Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Heilt korrekt at verken Scandic friends- eller Nordic Choice club medlemskap blir oppdatert automatisk dersom ein bestiller ved eit lågare nivå, og ein klatrar seg opp før opphaldet, sånn må ein gje beskjed om på førehand / ved innsjekk :D

polarexpressen, Baldrick and Maggie like this.
  2. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har bestilt via denne siden? F&F tilbud? Får man sine medlemsfordeler (PLATINUM)
    Ser at det er en del betingelser som må oppfylles for å få dette tilbudet eller har dere klart å omgått dette?
    • All bookings must be made with a Nordic Choice affiliated email address. Employees without email address must reserve the room through their nearest manager. No private email addresses are accepted.
    • Fill in guest-name and your own email address (choice-email).
    • The name of the employee making the reservation, hotel and title must be added under special requests/comments.
    • NOTE: Please note that you need to follow the special conditions and rules for this rate. If conditions are not met, your friend/family will be charged the Best Available Rate of the day upon arrival.

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Wow, det har jeg aldri sett. Jeg har brukt den flere ganger, og gjennomført et opphold og har fremtidige bookinger med den. Var ikke noe problem den ene gangen i hvert fall.

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg booker med Naf-rabatt, 15%, og har aldri blitt sjekka for nafkort(Men er medlem).

5. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Er det en egen rabattkode for NAF? Er også NAF medlem. Men vil helst ikke miste viatrumf om jeg må gå via NAF sine sider.

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk den linken på epost og er ikke nc ansatt. Helt nytt for meg, tror den linken har endret seg etter jeg har la den ut. Det var kun en kampanje epost fra Nordic Hotels & Resorts.

eventyrer liker dette
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Er medl i OBOS jeg også. Prisen her er utrolig nok 5-8% bedre enn det som før har virket som en god rabatt gjennom en jobbavtale... I alle fall sammenlignet med vanlige priser som dukker opp i Choice bookingen alltid

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    Har du målt Obos rabatten opp mot når NC har kampanjer?
    Mister ingen fordeler eller choicepoeng ved bestille gjennom obos sin link?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vanlige betingelser for F&F hos Choice, men frem til 14. februar kjørte de en kampanje hvor tilbudet var åpent for alle.

interface87, Jan Fredrik and Maggie like this.
  11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med 1718? Er det riktig vei?

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er litt usikker nå med tanke på hvilken vei som er best. De som vender mot hovedinngang har flott utsikt mot barne bakken. Problemet her er at i vintersesongen hører man prepareingsbilen godt fra tidlig morgen. Liker sove med vinduet åpent hele året og spesielt godt med fjelluft. Men her ble det lukket kjapt ;)

Jeanette liker dette
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hva som er «riktig» vei kommer litt an på øyet som ser, men jeg foretrekker å se nedover fjellet mot Djupsjøen. Årsaken til det er at selv om fjellutsikten er fin andre veien, vender den samtidig mot hotellets inngangsparti og korttidsparkering. Ikke like idyllisk når det kommer busslaster med folk (pre Corona vel å merke - er vel ikke så mye bussturisme for tiden).

Maggie liker dette
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Madamen ville på venninnetur til Drammen, så jeg booket til de på Comfort Union. Booket det rimeligste rommet på bonuspoeng (10.000p), så de var godt fornøyde med å få suiten der :)

upload_2021-2-28_12-47-42.png

KVTL, espenlampe, markus and 10 others like this.
  15. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk av restaurantkupong:

Jeg har hatt en fantastisk helg på Norefjell Ski&Spa, hvor jeg er blitt oppgradert til Suite, fått gratis mineralvann, Innganger i SPA: 2 til prisen av 1, utsjekk kl. 18:00 etc. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med oppholdet.

Jeg stusser derimot på bruksområdet til restaurant kupongen. Denne ville de ikke godkjenne i baren til SPA avdelingen for kjøp av alkoholfri drikke. De var klare på at den ikke gjaldt hos dem, og det hjalp ikke å finne frem vilkårene hvor det står at kupongen kan brukes på mat og drikke i hotellets restaurant, bar og i Lounge 24.
    Salg av drikke i SPA avdelingen. Er ikke det en bar?
    Så vidt jeg ser, så er eneste unntak Clarion Collection og Comfort Hotel.

Er det noen andre som har erfaring med at restaurantkupongen ikke kan brukes i områder oss vanlig dødelige anser som en del av hotellet?

Det må sies at jeg ikke gjore noe stort nummer ut av dette, fordi jeg ønsket god stemning.

E-post er sendt til platinum kunderservice, så jeg er spent på svaret.

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var selv nylig på Norefjell. Første dagen brukte jeg den til en pizza i pizzakjelleren. Neste dag når jeg skulle bruke den ramlet nc appen ned i a la carte restauranten. Jeg påpekte det når jeg skulle betale og fikk satt regningen på rommet. Da ble det trukket fra 125 på regningen ved utsjekk. Tok ut de gratis colaene i spa avdelingen, siden de ikke serverte alkohol. Er faktisk mer fornøyd med de nye vilkårene :)

17. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Interessangt. Altså, en kan ta ut gratis colaene i spa avdelingen, men å bruke restaurant kupongen til å kjøpe de samme colaene går ikke ann :confused:.

Det endte med pizza i pizzakjelleren begge dagene for restaurant kupongen, så jeg har ikke grunn til å klage. Jeg er bare litt forvirret.
    Ja, jeg er helt enig i at de nye vilkårene er bedre enn de gamle :).

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,270
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg spurte om jeg kunne bruke kupongen i baren ved siden av resepsjonen men det var ikke mulig siden den var stengt. Men det gikk å hente ut den gratis zeroen der. o_O
    Jeg tolket vilkårene at man kunne bruke den i bar om det ikke var til alkohol.

eventyrer liker dette
  19. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk brukt kupong på roomservice på Farris Bad, så det kan jo kanskje være et alternativ.

Erlingni and Emma like this.
  20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Oslo på jobb neste veke, og har booka Clarion Oslo som ser ut til å stenge. Nokon som har hatt suksess med å få Amerikalinjen eller andre hotell, vs The Hub?(Eg er happy med det Hub, men Amerikalinjen er jo artigere!)

Jeanette liker dette

Del denne siden