Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk LTG sent i fjor en gang. Med samme tilbud.

Og booker som regel i appen eller på web. Men fikk ikke doble poeng. Godt mulig jeg glemte å registrere meg. Kanskje jeg skulle be om det nå. :D

Skal vel i prinsippet gjelde neste opphold etter registrering - og uten tidsfrist, så lenge du bruker app/web til å bestille.

Baldrick and Maggie like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Kan melde om at mail som sa jeg var LTG i november 2021 hadde personlig link som fortsatt fungerte i mars 2022:

upload_2022-3-25_10-40-41.png

Maggie liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Takk meg for doble poeng :D
    Husk book smart nå, et opphold i ren luksus som ikke allerede er booket på tidligere 3x og 2x kampanjer.
    Da venter jeg med registrere meg til jeg vet jeg skal booke et opphold som ikek allerede er booket på kampanje :p

tobeornot999 liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    jonss, Grooo, tobeornot999 and 3 others like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende jobbet.
    Kan du si noe om hvor ofte du svinger deg innom en Choice hotell?
    Jeg har vurdert det samme selv, ser at jeg har på 8 år skrapet sammen 85k poeng, så er jo et stykke igjen til LTG her med mindre strategien legges om litt.

tobeornot999 and Maggie like this.
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Trumfkonverteringsstrategien fungerer aldeles utmerket hvis du fra før har mer EB enn du klarer å bruke. Når du omsider får somlet deg på tur en helg tar du både transport og opphold på poeng.

tobeornot999, Are and petrate like this.
  7. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Platinum-fordelen om oppgradering til neste kategori hvis det var ledig ved booking - hvordan funker egentlig dette? Blir det registrert i appen umiddelbart, eller må man sørge for å dokumentere dette selv og ev argumentere når man kommer til oppholdet?

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Noen hotell viser ny romtype i appen ganske fort, andre venter til innsjekk og noen få sniker seg unna oppgradering

Mavo and Maggie like this.
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Min første overnatting var i mai 20, siste var Farris forrige helg. I tillegg har jeg aktivt brukt billkill som har gitt 2K poeng per mnd i hele perioden.
    Kun fritidsreiser og reiser med familie. Vært ekstremt dyktig til hoppe på alt av kampanjer spesielt 3x/4X/5X kampanjene. Deler av perioden fikk man i tillegg poeng for mat man satt på rommet, den fordelen forsvant.
    I tillegg har jeg brukt ncmc aktivt, spesielt ved kampanjer som sist sommer med 90/100 opptjening på Villa Copenhagen :)

Må også legge til at jeg har en nabo som hypet noe ordentlig opp NC, spesielt plat.
    Han sendte meg sikkert over 100 mail om hvor bra dette var. Konkurranse instinktet slo til. Jeg runde 500K poeng før har kommet til 100K :p

Last edited: 25. mars 2022
    EndreD, Baldrick, jonss and 3 others like this.
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Om man ser at det ikke blir oppgradert via app/nc.no innen 3-4 dager etter bestilt opphold kan man enten ta direkte kontakt med hotellet, eller skrive mail til nc kundeservice.

Mavo liker dette
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Kampanjer er jo en stor glede for dere fritidsreisende, jeg har en meget uforutsigbar jobb som gjør at jeg dessverre sliter med å utnytte kampanjene. Jeg drar opp krystallkulen og gjør det jeg kan for å planlegge, men det er sjeldent jeg treffer. I tillegg så blir overnattingene mine vanligvis booket av arbeidsgiver, og da blir det jo ingen ekstra opptjening fra kampanjene :rolleyes:

themichael liker dette
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Da virker det som markedsavdelingen til Nordic Choice gjør jobben sin, belønne og oppmuntre inkrementell forbruk uten å gi goder til dem som uansett kommer til å bo hos dem.

tobeornot999 and petrate like this.
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er usikker på hvor mange EB man skal ha før det er for mange, men siste åra har for min del jobbreise og medfølgende utlegg på kort svunnet henn, så frykter at opptjeningen fremover er mer krevende..
    Har vel ca 3CT og nok poeng til de, men går fort om man skal både til Toronto og fly familien med alle unger til LPA :rolleyes:
    Så skal jeg ofte trumf på det være en godt gjennomtenkt plan først..

Og skal man stikke fingeren i jorda er det jo egentlig begrenset hvor mye jeg bor på hotell......

NoLimit liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Mange takk, @Maggie :D

Og som du sier gjelder det å booke lurt på den doble poenguttellingen. Om ikke annet fikk jeg "gitt noe tilbake" ved å avklare at det ikke er nødvendig å registrere seg på linken før etter en lang stund - før man skal ha et dyrt opphold som man gjerne vil få de doble poengene på ;)

Maggie liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Enig!

Og husk at man er garantert bonusrom som platinum (hvis man skyter inn nok overnattinger/Mastercard bruk/trumf til å få platinum).

Da er det å dytte mye trumf i retning av NCC en lur ide hvis man likevel trenger å bo der endel og slik sett får nytte av bonuspoengene når som helst også - i tillegg til at de hjelper til høyere status hos NCC.

Maggie liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det så og si alltid gis automatisk oppgradering 1 kategori (som platinum).

Pleier ikke å være synlig i appen 3-4 dager før oppholdet, dog. Men som hovedregel dagen før innsjekk, samtidig som romnummer også dukker opp i appen. Og da er det samtidig lett å lese hva som er tildelt romkategori.

Men "mulighet til oppgradering til beste rom" har jeg veldig sjelden sett noe til. Edge/Tromsø er et hederlig unntak. Men jeg har ikke pushet eller tatt det opp i det hele tatt ved innsjekk heller.

Sagt på en annen måte: 1 kategori opp = nesten garantert, "beste rom" (som i flere kategorier opp) = nesten aldri.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Se svaret mitt i forrige post.

Jeg så først etterpå at jeg burde svart på mld og ikke svaret-på-svaret :)

Mavo liker dette
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser faktisk nå at de fleste bestillingene jeg har framover viser oppgradert romkategori i appen allerede. Unntaket er de jeg bestilte da jeg fortsatt var gull og ett enkelt opphold på Farris Bad. På et opphold jeg har på Quality Hotel Augustin i Trondheim i august har jeg til og med fått tildelt romnummer allerede (Superior dobbeltrom, bestilte moderat dobbeltrom).

19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    For sammenligning så er jeg gold og har flere bestillinger i April som fortsatt kun står med kategorien som er bestilt. Godt og se at de faktisk har fokus på status :)

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Bra å høre! Og det er jo slik systemet skal fungere, sier NCC sine egne vilkår.

Da er jeg nok bare en annenrangs platinum, selv (med 280000 av de 100000 nødvendige poengene siste år) - for slik er det aldri for meg.

Men jeg bor hos Choice en hel haug (100+ netter i året), og har ikke noe å klage over altså. Det blir som regel greit.

Del denne siden