Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, det må du faktisk spørre kundeservice om…

2. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Er det bare meg som irriterer meg over Strawberry sitt grønnvasking? Sjekket inn på Quality Tønsberg i går og ble spurt om vi ønsket vask denne uken. Ja, vi ønsket vask hver dag svarte vi. Det de da gjør når du svarer ja takk til vask er å skifte håndklær og kaste søppel. Altså, rommet koster ca 2500 per natt denne uken, og de er ikke i stand til å bruke noen minutter ekstra på å strekke på sengen? Måtte bare få ut litt frustrasjon :) Valg av hotellet var ikke selvvalgt, ellers hadde jeg valgt Thon like ved.

furlong and freddyen like this.
  3. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Entusiasmen for å tjene opp spenn er dessverre ekstremt lav - eneste, tynne håpet jeg har, er om det nye samarbeidet med Rema kan bli noe positivt, som trumf var for poeng tidligere... Men jeg tviler :(

4. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelper jo ikke så mye om vi ev. får begynne å tjene "Spenn" på Rema i tillegg, når de ikke er verdt noe som helst...

5. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Sant nok, men siden opptjeningen hos Rema er i kroner tenkte jeg mer på om de kunne veksles inn i Spenn... Og da er det jo et spørsmål om hvor god eller dårlig vekslingskursen er

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    I dag fungerer ikke bestillings-siden hos Strawberry (iallfall for meg), så da ble det booking av Strawberry-hotell gjennom Hotels.com. :p

Mer Trumf hos Hotels. Og skal bare ha en kjapp overnatting på mellomlanding, så det er ikke så nøye om jeg blir oppgradert. Og Spenn får jeg ikke brukt til noe uansett.

Preference and paron like this.
  7. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    Før i tiden kunne man bestille Strawberry-hotell via OTA, deretter registrere medlemsnummeret sitt ved innsjekk, så fikk man en flat poengsum per natt, 500-800 poeng, syns jeg å huske.
    Er vel sannsynligvis forbedret bort ved innføring av Spenn-regimet..?

8. holmen

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Sannsynligvis. Og det spiller liten rolle om jeg får 14 Spenn for den overnattingen. Får jo aldri brukt dem til noe uansett.

9. holmen

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Og på en annen reise valgte jeg å fly via ARN i stedet for CPH, for da kan vi overnatte på Radisson i stedet for Comfort eller Clarion ved flyplassen.

Usikker på om det var dette Strawberry ønsket da de gikk over til Spenn. :rolleyes:

Skippy, Flymunda and Emma like this.
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri overnattet på CPH før, men i disse tider er det vanskelig å unngå. Har to reiser derfra i tiden fremover. Siden Strawberry ser ut til å ha spist Hilton og sikret seg monopol, lurer jeg på hva som er anbefalt av Clarion og Comfort? Jeg har booket på Clarion, men lurer på om det er verdt den ekstra kostnaden på 1800 kr, eller om det er hipp som happ for én natt med grytidlige avganger fra hhv terminal 2 og 3?

Last edited: 15. mai 2025
  11. holmen

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du bare skal overnatte, er det verdt å gå 150 meter ekstra for å spare litt penger.

Det er irriterende at Strawberry har begge de to hotellene som ligger nærme terminalen ja. Løste dette på en reise ved å fly via ARN i stedet, der har de Radisson. :)

Nordlands and Rscott like this.
  12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har alltid vært fornøyd med Comfort, spesielt til 10/15k poeng, og har derfor aldri vurdert å betale mer for å bo på Clarion. Eneste er at heisene bråker litt så be gjerne om rom langt unna de, som Platinum har jeg brukt å få hjørnerom som er så langt unna man kommer :)

Rscott and eventyrer like this.
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Veeeel.... bruk av spenn er ikke mitt største problem for å si det sånn :p

Men greit å spare noen kroner, så da bytter jeg. Takk for tips.

upload_2025-5-15_23-31-52.png

NoLimit liker dette
  14. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Bråker litt? Sov knapt ett minutt pga heisene som ulte opp og nede hele natten. Det var ett rom mellom vårt og heisene. En fæl natt.

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig de er blitt verre? Fikk rom vegg-i-vegg med heis der en gang for cirka 2 år siden og husker jeg slet med å sovne, men sov gjennom natten når jeg først sovnet.

16. Paalf

Paalf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen som vet om status match avtalen Strawberry har med Hertz er rullerende så lenge man beholder status i Strawberry, eller er det slik at man har 1 år før match utgår hos Hertz?

17. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Aner ikke men etter jeg matchet meg opp rundt 2018 har jeg aldri gått ned i nivå. Så enten er svaret ja eller så nedgraderer aldri Hertz.

Last edited: 18. mai 2025
    Paalf liker dette
  18. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Gjør det samme, men har testet Best Western og, de slo Scandic ganske bra sist i verdispørsmålet med gratis parkering og lading ifht Scandic hvor du måtte parkere ved siden av til typ 400kr uten lading, selve rommet var også billigere, og jeg hadde tidligere fått match til ett av toppnivåene hos Best Western

19. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,492
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen kanskje hvordan jeg nå bestiller et bonusrom på Strawberry med bonuspoeng? Jeg har litt over 10 000 poeng igjen og ser at det skal være noe ledig i hotellet jeg ønsker å bo i:

upload_2025-5-25_21-14-48.png

Men når jeg klikker meg inn, så ser jeg bare rom som kan bookes med "spenn". Jeg har egentlig sluttet å følge med hva som har skjedd i strawberry, så jeg har ikke noe peiling hvordan jeg nå bruker opp de siste poengene og hadde vært glad om noen kunne gitt meg litt info:

upload_2025-5-25_21-16-41.png

20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113

Kan ikke garantere at det funker, men forsøk å gå denne veien:

https://www.strawberry.no/min-side/butikk/bonusnatt-norden/

Hilde, themichael and freddyen like this.

Del denne siden