Har selv fire flybilletter hos WF pga god pris for å teste Embraer 190 E2. Så skvatt jeg litt etter å ha lest her og derfor chattet med SAS som jeg tenker at de har ansvar for Eurobonus, mens WF er bare flyselskap som flyr og ikke har noe med bonus å gjøre, tenker jeg.
Jeg lurte litt på det samme. For den turen fordrer karantene på hjemkomst, og til og med pålagt karantene hotell slik reglene er nå. Man kommer ganske enkelt ikke ut av ankomsthallen før testen er tatt. Og da går turen, fortsatt assistert, rett til karantenehotell i nærheten av OSL. Når det er sagt, tror jeg en av tingene regjeringen vil si noe om i morgen (det er nettopp meldt om pressekonferanse) er at interneringen av norske borgere på grensen vil slutte rimelig snart. Men uansett må man nok regne med karantenepålegg, om enn i eget hjem, ganske lang tid fremover også. Slutten av juni er kanskje innafor, og uten karantene - men det tror jeg er et sjansespill...
Ja, som andre poster her sier: dette er feil. Jeg fikk 4x poeng for WF-turer jeg tok i påsken, rett etter 4x kampanjen startet. De dukker ikke opp på kontoutskriften på noen måte (der står bare basispoengene), men du ser at "poeng-indikatoren" gjør store byks oppover mot diamanten
Ja, tråden hadde vokst fortere enn jeg rakk å lese den Trekker tilbake det meste, og ellers var det jo faktaopplysninger fra min kant om status akkurat nå...
Har fortsatt en tur booket til LHR den 7. mai og som med dagens reiseråd er uaktuell. I dag kom en endring fra SAS med nye tider og som nå inkluderer overnatting i CPH. Må være greit å be om voucher på denne og alle poengene nå?
Jeg sendte gullmail i dag. Pengene tilbake på konto siden SAS kansellerer. Forrige gang jeg ba om poeng på kansellert reise fikk jeg beskjed om at de ikke gadd gjøre det når jeg har fått forlenget perioden min (utløp juli) og dermed ikke trenger poengene. Ble forøvrig litt overrasket over dette i svaret: " Normalt må vi ikke behandle billetter der ikke er EuroBonus rejser. Men jeg kan se at der var aflysninger på din rejse så jeg har denne gang aflyst RXXXXX for dig. " Trodde gullposten var generell kundeservice, ikke bare poengbillettservice? K
Mitt inntrykk av den norske gullmailen, er at de ikke tar i noenting som helst som ikke innbefatter poengreiser. Har forsøkt å få svar og/eller hjelp til diverse ting, men alt untatt poeng blir henvist til vanlig proletar kundetelefon.
Jeg sendte av gammel vane til den danske, selv uten Vibeke fremstår det som en god plan. I dag var det Linda som ordnet opp. Jeg har brukt dem til å splitte en booking, legge til UM på en booking, refundere booking med kansellert leg, og annet jeg ikke får til på sas.no på egenhånd. Veldig synd hvis de kun skal røre bonusbilletter. K PS: Finnes det en egen tråd for gullmail/kundebehandling? (Annet enn diamantservice-tråden?)
Vibeke fikset «alt», også ordne med betalte reiser og kansellering av betalte reiser ...... Regner med at gull/diamant mailen hjelper med mine behov som jeg ikke selv klarer på nettet.
Fikk lik tilbakemelding fra dansk gullmail i dag: "Jeg må desværre ikke forandre på en revenue billet." Mitt scenario er at tur om ca 14 dager er blitt endra først ein gong til andre avganger enn opprinnelig bestillt. Tidligare denne veka kom det varsel om ny endring og no er returen før avgang, og i praksis er det umulig å bestille ei reise mellom desse plassane t/r samme dag pga kansellerte fly. Reisa mi er dermed i praksis kansellert av SAS, men no ligger den med denne snodige omvendte reiseruta og det står "Vi jobber fremdeles med å behandle bestillingen, og du vil snart få e-billetten din." noke det har gjort i snart to døgn. Billettype er også endra frå Plus smart til Plus Pro, så mykje rare ting som foregår. Anbefaling frå gullmailen var å ringe inn for å be om refusjon/ombooking, men her tenker eg at eg sitter i ro i båten og avventer kansellering av SAS. Har lite tru på at det vil dukke opp flighter som ikkje er der i dag i allefall.
Min forandring på samme tur innebærer avreise OSL 6.Mai med overnatting i London før hjemreise 7.Mai. I normale tider hadde det vært en fin ombooking for min del
Nå ser det ut til at SAS driver og booker om til tilsvarende reiserute samme dag men med noe forskjellig tidspunkt. Det skulle ihvertfall bety at flyvningene blir noe av i så tilfelle.
Meldingene her inne om at SAS holder på å justere programmet sitt for de neste månedene stemte bra. Jeg har tidligere booket to dager med 6 segmenter hver innenlands i juni for å sikre gullkort i ny periode. Av mine fem bookinger fikk jeg i går kveld tre meldinger fra SAS der flighter hadde blitt kansellert og booket om. Begge reisedager fører dette til at jeg ikke rekker frem til siste returen til OSL på annen booking. F.eks. må jeg prøve å booke om endret TRD-OSL-BGO til TRD-BGO direkte for å rekke BGO-OSL. Får satse på at jeg får kreditert manglende segment x4.
Nå som det er fantastiske priser og fleksible bestillingsalternativer til alle reisemål... Noen som har funnet en ok dagstur-MR til høsten? Gjerne til LHR for litt loungesurfing eller BER siden den er ny. K
Har ikke fått kanselleringsmelding her enda, men den kommer nok, skal jo vistnok fly CPH-ARN-KRS-OSL-ARN-BER-OSL-CPH-BER-ARN-OSL-KRS slik den står nå. Venter uansett til starten av Juni for å be om poeng, starter ny periode da
Satser på ny LHR lounge safari fredag den 12. november Booket F&F nå og ruten OSL-ARN-LHR med avreise kl 0925 og ankomst LHR kl. 1255. Retur LHR-CPH-OSL kl 1700 og ankomst OSL kl 2200.
Jeg stikker til LHR Lørdag 9.Okt OSL-CPH kl 10:00-11:10 CPH-LHR kl 12:35-13:35 LHR-CPH kl 17:00-19:55 CPH-OSL kl 20:50-22:00