Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,001
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har nå plutselig fått 4 kvalifiserende netter - dobbelt så mange som jeg skulle hatt :p SAS IT er ikke prima, men det er jammen ikke Strawberry heller. Synes det er veldig rart at det ikke finnes noen oversikt over hvor de kvalifiserende nettene stammer fra. Er jo nesten umulig å holde oversikt

Nordlands liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,229
    Bonuspoeng:
    293
    Logg inn -> Meny (enten på venstre side eller øverst til høyre -> Transaksjoner -> Poengtransaksjoner -> Let etter Mastercard kvalifiserende netter

Nordlands liker dette
  3. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg legger merke til at Strawberry gir mulighet for å bestille Tidlig innsjekk (2 timer tidligere for 200kr) i forkant av en booking. Jeg trodde man som Gull ikke ville trenge å betale for tidlig innsjekk, men oppdaget litt tilfeldig i etterkant at dette var lagt til romprisen likevel.
    Noen andre som har erfaringer her? Må man flashe status ved utsjekk for å unngå å betale for dette?

4. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,807
    Bonuspoeng:
    93
    Tror gullfordelen er "mulighet for" tidlig innsjekk. Pleier sende mail en dag eller to i forveien så går det som oftest fint. Tilvalget du betaler for garanterer vel tidlig innsjekk, så tror nok ikke du slipper betale den, men kan jo alltids prøve.

Hilde and Nordlands like this.
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,373
    Bonuspoeng:
    183
    Om du velger tilbudet i app aksepterer du prisen som står (ganske selvsagt). Tidlig innsjekk som gratis fordel må forespørres separat, og er som @thfagert nevner ikke garantert, verken for Gull eller Platinum. Jeg bruker bare å møte opp og spørre om jeg får sjekke inn, et par timer før går så og si alltid bra.

eventyrer and Hilde like this.
  6. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Vanlig at Lifetime-baren henger etter? Jeg var i utgangspunktet ikke helt fornøyd med konverteringen av poeng til LT når de gikk bort fra poengsystemet, men nå opplever jeg at Strawberry rett og slett ikke oppdaterer lifetime på nettside eller app etter at jeg har hatt status ett år. Noen andre med lignende erfaringer?

7. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,222
    Bonuspoeng:
    293
    Helt vanlig at den viser merkelige resultater ja. Uavhengig av status.

Gjelder generelt etter overgangen til Spenn. Selv hadde jeg LT Platinum lenge før Spenn dukket opp, og telleren sier "Lifetime Gold, 1 år eller mer som gold eller platinum. Oppnådd lifetime Platinum. 0 år".

Merkelig ordbruk, men sånn et det :p

8. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kontaktet [email protected] i juli i fjor om manglende oppdatering av lifetime. De viste til tekniske problemer. Jeg sendte et par påminnelser utover høsten, uten noe å få noe annet til svar enn at de jobbet med saken. Da jeg tok kontakt på nytt nå i februar, fikk jeg beskjed om å kontakte [email protected]
    Da ordnet det seg i løpet av et par uker.

Staralliance liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,261
    Bonuspoeng:
    113
    Booket i desember en natt 28.2-1.3 på The Hub for de 13k Spenn jeg brukte nesten 2 år på å få inn. Tenkte jeg får bruke dem på noe smart.

Dagen før, 27.2, ble jeg syk og Oslo turen skulle avbestilles. Det gikk ikke i app eller på nettside. Jeg ringte inn og fikk beskjed at jeg booket non refundable... Eh ok...? Sendte mail og forklarte på en fin, men sur måte, at dette ikke var veien å gå for å bygge opp et bra lojalitetsprogram. Når jeg skal bruke poeng bør det være fleksibilitet vel?

Fikk til svar at jeg hadde booket en superdeal, denne var det 48 t avbestillingsfrist på. Superdeal? Faen visste jeg der var superdeal a? Haha. Trodde de var på 5k og 10k. Men neida, 13k spenn er også en superdeal. Tydeligvis.

(Jeg svarte forøvrig og skrev: 'Superdeal til 13 348 Spenn? Er du blitt komiker?' Fikk aldri svar på den eposten....)

Det var spikeren i kista for meg og Strawberry, selv om jeg egentlig sluttet å bruke dem aktivt.

Hadde tenkt å teste de ut på noen jobbreiser nå i BGO og AES, men tester heller ut Radisson. Takk og farvel.

Preference, freddyen and livinspeed like this.
  10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,373
    Bonuspoeng:
    183
    Alle bookinger med spenn er "superdeal". Vilkår med avbestillingsfrist 48t før ankomstdag er tydelig oppgitt ved booking og i bookingbekreftelse. Eventuell refusjon pga. sykdom må du da ta med reiseforsikring.

11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,261
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nei jeg kjøper den at jeg har booket og huket av for vilkår. Det er helt greit. Burde strengt tatt satt meg litt bedre inn i SPENN bookinger. De bør jo heller ikke kalle det superdeal når det heller ikke er super... Men ja, det er en annen sak.

Det jeg synes er litt sånn 'hæ, virkelig?' moment er at en lojal kunde som har tjent spenn ved å bo hos Strawberry (eller fly Norwegian) har dårligere vilkår for sine hardt tjente spenn, enn en billigbooking på cash. Det skriker ikke akkurat 'Lojale kunder kom til oss'.

Vi vet forøvrig alle at forsikringselskap ikke dekker poeng. Sånt sett er det lite å ta opp med dem.

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,373
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde nesten gitt opp denne saken, men etter 5 uker fikk jeg nå epost om at det er etterregistrert spenn og kvalifiserende netter for transaksjon i desember.

Blir da trolig å klare rekvalifisering til Platinum også denne perioden, har noen faste hotell jeg er fornøyd med og som konkurrerer bra på pris så det blir uansett noen netter hos Strawberry og da er det jo kjekt med status.

polarexpressen and eventyrer like this.
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,985
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fint med sikkerhet, men at jeg må motta kode på e-post HVER GANG jeg logger inn på Strawberry begynner å bli litt slitsomt ...
    Er det mulig å skru av, eller få den til å komme sjeldnere?

Last edited: 05. mars 2026
    petrate liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kan jo lage en kampanje til Strawberry kundeservice om at de burde få inn støtte for passkey i tillegg :D

tobeornot999, Preference and indahla like this.
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,261
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nå at jeg fortsatt er Platinum selv om min periode gikk ut 28.2 og jeg ikke engang hadde nok for gull. Er det bare en bugg? Kan det hende den er linket til Norwegian sitt reward der jeg har matcha til høyeste nivå? Screenshot_20260305_164154_Strawberry.jpg

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,985
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Forrige periode hadde jeg nok til Gold.

Det rare er at jeg fikk bekreftet at hvis jeg oppnådde Gold i neste periode (som startet 1/3) var jeg på Lifetime. Men det står kun 6 nå (og Lifetime er 8) ...

Har opptjent mange poeng totalt (i det gamle systemet) men ikke over 1.000.000 så vidt jeg husker.

2026-03-06 08_59_29-Chat _ Kamil Rogala _ TRIMIT _ ain@trimit.com _ Microsoft Teams.png

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Står det "Oppnådd Lifetime Platinum" har du såvidt jeg vet LTP. Mener det står x av 8 år hvis ikke. Men kanskje noen kan rette på meg hvis jeg tar feil?

Detvar en del av de som manglet litt poeng som ble med ved overgangen til Spenn. Usikker på hvorfor. Mulig at alle som hadde nok poeng til å kunne ha opptjent Platinum på poeng åtte år til sammen (8x100 000) fikk disse godskrevet som år med Platinum i det nye systemet uavhengig av om poengene faktisk var opptjent i åtte forskjellige år

18. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,222
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid en bra ide! Trygt og enkelt.

SAS feks, har jo blitt en drøm å logge inn på med passkey.

Teknolai liker dette
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,985
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som IKKE er LTG eller LTP som kan vise skjermbilde av sin oversikt?

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Det står forøvrig klarere om du er ltg/ltp i appen.

På strawberry.no for meg nå står det faktisk at jeg har vært gull i 0 år og Platinum i 0. Selv om det stod noe annet som også ikke var rett antall år før og jeg har noen år med hver av dem :rolleyes:

Last edited: 06. mars 2026

Del denne siden