Post din MR her, hvis du vil gi andre InsideFlyers tips om rute og eventuelt få selskap på turen.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kjeeli, 23. nov 2019.

  1. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Idag kom det kanselleringer på turen til Gdansk, kun ett leg mellom ARN og CPH som ikke var kansellert.

    Har dem håp om at folk kan dra til England 7.5 siden det ikke har kommet no der enda tru?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Null håp.
    Alle flightene mine ble 737-700 med blokkerte midtseter. Og reiserådene gjelder per i dag til 15. Mai. Jeg har derfor kansellert reisen min.

    Har uansett fått forlenget EBD, så dette hadde vært en meget unødvendig reise for min del.
     
  3. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Bare syns det er rart turen 10 dager senere går først.

    Noen som vet hvordan det er med tilbakebetaling? Billetten er plus pro kjøpt på F&F med både kort og voucher.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Åja, så dine er faktisk kansellert? Rart at ikke de første går først, det er jeg enig i.

    Jeg hadde bare betalt med penger, så de har jeg fått tilbake.

    Voucher er vel fornyet for de andre som har avbestilt reiser betalt med voucher?
     
  5. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, alle uten om ett leg mellom ARN og CPH er kansellert.

    Så da går trolig summen av brukte voucher tilbake dit, og øvrige penger tilbake til MC?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Pengene går uansett til kortet som er brukt. Voucher har jeg ikke testet, men andre har erfaring her.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.. For å få EBD istedenfor EBG ut november 2022 må jeg finne 14 segmenter i SAS plus innenlands som så blir kansellert og så be om å få poengene allikevel :p Kanskje like greit å la være.. Mye orging, og også skamløs utnytting av systemet :D
     
    holmen liker dette
  8. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Snedig av SAS å oppfordre til å fly og gi 4 x poeng for i neste omgang å kansellere:confused:

    Jeg har et par runder OSL-TRD-BOO og tilbake booket for å beholde EBD, men alt er nå satt opp med 737-700 og stengt for ny booking. Er vel bare å resignere og satse på at i 2022 er vi vaksinert og kan reise.....kanskje.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Den 4x kampanjen kom på et ganske håpløst tidspunkt ja. Fint hvis man har gode grunner til å fly, men ellers oppfordrer den jo bare til å spre smitte for øyeblikket. (Bortsett fra alle flightene som blir kansellert da..)
     
    Last edited: 08. april 2021
    RoadKing and Points4Fun like this.
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Huff ....
     
    Points4Fun liker dette
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har bestillt, og gjennomført flyvninger billettert av Widerøe, og fått 4x poeng?

    SAS kundeservice mente at det kun var 4x poeng for billetter bestillt via SAS, tror ikke helt på det, men greit med noen datapunkter.
     
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Må ta dette med en klype salt, men forstått det slik at det kun gjelder SAS metall, altså gjelder ikke andre selskaper, selv om de har sk rutenummer, om det ikke er en sasmaskin som gjennomfører flyvningen.

    Det er jo SAS som tilbyr 4x, ikke de andre.
     
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    I følge det de selv skriver så skal Widerøe-ruter som normalt gir opptjening gi 4x (https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/hoyere-statusopptjening/)

    For å gi deg muligheten til å opprettholde eller oppnå neste medlemsnivå i SAS EuroBonus, gir vi deg fire ganger høyere statusopptjening for alle flygninger med SAS eller Widerøe fra april til juni 2021.

    Vedrørende bestilling så skriver de det gjelder uansett når bestilt, men nevner ingen begrensning med at det MÅ være bestilt på sas.no. Da ville antakelig de fleste forretningsreiser også bli rammet, og det er kanskje ikke det de ønsker i den tiden vi nå er inne i...
     
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    SAS sier selv at det gjelder for flyvninger med SAS og Widerøe, men må bilettene være billetert av SAS for å gi bonus?

    Jeg snakket med Widerøe på chat nå, de sa at billettene måtte bestilles hos SAS for å få 4x poeng.
    Vet ikke helt om jeg stoler på det, derfor veldig interressant om noen faktisk har gjort flyvninger med WF eller SK som er bestillt fra Widerøe og fått 4x poeng..

    Tenker og booke en innenlandsreise sent i Juni, fra TRF - den får jeg kun bestillt hos Widerøe, men om det ikke gir 4x poeng så må jeg isåfall bestille fra OSL med SAS
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Spør SAS kundeservice, skriftlig.
    Det sto ikke noe i den e-posten som ble sendt ut om dette?

    EDIT: ingen annen info i den e-posten enn det som skrives over her.
     
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Dette vil være viktig info for meg også, da jeg har sett litt på en "søndagstur" TRD-BGO-TRF-SVG-BGO-TRD som er gunstig priset og som kun finnes hos Widerøe...
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått begge disse svarene via chat hos SAS og WF, men glemte selvfølgelig skjermbilde.. men hva KS sier og hva som er praksis er jo ofte 2 forskjellige ting :)
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sant.
    Men, hvis du har det skriftlig fra SAS, så bør de ha veldig gode grunner for å ikke gi deg poeng.
     
  19. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Chattet nettopp med en kundeservice og bekrefter at det spiller ikke rolle om hvor og når billetter er kjøpt hos WF og SK.

    10F6FE9A-3CDC-4A87-BD53-81678D20E9C3.jpeg
    Nå har vi beviset her :cool:
     
    mrhaakon, holmen and Lars J like this.
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Da stoler jeg på SAS, selv om Widerøe sier noe annet.

    Screenshot_20210412-174529__01.jpg
     

Del denne siden