Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Nettopp. Tre dobbelttellende = seks netter. Pluss de 24 fra kortet. Ikke tredobbelt-tellende.

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,713
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å lete men fant ikke: godskrives en natt datoen man sjekket inn eller ut?

Min neste periode begynner 1.juni og spørsmålet er konkret om en overnatting 31.mai blir ført på 31.mai eller 1.juni

3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Nå var jo Viatrumf ute en kort stund, men kom tilbake og nå er det 7% der.

Men jeg får ikke bookingene inn på Viatrumf? Gjør akkurat det samme som før, men nå er det 4-5 dager siden jeg booket og intet finnes i Viatrumf (eller Trumf Netthandel som det så fint heter nå).

Flere som opplever dette?

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Utsjekk. Har ny periode fra 1. mars. Hadde overnatting 28.2-1.3. Natten ble godskrevet på ny periode.

Booket 4 bookinger i går. Innen 1 time var alle synlige på trumfnetthandel.no under mine kjøp.

5. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg forsøker nå å booke et par overnattinger med bonuspoeng, men eneste alternativet er å bruke Spenn på nettsidene til Strawberry. Det går hverken i appen eller på nett. Andre som har opplev dette?

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd det samme, og løsningen var å booke på telefon.

7. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte inn jeg også, men fikk beskjed av kundeservice da at jeg ikke fikk x2 kvalifiserende netter. Har mailet litt med kundeservice også, men ikke fått noe konkret svar.

I tillegg har jeg avbestilt en booking med poeng som enda ikke har kommet på konto.. Vanligvis godskrives de tilbake umiddelbart ved avbooking, men her er det litt bug i systemet virker det ut som.

Ser ut som om jeg må kneke meg til spesialbehandling i morgen og få booket til dobbeltkvalifiserende netter..

Mg15 liker dette
  8. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdatering; Fikk det til nå via denne siden: https://www.strawberry.no/min-side/butikk/bonusnatt-norden/.

Attached Files:

Nordlands liker dette
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Har fungert for meg den siste uken. Men i starten av året hadde jeg 5-6 bestillinger som ikke kom inn på "mine kjøp". Måtte etterregistrere. Da kom de inn med for lav %. Men det tar jeg når de blir overført.

10. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    "Samarbeidet med Trumf er høyt verdsatt av våre medlemmer. Derfor vil det fortsatt være mulig å konvertere Trumf til bonuspoeng frem til 31. desember 2025, og bruke dem på ordinær måte gjennom hele neste år. Vi jobber parallelt med å finne nye løsninger for samarbeidet fra og med årsskiftet 2026, og vil i god tid informere medlemmer i respektive medlemsprogram om de fremtidige løsningene."

Fra nettsiden deres. Jeg har ikke fått med meg noe nytt her siden devalueringen - er det noe jeg har gått glipp av? Er jo stadig ikke mulig å bruke bonuspoeng for bookinger i 2026.

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Her gis det inntrykk av at poengene kan brukes i hele 2026 ("og bruke dem på ordinær måte gjennom hele neste år"), men dette er et resultat av at teksten ble skrevet i 2024.

Jeg har et håp om at Strawberry vil snu, og forlenge gyldigheten på poengene.
    Det er uansett helt tydelig at Spenn er mer anvendelig enn gamle poeng.
    Tilgangen på bonusnetter er langt større og prisene lavere, spesielt på dyrere rom og hoteller.

12. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    553
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen hoteller i Oslo som har bra frokost som kan leveres til rommet?

13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,390
    Bonuspoeng:
    163
    Fikk mail nå fra Strawberry der de lanserer det store sommersalget med brask og bram. Jeg har allerede bookinger liggende inne fra før som jeg nå sjekket ny pris på. Og prisene er uten unntak mye dyrere enn det jeg allerede har booket til. Da sjekket jeg booking i april, mai, aug og sept.....

14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er jeg litt fed up med Strawberry. Har hatt 3 opphold etter nyttår, og ingen av disse har vært oppgradert ved innsjekk.

Clarion Stavanger, booket standard dobbel, spurte om oppgradering ved innsjekk og fikk til svar at det ikke var ledige rom i høyere klasse. Da jeg viste i appen at jeg kunne booke både superior, deluxe og suite ble damen litt rød i kinnene og ga meg aller nådigst et superior rom.

Quality Sola, samme her, booket standard dobbel, spurte om oppgradering ved innsjekk og fikk til svar at det ikke var ledige rom i høyere klasse. Da jeg viste i appen at jeg kunne booke både superior, deluxe og suite fikk jeg et superior rom.

Quality Oslo Airport, standard dobbel, spurte om oppgradering ved innsjekk og fikk til svar at det ikke var ledige rom i høyere klasse. Her så det faktisk ut til å stemme, og siden jeg kjenner Ida Marie litt fra før så stoler jeg på henne.

Men altså to ganger måtte jeg frem med appen for å vise at de rett og slett lyver.

Jeg ser frem til SAS og Scandic med Friends With Benefits, ser ingen grunn til å være trofats mot Strawberry lenger. Dette har jeg også gitt klar beskjed om til kundeservice på mail, og også påpekt dette med rene løgner, men har ikke fått noe svar.

Men jeg sende de en mail om dette da det kom frem at fordelen med garantert oppgradering ble borte, og her er svaret jeg fikk den gangen:

"Förändringen kommer som ett resultat av feedback från både medlemmar och hotell. Uppgrradering av rum har historiskt visat sig vara svårt att leverera i tid, ofta på grund av tillgänglighet. När vi nu gör anpassningar av programmet har vi haft som mål att både göra helheten av förmåner bättre för den enskilde medlemmen, samtidigt som förmånerna matchar vad våra medlemmar upplever vid incheckning och under sin vistelse."

De klarer altså å påstå at dette kom som et resultat av feedback fra medlemmene. Noen som tror på det?

Teknolai, livinspeed, NoLimit and 2 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    På ingen måte. Men de har vel fått et standard svar som skal sendes til de som klager.

Jeg har gått over til Radisson for øyeblikket. Der har jeg fått oppgradering hver gang hittil. Og gratis frokost som VIP. Må ha 20 opphold i løpet av perioden for å opprettholde status, og det ser ut til at det skal gå fint. Så får vi se når Scandic matcher med SAS.

NoLimit liker dette
  16. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tror på det dem skriver ja. Men..
    Tenker heller dette er feedback fra medlemmer om at medlemsfordelen om garantert oppgradering ikke har vært gjennomførbar, derav endringen. Som da riktignok er en endring på bakgrunn av tilbakemelding fra gjester og kunder. Hvorfor love noe dem ikke klarer å holde?

Har forøvrig litt annen erfaring enn deg. Har i 2025 blitt oppgradert på samtlige opphold. Farris Bad ga riktignok bare breeze som teknisk sett er innunder standard kategorien da, men ellers gode rom. FB var smekkfullt uansett alle dagene så hadde ikke håp om oppgradering egentlig.
    På Norefjell og Ernst i Kristiansand ble det suiter/juniorsuite/leilighet.
    Quality Sola var oppgradering til SUP tror jeg, kanskje delux men litt usikker. Clarion Gardermoen fikk jeg familierom sist, men tror kanskje det var før nyåret når jeg tenker meg litt om.

Har liggende par bookinger, blant annet nå i påska hos Riviera hvor jeg kan se at vi har allerede fått en oppgradering.
    Fikk også en hyggelig epost fra comfort Porsgrunn med beskjed om at de har lagt inn et "stort standardrom med badekar og romslig rom for hunden" som jeg er kjempe fornøyd med.

Reiser ofte med hund, og opplever vel heller at manglende oppgradering ofte er på bakgrunn av manglende hunderom. Så innimellom kan det riktignok bli litt trangt på rommet med hundebur.. :rolleyes:

Hadde også booket et superiorrom til Quality Waterfront i Gøteborg for påska, hvor det var blitt oppgradert til jr suite. Men denne avbestiller vi da vi heller går for Riviera i påska.

Min erfaring er at jeg kommer lengre med å sende en hyggelig epost i forkant. Som tidligere resepsjonist kan jeg også minnes å sette pris på gjester som kom med ønsker forut ankomst, slik at du har kontroll når kabalen skal legges. Det kan bli litt styr, klabb og babb med kravstore gjester som har ønsker eller endringer i innsjekkingen.

Litt som å arrangere julebord og komme med allergier når vi sitter til bords.. :p

Fra begge sider av resepsjonsdisken opplever i hvert fall jeg at man kommer lengre med hyggelige ønsker forut ankomst kontra å kreve noe ved innsjekkingen.
    Jeg husker selv godt hvem jeg valgte å oppgradere, og hvem som ikke var så heldig:cool:

Noen ganger ekstra tøft i innsjekkingen fordi hoteller ofte har en overbook, og selv om det er ledige rom for å booke på nett, så er det ikke egentlig ledige rom, men systemet overbooker fordi man vet at flere vil avbestille eller ikke dukke opp. Ekstremt frustrerende for en ung resepsjonist.
    Huff, ja det får være dagens utblåsning :rolleyes:

eventyrer, EndreD, Teknolai and 3 others like this.
  17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,827
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelen med garantert oppgradering burde være 100% mulig å etterleve. Vilkåret har alltid vært ‘hvis det er ledig rom i høyere klasse ved bookingtidspunktet’. Her kunne de veldig enkelt lagt inn en regel i systemet som fikser dette. Mao, er det ledig rom blir man oppgradert. Er det ingen bedre rom der man det ved booking og man kan ikke bli skuffet.

Argumentet til VP Loyalty i Strawberry var det at det var vanskelig å etterleve, spesielt på mindre hotell med få rom av høyere klasse, men ved løsningen over så er det løst.

Det med garantert tidlig innsjekk og garantert sen utsjekk kan jeg forstå at de har fjernet fra garantert, for om to platinum sjekker inn på samme rom back-to-back, vil det være umulig å gi begge parter det de har krav på.

18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn som dette var formulert ville det ikke vært noe problem å overholde, fordelen gjalt "Dersom det er ledig rom ved bookingtidspuktet".

Enkelte hoteller oppgraderte konsekvent dagen etter at bookingen ble lagt inn, altså ingen problemer der, mens andre da skulle vente til dagen før eller sågar samme dag som oppholdet, og da sier det seg selv at det ofte ikke var mulig.

Så nei, jeg er ikke enig med deg her, fordelen var absolutt gjennomførbar.

Maggie and NoLimit like this.
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er enig i at det ikke er noe vits i å ha en fordel de ikke klarer å overholde, men det er flere rapporter her inne om hoteller som bruker denne regelendringen som unnskyldning for manglende oppgradering selv om de fortsatt skal oppgradere hvis tilgjengelighet ved innsjekk.

Problemet er at det ikke er ett system, men diverse bookingsystemer som skal snakke sammen. Dette kan også være grunnen til at noen hoteller har vært flinke til å oppgradere ved bestilling mens andre har det vært så som så. Sikkert mulig å få til fortsatt, men mye mer utfordrene. Spesielt hvis det er hoteller med gamle, tredjeparts systemer fra før de en gang ble en del av Strawberry/NCC

20. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,678
    Bonuspoeng:
    93
    Har du det inntrykket? Nå har jeg kun sjekket to hoteller, Norefjell og Strömstad Spa, men begge disse ligger 2-3 ganger høyere i pris enn det de gjorde med de gamle poengene mtp hvor mye spend jeg må ha hos Strawberry for å tjene opp nok til en natt der. De andre jeg har bladd forbi virker jo også å være dyre, som over 10 000 spenn for et kjipt Comfort jeg vet ble solgt for 10 000 poeng.
    Kan jo være tilgjengeligheten er bedre, selv om jeg aldri syntes den var dårlig med poeng, men føler det er en veldig høy pris å betale for det.

freddyen and Spielhaug like this.

Del denne siden