Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever ikke at det er oppgradering til BESTE kategori som Gull, men helt klart ofte en form for oppgradering.

FlyforTog liker dette
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk for første gang dobbel oppgradering nå nettopp, på siste 10 opphold har jeg ellers fått enkel oppgradering 2-3 ganger. Ved tilnærmet fullt hotell kan du ikke forvente å få oppgradering som gull. Synes egentlig den beste fordelen er at det "aldri" er noe problem å få sjekke inn kl 12 eller få noen timer senere utsjekk. Noen hoteller er ganske strenge på det mot statusløse.

FlyforTog and eventyrer like this.
  3. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Nei skjønner at det ikke går uten at det er en del ledig. Men om man kan flotte seg på et litt romsligere rom med jevne mellomrom så hadde det hjulpet på. Når det gjelder sein utsjekk opplever jeg at dette stort sett går greit også som sølv, men på hoteller uten status kan dette være vrient. Tidlig innsjekk pleier jeg nesten utelukkende å få til på alle hoteller de gangene jeg har behov for det. Et triks er å gjerne ringe hotellet kvelden i forveien slik at de kan sette deg opp på et rom som er ledig og ikke må rengjøres etter utsjekk. Svært sjelden dette ikke har gått i orden, og da har det vært fordi rommet har blitt leid ut i ettertid.

eventyrer liker dette
  4. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdatering her. Jeg sende inn forespørsel om etterregistrering av rommet mitt som ble betalt med gavekort, og etter noen dager kom poengene på konto. Så da var det antakeligvis en glipp en annen plass som forårsaket dette. (Heldigvis!)

EndreD, tobeornot999, joskje and 2 others like this.
  5. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har kjennskap til om noen av hotellene i Gøteborg sentrum som har Connecting rooms?

6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,012
    Bonuspoeng:
    113
    Har til gode og ikke bli oppgradert, men jeg har aldri blitt oppgradert mer enn to kategorier utenom da fruen fylte 40 år. Da gikk vi fra Standard til Suite så det var en veldig kjekk opplevelse, men et unntak som bekrefter regelen.

Jeg tenker forøvrig de bare kan fjerne det med beste tilgjengelige kategori for det stemmer enkelt og greit ikke. Selvom det er ledig en suite så får du den ikke, pga. «operasjonelle» årsaker.

eventyrer and tobeornot999 like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Uenig med deg her. Som kun gull har jeg blitt oppgradert til suite oftere enn jeg har blitt oppgradert bare en kategori.

8. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,012
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje vi skulle hatt en spørreundersøkelse angående dette temaet, hadde vært interessant å se.

Men ut fra tråden her inne hvor man legger inn om man ble oppgradert så er statistikken veldig klar - Suiter er sjelden vare.

9. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    3/5 opphold etter å ha bikket over til gull har vært uten oppgradering av noe slag eller anerkjennelse av status, har blitt oppgradert fra enkeltrom til dobbelt én gang, og fra dobbeltrom til deluxe dobbeltrom én gang. Ble såpass skuffet over mangelen på anerkjennelse på et hotell jeg har rundt 10 opphold på mellom juni-forrige uke at jeg heller valgte å booke Thon til neste gang bare for å sjekke om det er noen forskjell. Dette blir også en statusløs booking frem til innsjekk siden det ikke er mulig å få lagt til eksterne bookinger i appen uten å maile hotellet på forhånd, som for meg er en elendig løsning.

10. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan påpekes at det er merkbar forskjell mellom gull og platinum. Jeg har selv opplevd å stå bak noen gullmedlemmer som prøver å snakke seg til en oppgradering uten hel, men jeg får oppgradering uten spørsmål.

kaijoar liker dette
  11. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Enig.
    Son Spa, Comfort Porsgrunn og Norefjell har inntil nå alltid oppgradert til Suite fra billigste hotell rom. På øvrige hotell er min erfaring også at Suite er en sjelden vare.
    Er Platinum.

watchaddicted liker dette
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får stort sett suite på Folketeateret, Quality Airport Hotel Gardermoen, Grand Central og The Edge. Det skal sies at jeg har bodd ganske mye på alle sammen..

eventyrer liker dette
  13. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Junior Suite eller Suite på The Edge? Var stamgjest der, med Plat, og opplevde aldri å få ekte suite av dem.

eventyrer liker dette
  14. holmen

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel bare en suite, den har jeg ikke fått. Men jr suite hver gang.

kaijoar liker dette
  15. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Kom for å spørre om det samme. Helt sirup i hele dag, og stadig "Ups, det er ser ut til å skjedd noe feil"..

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,991
    Bonuspoeng:
    183
    På 72 netter siste halve året har jeg fått 3 netter (fordelt på 2 opphold) oppgradert til jr/vanlige suiter. Som platinum.

2 netter var på Edge, og 1 natt på Amanda.

Bestiller alltid billigste rom, og får konsekvent 1 kategori oppgradering. Men heller ikke mer. Med unntakene som står over.

18. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Synes at de sidene er jevnt over veldig ustabile... Opplever stadig at jeg plutselig logges ut mens jeg er inne og søker, og opplever stadig rare feil :(

GlennDi liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,991
    Bonuspoeng:
    183
    De har outsourcet driften til SAS IT ;)

holmen liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Jeg må også logge inn på nytt hele tiden. Utrolig irriterende.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden