Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Er det andre hotell i nærheten? Om problemet vedvarer, ville jeg i så fall bedt dem om å ordne et rom der.

[EDIT]
    Leste i den andre tråden nå, så da skjønner jeg det er et litt større problem.. :(

RoadKing liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    Sas løungen åpner vel 5, så holder jeg ut drøyt 4 timer til kan jeg vel snike meg til en powernap der.

Baldrick liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    En natt på Comfort Kastrup
    image.jpg

Gullars, Erlingni, Flymunda and 3 others like this.
  4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2021-12-2_10-48-44.png

Ser ut som Choice har EDB-problemer over hele linja i dag.. Har de outsourcet noe til SAS IT..? :rolleyes:

themichael and RoadKing like this.
  5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
  8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk til og med varsel om dette på jobbens Workplace..
    upload_2021-12-2_12-51-26.png

Flymunda liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette er katastrofe for NC :(

Kan virke som de ikke har noen systemer oppe i det hele tatt akkurat nå.

Saldo på bonuskonto er ikke endret, og appen får ikke kontakt med NC.

Lurer på om jeg får bodd hos dem imorgen - når bookingen er bekreftet, men samtidig alle IT systemer er nede...

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,074
    Bonuspoeng:
    183
    Da Hydro ble truffet av et tilsvarende angrep hadde de en ganske betydelig periode hvor de brukte penn og papir i stedet for produksjonssystemene, da også mange av backupløsningene ble påvirket. Jeg ville nok vært føre var og booket backupovernatting.

tobeornot999 liker dette
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,312
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket akkurat inn på Clarion Stavanger, manuell innsjekk og komplett kaos. Jeg hadde heldigvis prt screen av booking på app så det gikk litt bedre enn alle de andre som stod i kø.:p
    Romnr er skrevet med tusj på nøkkelkort. Tyder på at systemet er overkjørt og at 1 og 1 kort er linket mot hvert rom.

Baldrick and tobeornot999 like this.
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regner absolutt med at dem har hash-et passordene og ikke lagret dem i klar-tekst?

13. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    De har ikke fått ordnet på systemene sine enda. Sjekket akkurat inn på Clarion Oslo, totalt kaos her også. Tenkte jeg skulle være smart å sjekke inn litt tidligere før rushet så var der kl. 13. Det virket som de kjedet seg noe ekstremt men ba meg komme tilbake klokken 15. Spurte om de hadde rom klar - og det hadde de, så skjønner virkelig ikke hvorfor de bare ville begynne på innsjekkingen, da de vet det kommer til å fylle seg opp i lobbyen senere på dagen. Orket ikke diskutere mer og kom tilbake klokken 15. Ca 30 stk her i kø da. Måtte fylle ut noen skjemaer og ble til slutt sjekket inn.

Spurte pent om oppgradering pga status - eller i det minste sen utsjekk eller en flaske mineralvann - men fikk til svar at status ikke betydde noe i dag, da systemene var nede. Tror nok de kommer til å få en haug med sinte e-poster etter denne helgen om det er sånn de skal holde på med kundene sine :p

Last edited: 03. des 2021
  14. Slider

Slider Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er selv sølvmedlem i NCC. Så når denne kampanjen som ga alle nye medlemmer gull status dukket opp sendte jeg en mail til sølv kundeservice, og spurte om hvorfor dette ikke gjaldt eksisterende kunder som ikke er gull, og at det gjør kortet en del mindre attraktivt.
    Fikk da ett autogenerert svar tilbake om at jeg skulle få svar ila 10 dager, men det var 22. September... Purret også den 11. November, men fortsatt ikke fått noe svar.

Noen tips eller lignende erfaring?

15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Slik er det med alle kredittkort. Kampanjer gjelder stort sett kun for nye kunder.
    Etter kampanjeperioden må du selv re-kvalifisere.
    Heldigvis egentlig. Vi hadde trengt flere nivåer om alle medlemmene var garantert gull for kr 495 i året.

Om du skal utnytte fordelen må du si opp kortet mellom hver kampanje, men husk å lese vilkårene nøye.

Last edited: 06. des 2021
  16. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har avbestilt hotell de siste dagene? Ringe inn som gjelder?

17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har avbestilt ved å sende mail til [email protected] og fikk tilbakemelding noen timer etterpå. Dem kan ikke avbestille noe i det hele tatt, men noterer avbestillingen min.

Fleksnes liker dette
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg avbestilte via platinum mailen, og fikk melding om avbestilt rom.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg delte jo med dere i forrige uke hvordan det var å sove i frokostsalen til Comfort CPH.

I lys av denne erfaringen sendte jeg følgende til hotellet:
    To whom it may concern.

1/12-2/12, a friend of mine had invited me to test Comfort Hotels as he is very found of you.

I was looking forward to this first time experience with your hotel in particular, NCH in general.

Booking ref.: nnnnnnn, @olestolen

I won't go into detail about the night, I trust you have the full overview, let me just add that the benches in your breakfast restaurant was not that bad, should have been a bit wider perhaps and a pillow would have made a difference.

I expect that you will refund Mr @olestolen his points in full.

I also expect a decent compensation myself for the night spent in your breakfast restaurant, surely this is not the standard you want to be known by.

Let it be known that my workday this Thursday was ruined.

Jeg fikk ganske kjapt bekreftelse på at mail var mottatt og at jeg ville bli kontaktet når de hadde fått hodet over vannet.

I går fikk jeg mer svar:

Dear @RoadKing ,
    Thank you for your email, and for the patience you have shown in the difficult time we have been in, and still is.
    If you haven't heard, all of Nordic Choice hotels (200 hotels) was a victim of a serious Cyber attack on the night between 1st and 2nd of December. We have been completely shut down until yesterday, and is slowly getting back up now.

Naturally we are very sorry about the very unpleasant time you had at our hotel, and naturally the points will be returned to @olestolen (this might take some time, but to this part of the system is still down)
    This event is close to a force major situation, and has been completely out of our hands, so we are not able to compensate more then the full refund.
    But, I will like to offer you a good rate and some extra care next time you come to Copenhagen. Please fell free to contact me directly at [email protected] referring to this email.

Og det må jeg si at jeg syns var knallbra! Personlig brev med forklaring og ønske om å kunne gi meg en bedre opplevelse.

DETTE, er kundeservice det! Dette burde være pensum hos noen-nevner-ikke-navn.

Jeg svarte at jeg satte stor pris på det personlige svaret, lovte på tro og ære å gi NCH en ny sjans og skulle ikke se bort ifra at jeg en vakker dag tar invitasjonen hennes på ordet :)

Gisle

20. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Må igjen kunne skryte litt av Nordic Choice, da jeg veldig sjelden opplever noen dårlige opplevelser med de. Vi hadde veldig lyst å feire litt på fjellet til helgen, men fikk ikke det helt til å gå opp med de stedene vi ville besøke osv på grunn av fulle hoteller og alt mulig. I tillegg har dataangrepet på NC gjort det vanskelig å få god gjort bookinger i det hele tatt. Sendte mail til platinum-mailen og sa at vi gjerne ville ha plass på Norefjell om det ble ledig.

Fikk telefon i går og ble spurt om vi fortsatt var interessert, og fikk booket et dobbeltrom fredag-søndag. Sendte i dag mail og spurte litt om booking av restaurant, spa osv i tillegg til sen utsjekk. Også et lite hint om at vi gjerne tok imot oppgradering av rom om mulig.

Nå nettopp tikket det inn e-post med hyggelig beskjed om at sen utsjekk og booking av alt vi ønsket var ordnet. I tillegg hadde de ordnet suite for oss, så da slipper jeg å vente spent til innsjekk.

Del denne siden