Post din MR her, hvis du vil gi andre InsideFlyers tips om rute og eventuelt få selskap på turen.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kjeeli, 23. nov 2019.

1. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det! Reiser bare hvis jeg unngår karantene ved hjemkomst. Men ingen tvil om at det er en god deal. Denne turen + Amex elite sikrer (nesten) gullkort alene.

tobeornot999, Trykkern and holmen like this.
  2. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Hørte du noe mer fra BH? Vil jo tro det skulle gå greit, mener å minns noen som har gjort lignende rute før?

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,127
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tatt den ruten flere ganger, aldri vært noe problem.
    Men, det kan hende de har justert litt på tidene, så det er mindre tid mellom ankomst og avgang GDN nå enn for to år siden (da jeg testet sist).
    Eller så har Berg Hansen endret på reglene.

Modegard liker dette
  4. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    28,460
    Bonuspoeng:
    183
    På GDN stopper flyet ved en bro-stand men du vandrer av på bakkenivå til terminalen. Tar trappen opp til avgangshallen, mens de kobler til broen for påstigningen via den. Reiser du i Plus er du først av og kan gå sist på igjen, da kan du fint rekke en øl i baren før boarding også. Dette er prosedyren når det er CRJ som flyr. Testet selv januar i fjor.

Modegard liker dette
  5. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke hørt noe mer, og kvitteringen kom i dag tidlig. Regner med at dette går fint.

6. holmen

Likes mottatt:
    67,127
    Bonuspoeng:
    293
    Så de ga beskjed om at det ikke går, men du fikk likevel billettene? o_O:rolleyes:

7. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Med 4x høyere statusopptjening fra SAS og det pågående salget har jeg blitt inspirert til å gå for gull igjen, og det kunne ikke passe bedre med ny kval.periode som starter 1. juni :D Etter noen år med gavegull har jeg de siste par årene vært EBS.

Nevnte muligheten for segment runs for å sikre EBG til en kompis og dette ville han bli med på. Kun innenlands var aktuelt pga. restriksjoner. Har vært ambisiøs og går for to reisedager med seks segmenter hver, halvparten i Plus kampanje så det drypper inn noen grunnpoeng til bruk, og resten i kampanjepris i O-cl som bare gir 100 poeng/segment.

En tirsdag i juni: OSL-BOO-TRD-OSL-TRD-BOO-OSL
    En søndag i juni: OSL-BGO-OSL-TRD-OSL-BGO-OSL

Frykter selvsagt strenge restriksjoner i juni også med lavere etterspørsel og kutt i trafikkprogrammet. Da raser jo korthuset sammen med korte connections, men håper det går på et vis.

kjeeli, rota, Sprinkle and 1 other person like this.
  8. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
  9. holmen

Likes mottatt:
    67,127
    Bonuspoeng:
    293
  10. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Får man tilbake i cash siden man ikke kan reise pga covid, eller er det noe man må ta gjennom forsikring?

11. holmen

Likes mottatt:
    67,127
    Bonuspoeng:
    293
    Du får nok voucher, hvis du ikke har bestilt en refunderbar billett.

12. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    28,460
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok en større sjanse for å hente noen statuspoeng i ettertid hvis noen av flightene blir kansellert tett opptil avreisedag. Men om du blir kompensert med 4x poeng eller 1x poeng vites ikke ennå.

13. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Iflg Lenette på den danske gullmailen kompenserer de kun poeng ved avlyste reiser. At det frarådes å reise vil ikke gi poeng for reiser som er kjøpt og bestilt.

Sitte rolig i båten frem mot avreisedato og se hva SAS gjør med flyvningene her da.

14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,691
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sitter stille i båten til mai.

Det ville overraske meg veldig om ikke SAS gjør endringer og kanselleringer på denne ruten siden reiserådene nå gjelder forbi 7.05.

Forrige MR i januar endret SAS mer en nok og mer en tidsnok til at kansellering med full tilbakebetaling var greit.

Jeg fikk da også poeng etter henvendelse til gullmejlet.

En tur rett før påske til Brussel fikk jeg derimot ikke poeng etter kansellering, med begrunnelse at jeg uansett fikk forlenget gull.

Så får vi se hva fasit sier når utløp nærmer seg. Med 4x-kampanjen kan det jo hende at disse kansellerte turene var det som bikket meg over diamant...

K

15. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Da er alle flights 7.5 satt opp med 737-700 i SAS-appen og fjernet fra siden.

Samme gjelder 3 av 5 legs på min 17.5 run til Gdansk.

Dette var forventet, dessverre så ser det ut som min helgetur/milagerun til BRU i juni også er avlyst allerede. Der er også alle 4 legs 737-700.

Så da får vi bare håpe at det vil komme kompensasjon tilsvarende 4 x. Har vel ikke behov for diamant, men når muligheten først byr seg, så.

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,812
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det samme har skjedd med BER turen til @kjeeli og meg med fler.
    Fleste fly er byttet fra a320 til 737, dette er en tur i slutten av Juni.

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,250
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye rydding i flyruter om dagen .... utrolig mye mailer fra SAS

18. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,150
    Bonuspoeng:
    183
    Mine flyvinger OSL-CPH-HAM-CPH-OSL 12. mai er ikke kansellert ennå. Men jeg får ikke reist uansett. Litt kjipt at jeg ikke får innkassert 2x ekstrapoeng(over 10k). Usikker på om det blir 4x statuspoeng på denne turen hvis jeg hadde reist da reisen ble bestilt ifjor før 4x statuspoengkampanje ble lansert.

Men Bodø-turen senere i juni håper jeg blir noe av.

Last edited: 02. april 2021
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,359
    Bonuspoeng:
    293
    «I april, mai og juni får du fire ganger så mange statuspoeng og kvalifiserende strekninger for alle flygninger med SAS eller Widerøe, uansett når du gjorde bestillingen.»

https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/hoyere-statusopptjening/

bombusfervidus liker dette
  20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    4x gis uavhengig av bestillingstidspunktet!

bombusfervidus liker dette

Del denne siden