Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Det med Trumf er et veldig godt poeng!

Men hadde vært rart om de endret opptjeningskriteriene til statusnivå eller lifetime. Da har de jo forverret, som de sier veldig tydelig at de ikke skal.

Hmm… får vurdere å overføre litt Trumf for å være helt sikker på at jeg klarer å bikke over 100.000.

eventyrer liker dette
  2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Vel de sier jo i eposten sin "Og for at du skal kunne kvitte deg med eventuelle bekymringer; ingenting fjernes fra medlemskapet ditt, det blir bare bedre."

Og da bør vi vel kunne stole på det (?)

3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at vilkårene kan endres når som helst, med 14 dagers varsel.
    Varselet trenger ikke å sendes til kunden. Kunden må selv holde seg oppdatert.
    Det NCC eller Strawberry garanterer er at selve rebrandingen ikke vil føre til at fordeler fjernes.
    1.13 Nordic Choice Club står fritt til ensidig å endre medlemsvilkårene uten ytterligere varsel til det enkelte medlem. Slike endringer får, med mindre noe annet fremgår, virkning 14 dager etter at Nordic Choice Club har publisert endringerne på Nordic Choice Hotels hjemmeside. Medlemmet er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert med hensyn til eventuelle endringer av vilkårene.

Å kunne kjøpe seg status er med stor sannsynlighet en utilsiktet bivirkning av samarbeidet med Trumf.
    Jeg tør påstå at de fleste parter taper på ordningen.
    Hotellene og kjeden taper fordi de må selge rom til poengpris, kanskje i en periode der prisene er høye.
    Feks. 10000 kr for 3 netter på Comfort Xpress i juli VS 2000 Trumf. Norgesgruppen tar nok en del av kaken før pengene når til NCC.
    Gjester som oppnår status på vanlig måte opplever inflasjon i antall Gull og Platinum kort og fordelene kan vannes ut.

Fasiten får vi uansett om noen uker :)

4. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Svarer deg her for å holde den andre tråden ren :)
    Ba ikke aktivt om fordeler nei. Bookingene ikke gjort hos OTA. Fikk restaurantvouchere så ingen fordeler var ikke helt sant fra min side.
    Prøvde å gjøre et poeng av det samme som deg: Når andre gjør bookingen, ta alltid kontakt med hotellet og informer om medlemskap god tid før oppholdet.

eventyrer, holmen and freddyen like this.
  5. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Men er det såååå fryktelig mange som "kjøper" seg status med poeng da? Jeg mener å ha lest at en gjennomsnitt Trumfer sparer rundt 600 trumfkroner i året, det kan ikke være så mange som har 6.666 trumfkroner til å overføre til NCC. Og jeg tror de fleste bruker Trumf i butikken eller casher det ut. Hadde vært gøy å få se detaljert statistikk på dette.

Baldrick, kaiarne, Gullars and 3 others like this.
  6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,690
    Bonuspoeng:
    113
  7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    1´ste kritiske man ser her er at...
    De er ikke særlig troverdige når de IKKE skriver at "vi bytter navn fordi vi ikke gidder å betale Choice internasjonal loyalties" for å bruke navnet lenger.
    Dette lover ikke særlig bra for fremtiden.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener det skal ha noe å si for oss. Med mindre du tar det som et tegn på at de lyver om at de ikke kommer til å fjerne noen fordeler.

Last edited: 07. mai 2023
  9. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,963
    Bonuspoeng:
    93
  10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    No har det vel aldri vore internasjonale Choice fordelar. Så om jordbær klarer og gjere noko annleis har vel ikkje så mykje og sei til og frå.
    Håpet er jo at det kan bli medlem av eller samarbeid med internasjonal kjede.
    Det var tider når Thon var medlem av GHA og ein kom med GHA Black i det store utland blei heilt latterlig bra behandla i Asia og Oseania.

furlong and eventyrer like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært fint ja, og de hintet jo om internasjonalt samarbeid med mer info senere, men sannsynligheten er vel større for en ny avtale på linje med samarbeidet de har med Hertz eller Finnair.

snus_mumrikken liker dette
  12. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Har et opphold på Hub booket av arbeidsgiver, mailet om å få koblet NCC-nr i kveld etter kl 20 og fikk svar på under et kvarter med oppgradering (og "mulighet for enda høyere ved ankomst") - det var lynraskt levert! Fortsetter det slik gjør det ikke noe om det er pulveregg:D

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,993
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker det bare er bra at de ikke heter Choice lenger, jeg.

Det ga jo ingen fordeler internasjonalt uansett. Så hvorfor skulle de betale for å bruke kjede-navnet videre? Gir jo faktisk en mulighet til å heller bruke pengene på å feks ha et bra lojalitetsprogram for kundene der de har hoteller.

Om de kutter ut fordeler eller ikke tror jeg har absolutt 0 med dette å gjøre.

Jorgen44, livinspeed and eventyrer like this.
  14. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    100% enig her.
    Fint at de bytter navn og til et fint navn.
    Men fordi Stordalen skal være litt "annerledes" så kunne han jo som første mann være så erlig å si det som det er.

15. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ny epost idag om Strawberry som seier eigentleg veldig lite, sett bortfrå at dei skal samle mykje meir enn berre hotelldrift.
    Spanande å sjå kva slags fordeler det kan gje på restauranter og andre ting! Dei kaller det ein lojalitetsklubb;
    https://www.nordicchoicehotels.no/b...0169&utm_content=button_Les+mer+om+Strawberry

Gleder meg også til nye navn på status-stigen! Eg er over golden Strawberry fields forever, og platinum elles

(Eit anna tips, kjøper de 10 times biz eller andre pakker med Jordbær-MC, så får ein kun 10 poeng per 100lapp, men epost inn gjer 30! Fint å få 2500 poeng i oppstart av ny periode!)

16. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
  17. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    melkoo liker dette
  18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke så store meninger om navnet, men må ærlig innrømme at informasjons-e-postene så langt ikke har vært veldig konkrete. Hotellene skal hete det samme, men eid av Strawberry. Forbedringer i Nordic Choice Club, men fortsatt ikke sett hva disse forbedringene består av.

19. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg følger spent med da erfaringen min tilsier at begrepet «forbedring» ofte defineres vidt forskjellig hos bonusjegere og tilbydere.
    Ref. alt som har blitt «forbedret» bort hos henholdsvis Eurobonus og AmEx f.eks….

eventyrer and NoLimit like this.
  20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel kanskje ikke så rart at de ikke er konkrete ennå? Lanseringen er jo, som annonsert, den 22. mai. Noen små "teasere" i forkant er jo ikke uvanlig i slike sammenhenger, men man må gjerne vente til lanseringsdagen for å få detaljene..

DanH, eventyrer and petrate like this.

Del denne siden