Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres ut som en bra pakke!!

Og jeg er helt enig: service sentralt hos NC er alltid veldig bra. De forskjellige hotellene er, ehhhh, forskjellige - og det er tilfeldig hvordan man blir behandlet selv som platinum.

Men kjeden sentralt har en kultur (jeg kjenner endel folk der) som hvertfall jeg synes er veldig riktig: ha det moro på jobb, gi personlig service, og husk at vi er her for kundene våre - ellers ville vi ikke hatt en jobb.... Jeg vet absolutt ikke om dette er noen interne motto, men det er i alle fall følelsen jeg som regel får som gjest.

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som systemene virker oppe igjen. Er det flere enn meg som har booket opphold og som opplever at de ikke dukker opp i appen? Selv etter forsøk på manuell registering.. Fikk epost og sånn som vanlig med bekreftelse.

Antar at jeg får ringe inn og dobbeltsjekke.. :confused:

eventyrer liker dette
  3. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte et opphold nå nettopp. Synlig både på hjemmesiden og i app etter ca. 5 minutter :)

Baldrick liker dette
  4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Delt erfaring nå i helgen. Måtte helgardere meg(..), og booket to opphold fredag, (Folketeateret + Grand Central), og de dukket opp i appen som normalt. Booket også en natt på Clarion Oslo på lørdag, men den dukket ikke opp i appen. (Fikk kun den vanlige bookingmailen) Da jeg etter noen timer bestemte meg for å avbestille sistnevnte, måtte jeg til slutt sende en mail til hotellet, da jeg ikke kom frem på telefon. (Selv etter mange forsøk) Fikk da følgende til svar:
    "Jeg får ikke opp noen booking på hverken bookingnr eller på navnet ditt. Dersom den skulle komme inn senere, så kansellerer jeg den gjerne for deg, men ser at du skulle ha betalt med bonuspoeng. For å få returnert bonuspoeng så må du ta kontakt med kundeservice. De åpner ikke før mandag kl. 09.00"

I påfølgende mail bekrefter de problemer: "Vi har hatt problemer med bookinger fra nett idag, så kan være at det fremdeles er noe feil på våre systemer."

Sent på lørdag kveld legger jeg merke til at bookingen omsider har kommet inn i appen, men da merket som "No-show".. Så tydelig at det har vært/er noe problemer.. Om det er generelt eller knyttet til spesifikke hoteller, kan vi jo spekulerer litt i.. ;) Når booket du, og hvilket hotell gjelder det?

5. WannaBeFrequentFlyer

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Booket på fredag. Børsparken..

6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Hm.. Ja, da ble det vanskelig å se noen sammenheng.. :confused:

7. WannaBeFrequentFlyer

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte dem nå. De fant bestillingen, men den var ikke kommet frem til hotellet av en eller annen grunn. De skulle fikse det nå, så antar det går i orden.. :)

Baldrick liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Her er siden nede igjen nå...

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    eventyrer, Maggie, KRS and 5 others like this.
  10. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp en skikkelig goodwill e-post fra NCH nå for å kompensere etter at systemene deres var nede i starten av desember. Må virkelig si at de her viser en fantastisk kundeservice som mange andre (feks SAS) burde bli inspirert av. Elsker at de til og med har litt humor og disser innsjekkingen på Arlanda:D

Kjære gjest, siden ikke alt ble helt som forventet...

...får du 50% rabatt på ditt neste hotellopphold

Til deg som så frem til en rask innsjekk mellom 2.-7. desember og som endte opp i kø lenger enn sikkerhetskontrollen på Arlanda istedet. Til deg som bodde hos oss, og som opplevde at alt som vanligvis går sømløst nå ble til en knute eller to.

Bonuspoengene dine? De ligger trygt i en stor haug her hos oss, men er ikke helt fremme hos deg, enda. Vi jobber for å rette ut knutene, dele ut poengene, og smøre nøkkelkortene igjen.

Dette var en kort oppsummering av en lang helg, nå kommer poenget: Som takk for tålmodigheten din, for humøret, for følelsen av at vi sto på samme side i denne køen, vil vi gi deg halv pris: 50% rabatt på ett opphold hos oss ut februar 2022 når du booker innen 17. desember 2021. Booker du innen 15. desember så får du doble poeng i tillegg.

Tusen, tusen takk!

petrate, Emma, tobeornot999 and 9 others like this.
  11. Fra190

Fra190 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mangler en del poeng for overnattinger og kjøp med kredittkort fra de siste to ukene. Henger poengutbetalingene litt etter pga problemene de hadde i begynnelsen av måneden? Andre med lignende erfaringer?

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Her har det allerede kommet inn poeng fra en korttransaksjon i går, så det er i alle fall ikke noe som rammer alle.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk den samme, har bestilt rom - og forventet nettopp noe slikt fra NC.

De er gjentatt veldig flinke på kundeservice. Tommel opp! :)

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke sjekket detaljene, men de sier i alle fall i mail til oss som var gjester i down-perioden at:

Bonuspoengene dine? De ligger trygt i en stor haug her hos oss, men er ikke helt fremme hos deg, enda. Vi jobber for å rette ut knutene, dele ut poengene, og smøre nøkkelkortene igjen.

Så det ligger vel litt justeringer av poengsaldo i kortene nærmeste tiden...

eventyrer liker dette
  15. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Purret på et opphold nylig, og i dag kom både poeng og ekstranetter ift 5x kampanjen på plass :)

eventyrer and TElg78 like this.
  16. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opparbeidet/fått gull status i 2021. Vil den gjelde ut 2022 med 2022 som ny opptjeningstidsrom?

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ja, men det kommer an på når du har opptjeningsperiode.

TElg78 liker dette
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Grand Central stenger 17/12 pga covid.
    Fikk akkurat beskjed om at et opphold i januar er flyttet til Karl Johan.

19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Triste greier. Ble faktisk informert om det allerede på lørdag 11. da jeg var innom.
    Samme greia med Folketeateret. Der blir alle bookinger flyttet til The Hub (fra 19.12 til 29.12.)

20. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Nå fant jeg den :) Skal prøve å endre den... :D Dårlig med å planlegge bår alt har ulike tidsrom...

Del denne siden