Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    For Amerikanerne er Credit Card king :rolleyes:

Slik så jeg forresten på Trumf Visa vs NCH kredittkort.

Trumf Visa til NCH:
    Trumf Visa gir 0,5% av kjøpsum utenfor norgesgruppen:
    Kjøp på 100kr = 0.5kr trumf = 7.5 NCH (1 krone i Trumf-bonus gir deg 15 Nordic Choice Club-poeng)

NCH Mastercard:
    Kjøp på 100kr NOK = 10 poeng NCH

1 Hotellbesøk = 10 000 NCH eller 100 000 KR brukt med NCH Mastercard (33 000KR hvis brukt på Hotell, 50 000 brukt på utenlandsk valuta)

Gjennomsnittspris på 10 000 NCH rom = 1400kr = 0.14 NOK = 1 NCH
    Kjøp på 100kr NOK = 1.4 NOK i NCH = 1.4% kickback på normale kjøp

Altså bedre enn Trumf Visa på normale kjøp utenfor Norgesgruppen. Men, med en årsavgift på 500 kroner som spiser opp all den profitten. Så det kommer vel ann på hvor mange reisedøgn man har. Jeg reiser en uke eller to med jobben på NCH hotell i året samt kanskje et par besøk her og der privat - om de ikke betales av poengene. Men så bruker jeg bare Trumf-bonusen på NCH poeng uansett. NCH Mastercard vil garantere meg Gullstatus så lenge jeg har det, så man betaler slik sett da et par hundre i året (årsavgift på 500 minus profitt i poeng) på å beholde Gull på alle hotellbesøk. Men med den fordelen at kjøp av hotellnetter og annet kan løfte kickback betydelig. Samtidig ser jeg at 10 dager i Oslo her på Clarion The Hub ville utgjort en bonus på 500 kroner i poeng i forhold til å booke med ikke-NCH Mastercard.

Jeg regna ellers også på Ishavskraft-avtalen. Høy tilleggkost og påslag på KWH. Jeg har i dag gode priser på OBOS Strøm. Men, man får da altså 6000 NCH poeng som tilsvarer i overkant av 800 kroner. Trekker jeg fra påslagsdifferansen hos Ishavskraft sitter jeg igjen med 419 NOK i bonus hvert år jeg har Ishavskraft sammenlignet med OBOS Strøm. Så jeg kommer nok til å switche over til de.

OBOS Strøm: 7kr mnd + 3 øre påslag
    Ishavskraft: 29 kr mnd + 7,12 øre påslag men fordel 6000 NCH poeng + 10 000 innmeld.

Jeg bruker ikke mer enn en <4000KWH i året.

Last edited: 17. april 2023
    EndreD and eventyrer like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Du blander VISA trumf og ViaTrumf her.

Den første har nesten ingen verdi, men den andre gir hauger av trumf å kjøpe NC poeng for :)

3. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    upload_2023-4-11_8-58-36.png

Det er jo mulig å bestille overnattinger for deretter å velge at man skal betale senere.

Er det "bestillingstidspunktet" eller "betalingstidspunktet" som teller mtp. ViaTrumf?

tobeornot999 and Maggie like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Bestillingstidspunkt

tobeornot999 and melkoo like this.
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,358
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ( platinum) som har opplevd å bli nedgradert fra suite til deluxe dobbel hos Choice?

Bestilte et standardrom for poeng hos Comfort Porsgrunn for en måned siden.

Så for en uke siden , i app, at jeg hadde fått suite romnummer 321.

I går ble rommet endret til rom 711 og deluxe dobbel?

Sendte en mail til resepsjonen og lurte på hva skjer?- hotellet har fremdeles tre suiter ledig.

Fikk beskjed at det kun gis oppgradering en kategori- suiter er unntatt oppgradering.

WTF?

Ihht choice medlemsfordeler skal man kunne bli oppgradert til beste rom kategori hvis ledig.

Er det bare en "sur" resepsjonist som har nedgradert på egenhånd, eller er suiter virkelig unntatt oppgradering?- da burde det vel stå spesifisert i "fordelene"

Maggie liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som dette har forsvunnet fra oversikten over medlemsfordeler. Før stod det ganske tydelig. Det står uansett spesifisert i medlemsvilkårene, men da bare for fordelen garantert oppgradering ett nivå ved bestilling. Fordelen "Mulighet til kostnadsfri oppgradering til beste tilgjengelige rom ved ankomst" har ikke et sånt vilkår, men der igjen er det jo bare en "mulighet" og opp til hotellet selv hvor mye oppgradering de er villige til å gi deg.

Såklart mulig at det finnes resepsjonister eller hotellsjefer der ute som går rundt og feilaktig tror at de ikke har lov til å oppgradere til suiter, men det er uansett ikke noe de MÅ gjøre.

Last edited: 13. april 2023
    haifinn liker dette
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Skal bo på Hub i helga. På onsdag sto det rom 1318 eller noe i appen. Igår sto det ikke noe rom, men «velg ditt rom» var synlig. (Jeg valgte ikke noe)Idag står det ingen rom og ingen option på valg. Wtf?
    (Både app og nett)

8. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever fryktelig forskjellig behandling avhengig av hvem det er som står i resepsjonen der, alt fra skuldertrekk til super service... Nå er jeg kun gull, så jeg har ikke "retten", men suite er tilnærmet alltid ledig minus her om dagen, det samme gjelder deluxe. Kan vel telle ca 25% hitrate på bedre kategori selv om det er ledig, en gang måtte jeg bytte rom 3 ganger fordi det stinket bålrøyk så mye at det reiv i nesa og øynene sved, og kun etter siste bytte ble jeg tilbudt deluxe etter å ha spurt direkte.

haifinn liker dette
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaterer meg selv her. Når vi landa på Gærningmoen sto det plutselig rom 820 i appen. Det var det samme jeg hadde bestilt. Ved henvendelse i skranken ble det oppgradering… merkelig vingling fra det ene til det andre altså

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg fikk «forklart» fra en på NC kundeservice at suite ikke er «rom» og derfor ikke noe en har krav på ved «beste rom» .. o_O

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    De kan kalle det hva de vil :D

Men jeg har, som mangeårig platinum (og lifetime plat), fått suite på 2 av 50+ opphold de siste par årene. Under 5% hit-rate der, med andre ord.

Men dette kan nok variere fra hotell til hotell og person til person i resepsjonen. Edge i Tromsø er feks mye rausere enn Hub i Oslo etter min erfaring. Og en tommel opp til Amanda i Haugesund også.

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får alltid suite på Folketeateret, Grand Central og the Edge. Aldri på Hub eller Karl Johan. Det er de hotellene jeg bor mest på. Vanligvis Folketeateret, da jeg alltid får suite.

13. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Når du sier alltid suite i denne sammenhengen, betyr det da at du alltid har fått det på forhånd, eller etter å ha etterspurt det ved innsjekk typ?

14. holmen

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri spurt om oppgradering i resepsjonen. Har alltid fått det på forhånd. Når jeg bestiller på Folketeateret, så legger jeg inn kommentar om at jeg gjerne vil ha rom med balkong. Det gjør alltid susen. Bodde en uke på Folketeateret i september, i forbindelse med 10 års bryllupsdag, og da ba jeg om et av 4 spesifikke romnummer. Ikke noe problem. Kun en gang har jeg bodd i en annen etasje enn 7. etasje på det hotellet. Da booket jeg samme dag, og det var høstferie eller noe sånt. Så helt fullt. (Så jeg løy da jeg sa jeg alltid har fått suite. En gang fikk jeg bare et innmari stort rom i 5. etasje.) Skal bo der i forbindelse med Tons of Rock i juni, det booket jeg i fjor en eller annen gang. Fikk opp suite i appen samme dag.

EndreD, Earl, Shankly and 1 other person like this.
  15. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke verst det. Og du er Lifetime Gold, Platinum?

16. holmen

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Lifetime Platinum.

Grooo liker dette
  17. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Stemmer, snakket kun om VISA Trumf. Oppdaterte posten :D
    Er nå stolt eier av NCH Mastercard, så tar vi det derfra - og mikser inn VIA Trumf når det skal bestilles hotell!

eventyrer liker dette
  18. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Feil forum men eg prøva meg. Kva er dykkar “go to” hotell på Gardermoen; Clarion, Comfort eller Quality? Clarion og Quality er likt prisa, Comfort er 15kr dyrare so pris er ikkje utslagsgivande. Er Platinum medlem so forventa jo ei oppgradering av rom!

19. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Mellom Clarion og Comfort (som ligger vegg i vegg) så ville jeg valgt Clarion hvis noenlunde samme pris.
    Clarion er mer slitt men rommene på Comfort er samtidig veldig enkle, og jeg liker ikke "barception" opplegget på Comfort som i ukedagene kan bety full fest i inngangspartiet.
    Clarion er også helt overlegen på frokostbuffet og treningsrom hvis det har noe å si for deg.
    For lenge siden mitt ene besøk på Quality til at jeg tør prøve meg på noe dom der.

furlong and Audi_a4 like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden