Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde engang et par karer som var innom for å gjøre en hastejobb i området, og hadde ikke bestilt hotell i forkant den uka. Big mistake. De endte opp med å leie privatfly til Haugesund for å overnatte der og fly tilbake…
    De lokale kan også tjene opptil 50k i uka på AirBnB under ONS. «Det er vildt, mann» (dansk aksent)

themichael liker dette
  2. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    På tross av en alder på 45, fniser jeg fortsatt like godt av "trenger hotellrom til ONS i Stavanger":D

Last edited: 09. aug 2022
    Baldrick, Are, furlong and 8 others like this.
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gir du lyd om hvordan det går med etterregistreringen? Har et par netter jeg vurderer å gjøre det for, men vil ikke at noen skal begynne å fjerne gamle poeng jeg har fått når jeg har booket for andre...

Kjenner meg ikke helt igjen i dette. Har i sommer booket 7 netter for andre i deres navn. 6 av 7 er blitt oppgradert. 5 av 7 netter ga meg poeng.

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger er det greit å være platinum og å ha noen poeng stående.

Skal en tur til Gøteborg neste helg med en av niesene som absolutt vil på Liseberg før sommeren er over. Jeg vet ikke hva annet det er som skjer i Gøteborg den helgen, men omtrent alle hotellene til Stordalen er fulle, det er kun mulig å booke fredag-lørdag på et par hoteller og lørdag-søndag på et par andre. Grisedyrt er det også:

Fredag-lørdag Comfort Hotell Gøteborg 2.870,-
    Lørdag-søndag Clarion Hotell Post 3.850,-
    Totalt 6.220,-

Fikk bruke fordelen garantert bonusrom på begge så da ble det 35.000 poeng eller ca 2.270 trumfkroner. :)

Baldrick, Are, Scrooge and 19 others like this.
  5. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje ikke rette tråden men jeg fant ingen tråd som omhandlet NCC MC.
    Jeg var nettopp i Paris en uke og opplevde 7 ganger at NCC Mastercard ble avvist, helt tilfeldig og uten grunn. Heldigvis hadde jeg andre kredittkort så jeg ble ikke låst men det er ikke bra. Når jeg ankom OSL etter turen og skulle betale for rom ved Clarion Oslo Airport Hotel ble det avvist også der. Betalte med AmEx og sendte klage til SEB i appen. Svaret jeg fikk var ganske meningsløst, de forklarer det med sikkerhetsgrunner for at jeg ikke skal risikere misbruk, og eksempelvis terminaler på hotell selv om jeg fysisk var tilstede kunne bli avvist. Jeg brukte kortet flittig siden jeg ville samle alle utgifter til dette kortet, 7 ganger ble det avvist og 36 ganger gikk det helt fint, inkl. betaling av hotellopphold på Clarion Oslo Airport Hotel dagen før utreise. Ingen store beløp og langt unna kredittgrensen. Forstå det den som kan, jeg kommer ikke til å bruke dette kortet noe mer enn nødvendig for å få godskrevet netter i alle fall...

NoLimit liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket ut av Oleana i går, booket på trippel poeng-dagen forrige uke. Går ikke dette vanligvis av seg selv?

77D33B3C-B65C-4B81-973D-F10E31613316.jpeg

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan kanskje også være selve kortet som er feil med? Mitt DNB mastercard har begynt å tulle i det siste, feiler minst halvparten av gangene jeg forsøker å bruke det både i utland og min lokale Kiwi. Skal be om å få sendt et nytt til neste gang jeg er hjemme.

8. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ved tidligere trippel-kampanjer heller ikke mottatt annet enn standar poeng. Har tatt kontakt på E-post og har da fått korrekt poengsum. merkelig at dette ikke ordnes automatisk ja…

Upsaker liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Jo.

Jeg booket ikke på siste kampanje, men har alltid fått automatisk ekstra før.

Men NCC kundeservice er lydhøre og kjappe til å ordne når det trengs manuell hjelp.

Upsaker liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Kan nok komme an på bruksmønsteret, og så flagger de kanskje kortet lettere som mulig misbrukt hvis du endret mønsteret veldig på kort tid?

Men når det er sagt så bruker jeg NCC MC nesten ingen ting til vanlig. Og toppet det helt opp til max i juli da de hadde doble poeng. På så forskjellige steder som byene rundt BKK, CPH, LHR, MIA og BCN. Helt uten problemer noen av stedene.

11. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har alltid fått riktig ekstrapoeng på kampanjer tidligere, men etter utsjekk i går så fikk jeg i dag kun vanlig bonusuttelling.

Har flere opphold denne uken, så blir spennende å se om det ordner seg, ellers blir det mye manuelt arbeid på NCH fremover.

Upsaker liker dette
  12. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Har ett rom booket av firma til helgen .Kunne trengt tidligere innsjekk. Har det noe for seg å sende medlemsnr/ status for å prøve få tidligere innsjekk når andre har booket rommet?

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal ikke være noe problem med mindre firmaet har booket rommet gjennom expedia eller lignende. Det er nok å ringe eller maile hotellet.

14. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk raskt svar. Men de kunne ikke love noe pga fullt hotell.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har erfaring med Comfort Hotel Park vs Quality Hotel Augustin i Trondheim? Jeg skal dit i helga og hadde opprinnelig booket et rom hos begge fordi jeg var usikker på om jeg skulle dra torsdag-søndag eller fredag-søndag. Jeg er allerede oppgradert til Suite på Park og Superior rom på Augustin. Park er noen hundrelapper dyrere hvis jeg reduserer til to netter, men det er ikke så farlig.

Park har bare listet Junior-suiter på nettsiden deres, så det er mulig det er det jeg får, og jeg må også kontakte kundeservice for å endre det oppholdet til fredag-søndag. Spørsmålet er om noen har erfaring med om Augustin pleier å oppgradere enda et hakk ved innsjekk (eneste ledige rom på nett høyere enn Superior er suiten deres) og om (Junior?)Suite på Comfort Hotel Park er betraktelig bedre enn Superiorrommet på Augustin.

16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,247
    Bonuspoeng:
    183
    Park har rom som har adskilt soverom og stue -med kjøkkenkrok- og kan dermed vel kalles suite (selv om jeg mener de selger rommene som familierom, kan hende de har endret praksis). Standarden er helt OK, men ganske så basic.
    Augustin har jeg ikke bodd på enda, så kan ikke sammenligne.

Emma liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Begge ligger veldig sentralt, og er i den "rimeligere delen" av Choice-skalaen. Det gjenspeiles i servicetilbudet og rommene også.

Agustin er klart mer "Stordalen-moderne", i den betydningen at de har de designelementene som man kjenner igjen fra veldig mange hoteller i kjeden.

Park er litt mer slitent, i alle fall på det rommet jeg fikk der. Men helt OK.

Oppgraderingsmulighetene du nevner, med jr suiter hos Park, ville jeg ikke lagt så mye vekt på. Jeg fikk en av de suitene, og hadde nesten alt til felles med et helt vanlig hotellrom, om enn litt større.

Kort oppsummert: jeg ville valgt Augustin igjen. Og har gjort det flere ganger etter å ha testet begge og droppet Park.

I Trondheim er det jo selvsagt så sinnsykt mer behagelig å bo utenfor NC kjeden (ja, Britannia, jeg snakker om deg). Men det er en annen diskusjon.

Emma liker dette
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig det er familierom. I min erfaring så er appen noen ganger dårlig på å vise riktig navn på litt mer spesielle romtyper, litt avhengig av hvordan hotellet har kategorisert rommet.

Godt mulig det blir Augustin da jeg ikke egentlig trenger den ekstra plassen. Er det stor forskjell på sengene på de to hotellene? Det samt muligens frokost er det eneste jeg strengt tatt bryr meg om på denne turen, bortsett fra nærhet til stedene jeg skal oppholde meg og der scorer begge godt.

19. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Har kun fått disse jr.suitene på Park, også mens jeg var gull. Litt slitent, men greit og personale som setter pris på status.
    Augistin har kun gitt meg superior, tror ikke de har jr.suiter. Har prøvd den stor-suiten dems (med utsikt til frokosthallen,) men den var betalt for.

Emma liker dette
  20. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun testet Park (bodde der for ca. et år siden). Som andre skriver over; juniorsuiten var litt sliten, men helt grei. De ansatte var meget serviceinnstilte, og jeg syntes frokosten var overraskende god. Til å være et Comfort-hotell syntes jeg både utvalg og kvalitet var veldig bra.

Del denne siden