Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Enig der. Har allerede booket en del overnattinger som ved trumfkurs kommer langt under det jeg hadde måttet betale om jeg hadde cashet ut for rommene. Det er nettopp derfor jeg ser en stor verdi i å bli platinum for å ha tilgjengelig bonusrom så lenge det er ledig vanlige rom til salgs. For Choice er vanligvis ikke for rause med antallet tilgjengelige bonusrom.

2. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nøyaktig det samme rommet to dager etter hotellets åpning, og det er en junior suite. Fantastisk rom forresten :)

Baldrick liker dette
  3. Filip

Filip Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor ser dere hvilket rom dere får i appen? Jeg får kun opp hotellet, dato og «informasjon om ditt opphold», trykker jeg på sistnevnte får jeg ikke opp noe informasjon om romtype.

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ref regnestykket mitt på forrige side for å få Platinum.

Jeg ser jo at jeg helt glemte Payr på Nordic MC. Utnyttet maksimalt gir jo dette 24.000 poeng gratis i året.

Det man da trenger for å få platinum er 76.000 poeng som tilsvarer 28.464 kroner på Choice comforthoteller eller 19 netter med snitpris på 1.500 kroner. Alternativt 5.066 trumfkroner.

Ved booking på Viatrumf av andre hoteller enn Comfort gir kroneprisen totalt 2.31 poeng og da blir beløpet 32.900 for å oppnå platinum.

drsyk, Filip and Upsaker like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke 36.000 poeng korrekt?
    20.000,- pr. 30 dager på kortet.
    20.000 * 12 / 100 * 15 = 36.000

6. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Du får 10 choice poeng poeng per 100 kroner, ikke 15.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Åh, ja .. Det er fra Trumf det er 15 pr. 100,- ?

8. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Mer eller mindre. 1 trumfkrone = 15 nordic choice poeng. Det blir vel effektivt 15 poeng per 100 på handel der du får 1% trumf.

9. rudigerscat

rudigerscat Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har nettopp skaffet med gullstatus gjennom NC mastercard. Men første turen går til London, og jeg finner ikke helt ut hvordan jeg får gullstatus til å fungere for meg utenfor Norden. Hvis man booker et Choice hotell gjennom hotels.com og betaler med mitt mastercard, får jeg poeng da? Beklager hvis dette er spurt om før, jeg har forsøkt å søke men finner ikke svar.

10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Gullstatusen din fungerer ikke i Choice, kun Nordic Choice. Du kan betale med MC som vanlig, men får ikke noe ekstra poeng så vidt jeg vet. Husk at det tilkommer vekslingsgebyr, bruk Curve hvis du har det. Du kan etterpå sende inn til Nordic Choice å få noen poeng etterregistrert (5-700, husker ikke helt).

11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Booket bonusnatt for fruen og tanten på Farris Bad, og de ble oppgradert. Er selv Plstinum.

12. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Når du booket, huket du av for at du bestiller for deg selv eller på vegne av andre?

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Andre, så ble positiv overrasket.

drsyk liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Håper noen kan gi meg litt råd, er foreløpig kun blue-medlem, men skal ha etpar overnattinger fremover og tipper jeg bikker silver snart. Planen er å ha familien (2+3) på et hotellopphold i Oslo til våren, betalt med cash. Dilemmaet er da, bestille stort familierom nå med liten sjans for oppgradering av slike rom, eller skaffe NCC MC (og muligens få endel spend på det før oppholdet) bestille 2 rom og håpe på oppgradering av de? Hva tror dere det er størst sannsynlighet for?

15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,111
    Bonuspoeng:
    183
    Eg var sølv i NCC lenge utan å få oppgradering nokon gong (er nettopp blitt gull). Eg trur ikkje eg ville brydd meg med å få gullstatus berre for å få auka sansyn for oppgradering på eit opphald.

Eg ville uansett vurderte kortet som eit "Payr-kort".

drsyk liker dette
  16. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Du har ikkje krav på oppgradering kun som sølv, og ikkje forvent da heller.
    Sølv er ganske basic då ein faktisk treng kun å bestilla NCH MC for å få godskreve 2 netter pr mnd ved bruk.

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Selv, da en var sølv og gull, engang i tiden, var ekstra goder svært trangt igjennom nåløyet... Eneste anerkjennelse en fikk var da jeg vippet opp til Platinum(må nok være meg som person, da jeg smiler alltid og krevet samtlige goder jeg har krav på, flasher Platinum kortet, og blir en nektet oppgradering, ringer en til kundeservice, og ber dem flytt bookingen min, hvis mulig, dette fungerte fint i Kristiansand sommer`n 2019, mer om dette om noen ønsker å vite hva som skjedde.)

Anb. anskaffe NCC MC, om du har tenkt å holde deg lojal til en kjede, samtidig, slik @Sunnfjordingen nevner "payr-kort":p

18. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Kan du forklare for oss nye ?
    Du går til Viatrumf og åpner NAF ? Finner ikke NAF i listen.

petrate liker dette
  19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Utdyp gjerne

20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,692
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2019-10-18_12-40-23.png
    Trykk på "Har du en booking- eller rabattkode?". Legg inn "NAF".. Et Voila! Da får du frem priser med NAF-rabatt, om det er tilgjengelighet.

petrate and prisjeger like this.

Del denne siden