Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    125 kr pr gjest som bor på hotellet:
    https://www.nordicchoicehotels.no/h...otel-sarpsborg/utvalgte-fasiliteter/badeland/

Men om du er gull eller platinum i Choice, er det jo alltids lov å spørre om du får 2-for-1 inngangspris ;)

Maggie and rookietrader like this.
  2. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ønsker gull status innen midten av juni 2023.

Har per dags dato sølvstatus med NCC Mastercard.

Per dags dato:
    Netter 6 (får 2 per mnd gjennom NCC Mastercard)
    Poeng: 14127 (Tenker benytte meg av ishavkraft for å få 10k ekstra poeng)

Hva blir beste måten for å oppnå gull status, min konklusjon er trumf overføringer + spend på NCC kortet? Noen andre triks?

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan vurdere NC sine partnere: https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/partnere/

Feks. 10k poeng ved å bytte til Ishavskraft og 5k poeng ved å bli medlem i Squeeze.

melkoo liker dette
  4. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Squeeze koster vel 495kr i mnd? Det koster litt mer enn det smaker føler jeg.

Men byttet til ishavkraft :)

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvis man uansett skal ha det så bør man jo få med seg de 5000 poengene

melkoo, tobeornot999 and eventyrer like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Enkleste måte er jo helt klart Trumf.

Og det er ikke et dårlig bytte heller, om du trenger hotellrommene senere. En form for forhåndsbetaling som gir status i hotellkjeden, egentlig :p

7. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Og booke opphold på trippelkampanjer. Trumf er helt klart en vinner!

melkoo and Maggie like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Appen viser ikke alltid type rom, men noen ganger bare "hotellrom".

Men, Awardwallet viser romtype. Fikk varsel om at booking var lagt til i Awardwallet, og den viste suite. :)

(Appen viser nå romnummer, og jeg vet det er en suite, men det står fortsatt bare "hotellrom")

Baldrick, Emma and eventyrer like this.
  9. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Det jeg tenker aller mest på er faktisk de 30%- ekstra poengene man får ved opphold kontra 20% som gull, da jeg jakter lifetime. Vil jeg få de ved å bare vise appen i innsjekk på de nevnte oppholdene?

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og det kan nok antagelig ikke hotellet fikse på uansett. Tipper sentral kundeservice må på banen for å ordne det. Enten før eller etter oppholdet.

Jeg ville fulgt med i kontoutskriften, og kontaktet KS først etter oppholdet dersom det ikke bokføres riktig. Da unngår du å tukle med bookingen og kanskje miste 3x. Istedet gjør de bare en retroaktiv poengjustering om nødvendig.

eventyrer and Shankly like this.
  11. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Question: Jeg bruker i hverdagen Trumf Visa da jeg tenker at det går mest penger ut på mat. Samtidig aimer jeg for Lifetime gold.

Jeg gjorde et par kalkuleringer på kroner tilbake, der Trumf Visa vant. Jeg bruker trumfbonusen på NCH poeng, så kanskje det er noe jeg har oversett - burde jeg switche hovedkort til NCH Mastercard? Jeg tenkte eventuelt kanskje å vente til mitt nåværende gullmedlemskap går ut, for så å se om de kjører ny kampanje med instant Gold for NCH Mastercard.

Hva tenker dere? Jeg ønsker "max rewards" tilbake men også NCH Lifetime Gold

12. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør ha Choice Mastercard og bruke det på alt utenom dagligvarehandel. Trumf Visa gir deg ikke noen poeng utenfor Norgesgruppen sine butikker

tobeornot999 and Eni99v like this.
  13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Til vanlig er nok Trumf Visa å foretrekke når du handler hos NorgesGruppen, da ender du på 15 poeng per hundrelapp mot NCC MC sine 10.

Unntaket er månedene juli og desember, hvor NCC MC pleier å kjøre kampanje med doble poeng.

Ellers bør du jo bruke NCC MC på Nordic Choice sine hoteller, hvor du får 30 poeng per hundrelapp.

Et bra daglig oppsett kan jo være å ha begge kortene i lommeboka, slik at du bruker Trumf Visa hos NorgesGruppen og NCC MC alle andre steder.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Du mener vel 30 poeng per hundrelapp med Trumf Visa mot 25 poeng for NCC MC pluss trumf medlemskort

15. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Takk, jeg får bare akseptere at jeg har 4-5 kredittkort i lommeboka til en hver tid. Slik sett, med NCH kredittkortet er jeg i praksis Gold Lifetime uansett, siden 6 netter fylles opp rimelig raskt.

Tilleggsinfo: Jeg har Santander 4% kickback-kort på Bensin. Usikker på om det finnes noe bedre akkurat der. (Evt med poeng til NCH)

Det som er "greit" med Trumf Visa hos norgesgruppen er at man slipper scanne enda et kort.

Jorge liker dette
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, i sum er det korrekt, men de første 15 poengene får du jo uavhengig hvordan du betaler. Jeg mente selvfølgelig 15+15 eller 15+10 :)

Grooo liker dette
  17. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Et spørsmål til rundt NCH. Jeg betaler en del fakturaer på jobb - er det noe som strider mot Terms of Service om dette gjøres på NCH kort i stedet? Altså kjøp for business-bruk.

Edit: Det jeg finner i kontrakten lyder slik, men jeg skal høre med de hva som kan være saklig grunn.

Dersom Selskapet finner det nødvendig, kan det (i) fastsette en grense for enkeltstående belastninger eller for samlet belastning over en viss periode for Kortet, samt (ii) ved saklig grunn sperre Kortet for visse former for bruk. Selskapet skal så langt det er mulig varsle Kortinnehaveren på forhånd før slike begrensninger eller sperringer iverksettes. Det er ikke tillatt å omgå bruks- eller belastningsgrenser ved for eksempel å få utstedt flere delregninger/notaer for samme kjøp.

Last edited: 07. april 2023
  18. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er erfaringen med sen utsjekk når man booker rom på poeng? (Er gull medlem)

Fant ikke noe spesifikt om dette på hjemesiden.

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal være samme fordeler uavhengig betalingsmetode. Med mindre man har en spesiell corporate avtale som definerer noe annet.

eventyrer, GlennDi and Bonusduk like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Fakturaer som kan betales med Mastercard, da? Trodde ikke det var mulig.

Derimot jobbutlegg, som gjøres med NCC MC trenger du ikke bekymre deg for. Bare kjør på!

De tjener noen prosenter på traksjonene, så banken er nok bare happy.

eventyrer liker dette

Del denne siden