Ja, men jeg booket det ikke selv og jobben er på dette hotellet. Men de omelettkokk her, så det er ikke så gærent
Da har vi fortsatt vår lille turne i Frankrike mm og denne natten tilbringer vi i Carcassonne. Det mest spesielle her er en festning fra middelalderen som heter Cité de Carcassonne. Ett fantastisk og levende UNESCO byggverk som vi ser frem til å utforske mer i morgen. Og ikke nok med det, men hotellet vårt, BW Hôtel Le Donjon ligger inne i festningsområdet. Akkurat det fikk jeg ikke med meg når jeg booket dette hotellet Så her er dagens utsikt fra hotellrommet;
Ny dag, nytt land og nytt hotell. Nå befinner vi oss i Andorra La Vella som da er hovedstaden i Andorra. Dette er en liten by i ett lite land, men selv om dette er en kort visitt så gir byen mersmak. Vi bor på Holiday Inn Andorra og det er uten tvil det beste Holiday Inn hotellet jeg har bodd på. Nå sier kanskje ikke det så veldig mye, men spesielt i gamle dager når jeg var reisemontør så ble det en del overnattinger, også på Holiday Inn innimellom. Servicen her er veldig bra, beliggenheten er topp, de har en god restaurant og de har også en liten spa-avdeling med ett lite innendørs basseng. Og hvor mange Holiday Inn kan stille med spa?
Ny dag, ny by og nå er vi tilbake i Frankrike, nærmere bestemt Montpellier. Vi er nå innlosjert på Best Western Hotel Eurociel og jeg forstår godt de gode tilbakemeldingene dette hotellet får på tripAdvisor. Veldig bra beliggenhet, gjestfritt, fine nyoppussede rom og privat avlåst parkering. Jeg bestilte en av fire suiter som befinner seg i ett eget bygg på den andre siden av gaten fra selve hotellet og standarden er veldig bra. Suiten har to etasjer med soverom både oppe og nede i tillegg til en liten kjøkken/stuedel nede. Vi har balkong både mot bakgården og mot fremsiden og bildene er tatt fra sistnevnte.
Ny dag (!), ny by og nytt hotell igjen. Nå er vi i Cannes og har sjekket inn på Grand Hyatt Cannes Hotel Martinez. Her skal vi være i fire dager og takket være @milehigh har vi blitt oppgradert til en junior suite som må være en av de bedre i byen og vel så det. Suiten i seg selv er veldig bra, men den virkelige godbiten er den fantastiske terrassen med solstoler, spisegruppe, sittegruppe og en flott utsikt over byen og Middelhavet. Tusen takk igjen @milehigh!
Radisson Blu Royal Copenhagen. Ikke veldig eksotisk, men oppgradert fra standard til Royal Club og utsikten er det i alle fall ingenting å si på
Best Western, Lake Buena Vista. Disney world, Universal Orlando osv. Artig for unga... dvs meg siden vi ikke har barn
Tåke i Cape Town i dag, så ingen utsikt til Table Mountain. Var bedre går, men det skal visst lette litt etterhvert.
Jumeirah Frankfurt.. Meget oppegående hotell, Med et meget greit rom.. hos radisson ville de kalt det "business" rom.. Dog er kvalitetene noen hakk over de fleste BLU.. C
Siden det står hotell i parentes benytter jeg anledningen til å poste et bilde fra ukas "hotell", hytta på Kvitfjell. Fin påskeutsikt!
På tur over Adriatiske hav fra Ancona (ITA) til Igominitsa (GR), med Minoan Line. Flytende hotel for en natt. Man skimter Italia i bakgrunn.
Tallinn sentrum, fra rom 1011. Rimelig dårlig vær her i Tallinn. Dropper nok en runde i gamlebyen til fordel for spa her på det relativt nye Hilton Tallinn Park. Turen går til Warsawa senere i dag men ser ikke ut som det er noe særlig bedre vær der!
Litt mer overkommelig værforhold i Warsawa. Her fra toppetasjen på Radisson Blu Sobieski hvor oppholdets første natt blir gjennomført pga. tømming av CC-konto. Resten av oppholdet blir på Hilton som kan skimtes i bakgrunnen her.