Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som at alle problemene kommer fordi man er innlogget(?).. Når man ikke er innlogget fungerer hjemmesiden helt supert o_O

Grooo and tobeornot999 like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. det er bra..

Grooo liker dette
  3. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Festlig nok er det nettopp Porsgrunn jeg har hatt kjedelige opplevelser med når det gjelder oppgradering etter gull, eksempelvis selv om det kun var et fåtall biler i p-huset ved siste besøk og ledig i alle romkategorier samme dag.

4. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite eksempel på at de like gjerne kan endre platinum fordelene til å gjelde kun ved ledig tilgjengelighet. Har et opphold på the Hub i helgen og fikk akkurat denne eposten som informerer om at sen utsjekk og oppgradering i kombo ikke alltid er aktuelt. Ifølge medlemsvilkårene står det at det er garantert. upload_2022-10-27_14-9-30.png

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker at de er proaktive. Garantert sen utsjekk er nok litt vrient for hotellene da gjesten ikke trenger å gi beskjed i forveien (kun kvelden før).
    Men det er nok en viktig diskusjon for kjeden å ta sentralt.
    Skal hotellene kunne unnta seg garanterte fordeler så lenge de varsler gjesten i forkant?
    Så skjønner jeg at fordelene ikke ALLTID kan innfris og da hadde det vært best med standardisert kompensasjon.

eventyrer and tobeornot999 like this.
  6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har booket for andre den siste tiden, har dere fått poeng?
    Bookinger jeg gjør for andre dukker ikke opp i appen min lengre, og sist jeg gjorde det fikk jeg heller ikke poeng.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,676
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det har blitt sånn nå at hvis du velger at du booker for andre så blir ikke medlemsnummeret ditt lagt til i bookingen og du får dermed heller ikke poeng og bestillingen dukker ikke opp i appen. Det her er noen her inne som har rapportert at de fortsatt får poeng og oppgraderinger for noen bestillinger, men om dette er fordi det er forskjell fra hotell til hotell eller en annen grunn vet jeg ikke.

markus liker dette
  8. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring også. Bookinger som ble gjort før denne endringen kom ga meg poeng, selv om oppholdet var etter endringen.
    Opphold booket etter endringen dukker ikke opp i appen min og jeg får heller ikke poeng.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,676
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på hva som skjer hvis man legger til oppholdet i appen manuelt. Men man risikerer vel kanskje da at rommet omregistreres til deg istedenfor gjesten.

10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke du får lagt det til i appen hvis navnet ikke matcher

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke bare å kjøre milehigh metoden, da? Book i eget navn, de andre sjekker inn i ditt navn, de får goder, du får poeng. Vin-vin situasjon.

12. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i det du skriver her. Har sjekket inn på the Hub nå og det ble ikke innvilget tidlig og sen utsjekk og ingen oppgradering med begrunnelse fullt hotell. Alle romkategorier var ledig når jeg booket. Ingen beklagelse heller. Under er forresten svaret fra hotellet etter jeg svarte på undersøkelsen som kom etter oppholdet som svart på hvitt bekrefter at fordelene ikke er garantert:
    Qte:
    Utifra det jeg finner i våre systemer, ser at du ikke har fått oppgradering for denne gang, på grunn av fult booket hus. Jeg forstår selvfølgelig frustrasjonen og vi ønsker selvfølgelig at du skal få brukt dine fordeler så godt det lar seg gjøre. Det stemmer at til tider så har vi fult booket hus og ingen mulighet til å oppgradere, til tross for at dette står i medlemskapet ditt.
    Unqte.

Last edited: 31. okt 2022
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Man skal vel strengt tatt ikke få poeng om man ikke bor selv?

Selv om det har skjedd nå og da.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dere som har fulgt med på priser.
    Hva ligger normalt hotellene i Oslo på i tilbudsperioder?

Med stigende renter, utflating og potensielt fall av boligpriser leker jeg med tanken om å selge leiligheten og betale ned lån og heller bruke noen kroner på hotell i det kommende året.

Om boligpriser ikke øker med mer enn rundt 3% så er det vel faktisk et positivt regnestykke :cool:

(Og hva gjør vel ikke en bonusnisse når det fristes med lifetime status :oops::rolleyes:)

EndreD, milehigh, Gullars and 3 others like this.
  15. holmen

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig avhengig av hvilket hotell du bor på, og jo mer du betaler, jo mer poeng får du.. ;)
    Men, det skal ikke være noe problem å betale med mot 1000-lappen per natt. Selvfølgelig billigere på Xpress enn på Amerikalinjen og the Thief..

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det, men det er vel trumf som er veien til status og ikke noe annet..
    Da må det jo være en oppgave å støvsuge alt av venner, bekjente og kolleger for trumf-poeng og håpe på det beste.

Men tenker på kampanjer somf.eks sitert her:
    https://insideflyer.no/forums/threa...ud-og-kampanjer-2022.17468/page-7#post-465551

Børsparken for 799 er vel omtrent like bra som man skulle klart med trumf om man regner inn poeng i retur + viatrumf og MC.

Ellers ser jeg jo at det er slike kampanjer med x antall netter for en gitt sum, er ikke sikert det hadde vært en dårlig ide heller, men her må man jo finregne litt :D

Fremstår vel som et ganske eksentrisk prosjekt, men om leiligheten faller med halv million i verdi neste 1-2 år er det kanskje ikke så spinnvilt som man skal ha det til..
    Spesielt om man klarer å skilte med evig-Plat i etterkant.. Og pensjonistEBG er i mål om noen uker så da må man vel også ha et nytt prosjekt? :D:D:cool:

EndreD, Gullars, Jorgen44 and 3 others like this.
  17. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Elsker vin-vin situasjoner. Minner meg om SQ F med klassikeren "Dom Perignon or Krug Sir?", hvor korrekt svar selvsagt er å spørre om årgangen på Dom:D

EndreD, jgroneng, Spielhaug and 4 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    På søndag ringte jeg resepsjonen på Folketeateret kl11, og lurte på om jeg kunne få sen utsjekk. Hadde ikke så store forhåpninger, men det var jo verdt å prøve. Mannen i resepsjonen beklaget, og sa det var helt fullt. Helt greit, tenkte jeg, jeg burde jo ha spurt dagen før.

Ved utsjekk beklaget han at det ikke var mulig å få sen utsjekk, og sa jeg skulle få litt poeng som plaster på såret. I dag sjekket jeg saldoen, og har faktisk fått 2000p for strevet. Ikke verst!

Lifetime Platinum rykker stadig nærmere!

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig, har du tenkt å være eksponert mot eiendom i Oslo på lengre sikt, så har du noen transaksjonskostnader.
    Megler/salg alene som nesten utgjør et år på hotell for mandag-torsdag-pendling, hvis vi regner med snitt på 1000 kr pr. natt, noen ekstrakostnader for fiksing før salg, midlertidig utflytting ifm. visninger, flyttekostnader for møbler m.m..
    Skal ikke altfor mye til før et nytt kjøp senere for å fortsette å være inne i eiendomsmarkedet drar med seg tilsvarende i dokumentavgift, så avhengig av tidshorisont tror jeg det skal ganske kreativ matematikk til for å få det til å gå i pluss, gitt.

Last edited: 31. okt 2022
    jgroneng, Are, eventyrer and 2 others like this.
  20. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Jo dyrere leilighet og færre familiemedlemmer jo lettere blir det jo. Litt verre for oss med skolebarn, men for all del. både Radisson og Quality har helt nye og freshe hoteller et par minutters gange fra skolen. Det hadde vært kult!! Long term gir nok en del rabatt.

Are liker dette

Del denne siden