Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Du blir nok flytta til The Hub =) Står på nettsida til Clarion Hotel Oslo at hotellet er stengt frå 26 jan -> 6. april.
    Skulle du ha få blitt flytta til Amerikalinjen, måtte du nok ha booka på Hotel Christiania Teater.

tobeornot999 and ValdresBjarne like this.
  2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, blei flytta til det Hub om eg skulle ha samme pris. Men er fornøgd med det, sjølv om eg helst ville på på Clarion Oslo.

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,289
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail fra Comfort Vesterbro i Køben at de holder stengt når jeg skulle være der og at de hadde flyttet meg til Villa Copenhagen. Hadde vært en fin oppgradering, men jeg må jo kansellere hele turen, så det blir ingen Danmark, dessverre.

4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Når er dette?

5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,289
    Bonuspoeng:
    183
    26/3. Men jeg har altså kansellert, for dette var en høyst "unødvendig" reise (mtp FHI sine råd, det å lufte seg litt er høyst nødvendig i grunn, men det får foregå innenfor landegrensene frem til ting åpner opp igjen).

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat positiv reklame... rart at en del bedrifter er så lite oppmerksom på hvordan god eller dårlig service kan få ringvirkninger.

chrt and Maggie like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    De har bedre rom, er selv oppgradert her til suite på et kommende opphold men er platinum. De skal ha både jr.suiter og suiter men de må være ledige om man blir oppgradert. Restaurant kupongen fungerer ikke digitalt her men blitt fortalt av nc kundeservice at den da skal deles ut som en fysisk kupong.

Hvordan var besøket på Svalbard?

8. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Enig. Når du bruker 2500 i restauranten er det rart at de er så kjipe på en drøy hundrings i rabatt. Dessuten står det jo svart på hvitt på choice sine sider at fordelene gjelder alle frittstående hoteller. Men vi gadd ikke å krangle, får være måte på...

Jeanette liker dette
  9. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sjekket at suiter var ledige på forhånd, men gadd ikke å krangle med dem. Rommet vi fikk var stort og fint.

Svalbard var helt konge! Anbefales :)

Maggie liker dette
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Nc mc
    30 bonuspoeng per 100 kr du bruker hos Nordic Choice Hotels
    20 bonuspoeng per 100 kr i utenlandsk valuta
    10 bonuspoeng per 100 kr på alle øvrige kjøp i norske kroner
    20 bonuspoeng per 100 kr når du booker på choice.no eller i vår app

Siste punktet var nytt for meg, fikk til svar fra nc kundeservice nå etter forespørsel av poengberegning etter mitt siste opphold.

Kreves at du har et MasterCard som er gjort via vår spesialavtale med SEB Kort (Nordic Choice Club MasterCard).
    De 20% ekstra poengene kommer inn så lenge du har lagt inn ditt MasterCard v booking og de beregnes ut ifra prisen du betaler for rommet.
    I tillegg har du fått 10% ekstra siden bookingene er gjort via hjemmesiden, 20% ekstra siden du har lagt inn ditt Nordic Choice Club MasterCard og du har fått 30% ekstra siden du er Platinum-medlem.

Er det jeg som har sovet i timen? At man oppnår 20% ekstra poeng bare ved at det ligger et nc mc kort i profilen, gjør at så lenge man bor litt på hotell, er dette et kot man bør ha.

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror dette er nytt.
    Dette gjelder nok ved forhåndsbetaling på nett eller i app. Merkelig at de har valgt å skille på dette.
    Det blir litt mer poeng ved å betale på hotellet, men prisene er vel også litt høyere når du ikke velger en forhåndsbetalt pristype.

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Nope, gjelder ikke ved forhåndsbetaling. Jeg fikk dette som utregning etter opphold som ble betalt av gavekort ved utsjekk.

Sjekk vilkår ved poeng
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/partnere/nordic-choice-club-mastercard/

eventyrer and freddyen like this.
  13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Dette høres fantastisk ut og jeg lurer på om det var intensjonen deres. Ekstrapoeng bare for å ha kortet, uten å faktisk betale med det.
    Jeg lurer på hva du ville fått om du også brukte kortet ved utsjekk?
    Både 30% og 20% eller kun 30%? :confused:

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg har forstått det må man ha det i profilen under bestilling. Nå tikket det inn ny mail fra en annen fra deres kundeservice som følger:

Kollegaen min har skrevet litt feil her, 20% i forbindelse med MasterCard er egentlig en bonus prosent for å ha reservert rommet via appen og er MasterCard-kunde i tilegg.
    Altså medlemmer som bruker vårt MasterCard får 20% istedenfor 10% når de bestiller via vår hjemmeside eller app.

Jeg skjønner ikke hvilket av svarene som er riktig her.

eventyrer and freddyen like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk følgende utregning på mine 2 siste opphold. Jeg etterspurte hvor de 10% man får ved bestilling gjennom nc.no er blitt av? Noen her som vet svaret?
    Begge bestilt ved 5x kampanje, derav de høye bonuskampanje poengen.

Norefjell Ski & Spa
    Grunnpoeng: 4768 (totalbeløp ved bestilling)
    Mastercard 20%: 953
    Platinum 30%: 1430
    Bonuskampanje: 19072

Clarion Collection Hotel Hammer
    Grunnpoeng: 5454 (totalbeløp ved betilling)
    Mastercard 20%: 1090
    Platinum 30%: 1636
    Bonuskampanje: 21816

Last edited: 03. mars 2021
  16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at jeg ikke fikk noe poeng for bruk på hotellet ved siste overnatting. Er det den nye standarden?

17. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr ikke det siste svaret du fikk fra kundeservice at de som har nc mc får 20% ved bestilling på nc.no, mens de som ikke har kredittkortet får 10%. Altså at den tidligere 10% bonusen erstattes av 20% bonus for de som har nc mc?

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke vet jeg hvilken svar som gjelder. Tallene over viser eller ikke de 10% ekstra ved booking gjennom nc.no/app. Om ikke de ligger inne i regnestykket til mastercard.

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Matkupongen erstatter poeng for mat/drikke på rommet. Eneste man kan få ekstra for under oppholdet er evt ekstrasenger.

Grunnen til at jeg tok kontakt med kundeservice var at jeg hadde tatt printscreen fra bestilling. Da var jeg gull medlem og jeg fikk nøyaktig de samme poengene etter oppholdet som poengene som ble skissert ved bestilling. Derfor trodde jeg at jeg manglet 10% grunnet at medlemsnivået har endret seg fra gull ved bestilling til platinum ved innsjekk.

20. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forsto det sånn at de lå inne i regnestykket til mc, men hvem vet? Uansett rart at du ikke fikk høyere poengopptjening enn som gull.

Maggie liker dette

Del denne siden