Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,748
    Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Har det blitt umulig å bestille med (originale) poeng i app og på nett?

    På web fant jeg ingen mulighet til bestille med poeng, mens i app fant jeg muligheten, fikk opp ledige hoteller og pris med poeng. Men så snart jeg valgte et hotell, slo appen over til betaling for kroner eller spenn bare.

    Må man virkelig kontakte dem direkte for å få booket?
     
  2. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,759
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan bruke det ordinære hotellsøket når du booker for poeng.
    Poengprisen vises som nederste prisalternativ per romtype, under pristypen "Be my guest". Du må muligens trykke på "Se flere priser". Husk å være innlogget.

    Jeg forsøkte akkurat en dummy-booking og kom til "kassen" hvor jeg kan bekrefte bestilling for poeng, men jeg trykket meg ikke videre altså.

    Edit: Takk til Nordlands som faktisk kunne svare på spørsmålet, 2 poster under.
     
    Last edited: 21. april 2025
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,281
    Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det er blitt mye vanskeligere enn det var, men fortsatt mulig.
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,445
    Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    For noen hotell blir man rutet til "ny" nettside, der er det ikke mulig å velge for poeng. F.eks. Comfort Xpress Oslo Central. Da er et triks å gå via min side -> Book bonusnatt for å komme til den vanlige/gamle siden.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,748
    Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Bra tips, som funket kanon! Takk!
     
    Nordlands liker dette
  6. livinspeed

    livinspeed Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble for første gang på en stund veldig positivt overrasket når jeg sjekket inn mandag for et 10 dagers opphold; "jeg har dessverre ikke noe bedre rom å tilby deg nå, men om du har mulighet til å være litt fleksibel på bytte har jeg satt av fra onsdag - vi passer selvfølgelig på baggasje i mellomtiden". Ble fulgt opp proaktivt i går kveld i barception før "utsjekk" i dag om at vedkommende håpet jeg likte oppgraderingen i dag etter å ha ventet. Endte opp med 3 hakk opp og fikk holdt opp nytt romkort når jeg gikk mot disken 3 dager etter innsjekk på et ellers fullt hotell - det er nok en av grunnene til at denne personen ble utnevnt som årets ansatte i fjor - og er også en man gjerne proaktivt fremsnakker hotelledelsen :)
     
    Last edited: 09. april 2025
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Trist at Strawberry er ødelagt… Fra Norges beste til dette. Håper Marriott gjør et fremstøt i Norge!
     
  8. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    209
    Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen måte etterspørre disse ekstra kvalifiserende netter? Har nå sjekka ut men ikke fått de ekstra nettene, mener å huske at de kom samtidig siste gang de kjørte samme type kampanje :(

    Edit: Send en melding om det i chatten, og dette ble fiksa med engang :). Det ble kanskje en feil fordi det var bonusnetter.
     
    Last edited: 14. april 2025
  9. thugs

    thugs Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får man spenn dersom man spiser i restauranten og setter regninga på rommet?
     
  10. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,759
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dessverre. Du får kun Spenn på selve overnattingen (3 Spenn pr 10 kr).
    Om du betaler med Strawberry Mastercard får du likevel Spenn i restauranten (1 Spenn pr 10 kr, såfremt terminalen i restauranten faktisk er koblet mot det aktuelle hotellet).
     
    Last edited: 19. april 2025
  11. furlong

    furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

    Innlegg:
    958
    Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk ikke ekstra kvalifiserende netter. Sendte melding til Platinum mail, som svarte at de skulle sende saken videre til EDB avdelingen
     
  12. Reisefeber

    Reisefeber Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg sjekka ut av Strawberry-hotell i dag, og fikk x2 kvalifiserende netter.
     
  13. DJasko

    DJasko EBD

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor på bookingbekreftelsen kan jeg se romkategori som er booket...?
    Screenshot_20250427_222354_Email.jpg
     
  14. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    I farten husker jeg ikke om det pleier å stå i bekreftelsen, men du finner det i hvert fall i appen.
     
  15. DJasko

    DJasko EBD

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ser det i appen. Men er plutselig usikker om jeg er oppgradert eller ikke...
     
  16. McBuljo

    McBuljo Veteran

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    Du får oppgradering ved innsjekk, om der er tilgjengelige rom.
    Fordelen ved oppgradering etter bestilling er forbedret bort fom november 2024.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    6,003
    Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Appen viser ikke lenger romkategori du er oppgradert til. Den vil alltid vise det du bestilte.
     
    DJasko liker dette
  18. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,374
    Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette gjelder for enkelte hotell, men mine 2 bookinger sist uke viste tildelt kategori på begge opphold. Ble faktisk oppgradert over 1 uke før ankomst på begge opphold.
     
    DJasko liker dette
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,748
    Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Appen har uansett ikke vist noe annet enn det du bestiller i flere år nå.

    I gode, gamle dager viste appen hvilken kategori det oppgraderte rommet var i, og som regel fordelte (og kanskje fortsatt fordeler) de oppgraderte tom kvelden før ankomst neste dag.
     
    DJasko liker dette
  20. livinspeed

    livinspeed Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har to opphold på samme hotell før/etter påske, og det blir en sannhet med modifikasjoner som NorFlight sier. Forrige booking viste nada forskjell selv om jeg ble oppgradert fra standard til jr suite, mens denne gangen fikk jeg det opp i appen et par dager før at standard var endret til superior.
     

Del denne siden