Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ikke utenkelig at de forskjellige hotellene har forskjellige bookingintegrasjoner og at oppgradering for Platinum går automatisk hos noen hoteller, men må gjøres manuelt på de fleste hotellene du bruker :)

tobeornot999 liker dette
  2. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere har jeg sjelden sett oppgraderinger lang tid i forveien (er platinum). Men plutselig er det fleste av mine bookinger for sommeren oppgradert. Håper det fortsetter sånn framover :)

Baldrick, tobeornot999 and Maggie like this.
  3. Sofcha

Sofcha EBD/NCPLATINUM

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Status platinum. Skal bo på Augustin på tirsdag, men det er ingen romnr eller oppgradering i appen.
    Bra de er tidlig på for augustbookingene.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    God teori, men jeg tror ikke det er slik.

Jeg bor på et titalls forskjellige Choice-hoteller rundt i Norge, og har en booking på et (for meg) uvanlig hotell om 1 uke. Den er ikke oppgradert heller.

Samme med opphold i Danmark, da jeg var innom der - på Villa - før jul.

Blir alltid oppgradert, så jeg klager absolutt ikke, men jeg ser det ikke i appen eller webben før innsjekkdag minus 1.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ofte opp oppgradering i appen lenge i forveien. Men ikke alltid.
    Nå har jeg opphold i slutten av april og slutten av mai som er oppgradert.
    Har rommnummer allerede.

Men, det hender jo at det blir endret når det nærmer seg oppholdet.

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror det er grunnet forskjellig behandling av de som tar i mot bestillingen på hvert enkelt hotell. Jeg legger inn en copi&paste i alle mine bestillinger der jeg påker på en hyggelig måte vedrørende oppgradering en romkategori opp ved bestilling iht vilkårene. Når jeg booker passer jeg på at det alltid er ledig rom kategorien over.

Fks booket jeg 3 forskjellige hotell i Stockholm for noen uker siden. Ikke bodd på nc der tidligere så jeg booket 3 for å komme grundigere tilbake om det blir tur på hvem av de jeg lander på. La merke til at 2 stk ble oppgradert en opp mens det siste ikke ble. Sendte da en mail til nc kundeservice som jeg trodde kunne oppgradere sentralt hos seg som videresendte forespørselen videre til det aktuelle hotellet. De svarte meg at slik oppgradering gjør de først ved evt ledighet ved ankomst. Jeg sendte ved en printscreen av vilkårene og fikk tilbake at jeg ble oppgradert. Unødvendig at man skal bruke tid på slikt det burde gått automatisk.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg tror nok du har et godt poeng der.
    Og vi bestiller på helt forskjellige måte.

Jeg har aldri kontakt med hotellet i forkant. Bestiller i app eller web, og spør som jeg skrev nesten aldri om oppgradering - og i alle fall aldri i forkant av at jeg står i resepsjonen.

Det skal ikke være nødvendig å sende en mail for å be dem overholde oppgraderings-vilkårene de selv har satt synes nå jeg. Ville tatt altfor mye tid også, om jeg skulle drevet med det hver gang. Selv med copy/paste :)

EDIT: hotellet selv rører generelt ikke bookingene før dagen før, virker det som etter flere hundre opphold. Men det høres ut som det er annerledes hvis man kontakter dem, ut fra hva du skriver?

Emma liker dette
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Tar nøyaktig 10 sekunder, legger det inn i kommentarfeltet ved bestilling på web.
    Henter det bare opp fra en tidligere bestilling og bytter navnet på hotellet :)
    Jeg tror hotellene tar tak i bestillingen når de kommer inn siden jeg ser at noen hoteller allerede gir romnummer kort tid etter bestilling. Som ofte blir endret dagen før ankomst.

Emma and tobeornot999 like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    OK, trodde du sendte mail.

Men nå skjønner jeg poenget, selv om jeg var litt treg på en søndag morgen :p

Skal teste ut det ved neste bestilling - og se om det endrer det faste mønsteret :)

Maggie liker dette
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det gidder jeg ikke, det blir for mye styr. Bruker kommentar feltet til selve bookingen. Nå skal sant sies at jeg som Platinum aldri har endt opp med mindre en minimum en klasse opp, så om det er nødvendig påpeke det i kommentarfeltet kan diskuteres. I verst tilfelle har du ikke blitt oppgradert før innsjekk og hotellet er fullt ved ankomst for rom i klassene over det man har bestilt.

Fikk en strike med 9x suiter på rad før Lily ødela moroa med kun deluxe på en natts overnatting før Køben sommeren 2020. Men når Villa leverte suite på et 10 dagers opphold dagen etter var nc tilgitt ;)

eventyrer, jonss and tobeornot999 like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Villa har gitt meg god oppgradering også. Den lå inne fra dagen før i appen :)

Maggie liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har jeg misforstått noe her, eller er det faktisk "så enkelt" som å overføre 67knok fra Trumf til Choice for evig Platinum ?

Så har man 1 mill poeng å bruke på opphold?

Kan vel ikke være mange enkelre veier til mål enn det?
    Om man ser bort fra at tilgangen på trumfpoeng vel og merke..

Grooo and Maggie like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig.

Men selv på IF har vel ingen vært crazy nok til å gjøre akkurat det ;)

Maggie and Are like this.
  14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm jaha, det er jo nesten overraskende.. :D

Nå vet jeg ikke hvor god tilgang det er på bonusnetter overalt, men er jo i mange tilfeller billigere å booke med poeng enn med kroner.
    Så blåser man 30-40k på hotell i året med familie på slep så er man jo i prinsippet i mål.
    Med Plat er det vel også garantert tilgang på bonusovernatting, så det skal være en smal sak å få til.

Bare synd ikke Plat også har uendelig varighet på poeng :D

tobeornot999 and Maggie like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fortsatt ikke konvertert trumf til nc da jeg mener eb gir langt bedre verdi.
    Om jeg ser at jeg ikke rekvalifiserer til platinum kommende perioder mener jeg konverteringen til nc er en god deal

Emma, tobeornot999 and Are like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg selv fyller på litt hos NCC med trumf, fordi jeg uansett trenger å kjøpe de nettene på hotell - og overnatting jo kommer "på kjøpet" sammen med statusen.

Men slik må man vel være ekte bonusjeger for å tenke :D

Og dessuten er det ikke super-enkelt i første omgang å få mange titusen i trumf heller, for å kunne konvertere.

Det er jo også veldig sant som @Maggie sier: EBP er bedre valuta for hver trumf-krone.

Emma, Are and Maggie like this.
  17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo derfor vi har et forum som dette, så i kan finne de beste måter å drive bonusfeberen til nye høyder :D

Emma liker dette
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Der stemmer på en prikk.
    Jeg har droppet overføring fra Trumf til EB fordi jeg har "nok" poeng (og får EB-poeng fra flere familiemedlemmers Trumf).

Sparer Trumfen i tilfelle jeg ikke tjener opp NCC Platinum på et år med poeng eller netter. Tjener samtidig NCC-poeng med å bo på Choice, og via NCC MC. Så saldoen øker relativt raskt. Er nå over halvveis til lifetime gold på ca ett år.

Den dagen jeg har nok Trumf til å bikke lifetime Platinum, så overfører jeg, og setter på overføring til EB igjen.

Og som du sier, da kan jeg bruke kun bonuspoeng for overnatting en stund fremover.

19. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Og, Trumf-kontoen øker også ganske kjapt. Siden jeg skrudde av automatisk overføring til EB i mars i fjor, så har jeg nå bikket 21k Trumf.. :rolleyes:

Baldrick, Are and Emma like this.
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Omtrent samme plan selv, teller eurobonus i millioner så da er greit å ha noe annet å jobbe mot. Overførte nettop for å bikke over lifetime gold, i tilfelle de endrer reglene.

Baldrick, Emma, holmen and 1 other person like this.

Del denne siden