Aloft Dhahran Måtte utvide oppholdet og rommet jeg bodde på var reservert til noen andre så da måtte jeg bytte rom for de siste to nettene. Jaggu ble jeg ikke oppgradert til «the biggest suite we have» i følge han i resepsjonen.
Quality Hotel Expo. Ingen oppgradering, men resepsjonisten sa jeg i alle fall hadde fått rom med utsikt (?).
Har bodd på en del hotell de siste to ukene jeg ikke har hatt tid til å poste. Så jeg bryter nok med trådens tittel. Dette rommet på Scandic Hammerfest hadde jeg gleden av å betale 3 880 kroner for en natt. Badet var så lite at dusjen kun hadde en dør, og dermed søkkvåt gulv etter en dusj. Utsikten til nabobygget 6 meter utenfor var fantastisk. Og gardinene så lyse at jeg våknet av lyst rom klokken 05:10. Lydisolering finnes ikke her. Jeg forstår de har algoritmer som gjør at de forsøker å få mest mulig ut av de rommene som er tilgjengelig, men dette er i mine øyne ran på høylys dag. De burde ha et maksbeløp for hva de kan ta seg betalt for et sånn bedritent lite rom, spør du meg.
Intercontinental century city Chengdu, Kina. En uke siden. Fin lobby og frokostsal. Ikke all verdens frokost. Rom ikke særlig rent (støv), vinduer ikke lydisolerte.Hørte trafikkstøy godt i 24. etg. Aircondition var dårlig, siste dag steg temp fra 22.8 til 24.6 i løpet av to timer mens temperaturen var satt til 20. Forøvrig det andre Intercontinental i Chengdu (Global center) i utsikten.
Thon Orion Hotel, Bergen. Brukte en Thon+ opplevelse på oppgradering til suite. De har to suiter i øverste etasje.