fra prisen. Noen som kan forklare? Takker Richaye
Det er kun prisen. SAS Plus Saver er vel de første billettene som går, og når det er få plasser igjen, går prisen opp og "saver" forsvinner. Servicemessig er det ingen forskjell.
Men det er vel forskjell på restriksjonene i billettene i forhold til kanselleringer eller endringer.
Plus er fleksibel og kan refunderes 100% gratis, men kan kun endres gratis innenfor Plus Saver bookingklasser, er disse ikke ledig, betaler du mellomlegget mellom Plus og Plus Flex uten gebyr Plus Flex er fullpris og kan endres uten oppkjøp dersom det er ledig plass på flyet. Så du må være HELT idiot for å kjøpe Plus Flex. Kjøp en Plus og dersom du mot formodning må bytte flight, betal mellomlegget, ingen gebyr, blir ikke dyrere.
Et lite spørsmål. Hva er gebyret for å avbestille en biz saver billett? finner ingenting om dette på min lille google runde.
Dette er ikke riktig! Det er riktig mellom Plus og Plus Full Flex. Men kun på innenlands og Europa. Plus Saver er imidlertid noe annet og finnes kun på flighter til/fra USA/Asia. Disse er ikke gratis å refundere. Det samme gjelder Business Saver.
Endring: 240/360 EUR (Plus/Business) Avbestilling: 300/400 EUR (Plus/Business) Dette er på en tur OSL-PVG, usikker på om det er annerledes på andre destinasjoner.
Så da er alle plus billetter fullt refunderbare i Europa. Hva får man eventuelt på en ekonomi billett i Europa? Mener å ha sett at noen skrev avgiftene, men mulig jeg bommer
Obs obs!! nå har du gravd frem en gammel tråd med info fra 2014, dette er ikke lenger riktig. SAS har nå lansert SAS PLUS Saver også i Europa (de kaller det vel en test foreløpig) og disse har endring og refusjon kun mot gebyr 600 kr per strekning. https://insideflyer.no/nyhet-sas-plus-saver-billett-europa/
Ups, fant denne når jeg var på mobilen. Takk for hjelpen. Hvordan er det med go billetter, får man overhode noe igjen på disse?
Jeg har gått på en finfin SAS Plus Saver-smell, og er egentlig litt småirritert nå. Bestilte en del SAS Plus Saver på salget (200 kr ekstra for Plus Saver), og dobbelsjekket med nye flotte Serviceskranken på OSL at Plus Saver hadde gratis avbestilling. Og hun skjønte at det var vanskelig å forstå alle klassene, men kunne forsikre meg om at Plus Saver hadde gratis avbestilling. Ringte SAS nå for å faktisk avbestille tre tur/returer, fordi jeg ikke fant noen knapp for det på nettsiden (begynte jo å forstå ugler i mosen). Og som antatt, null gratis avbestilling. Og dyrt å booke om, og siden billettene var så billige så er jo mellomlegget ganske stort. Det billigste er jo tydeligvis å bare ikke møte opp, men blir ganske forbanna. Jeg tok meg bryet med må få sjekket opp at jeg hadde gratis avbestilling innen 24 timer, ellers hadde jeg avbestilt alle sammen. Så har de bare lurt meg. Møkk.