Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jeg spørre hvordan du får booket bonusnatt i annet navn enn ditt eget? Jeg får ikke byttet navn på reservasjon, men det ser ut som dette kan være en block pga NCC MC.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,872
    Bonuspoeng:
    293
    Kundeservice sa til meg at det er sånn for alle, men at det ikke er noe problem å booke for andre. Jeg skrev navnet i kommentarfeltet.

tombom liker dette
  3. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Det er jo veldig kjekk info :)

4. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, utdyp gjerne! Ble nysgjerrig nå;)

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde booket Comfort, da var dyreparken og ut på Kristiansand tur. Hadde få tanker om å sitte på hotellrommet, jeg har valgt da vanlig rom med 2 barn, og bedt om oppgradering i bestillingen til familierom/Suite. Ingen svar. Hadde gått i glemmeboken og vi ankom noe sent på dagen, ved innsjekking, sier resepsjonisten:

Har du barn? Og så litt forskrekket på meg.

Ehhh ja, to stk, med hun her og pekte på madammen, svarer jeg med et forvirret smil.

Ditt rom har ikke registrert 2 barn, svarer resepsjonisten

Javel, hva med den forespørselen om både sen ankomst og rom oppgradering? Svarer jeg undrende tilbake.

Nei beklager det har vi ikke fått med oss, gliser resepsjonisten

Klør meg i hode... Ja, ja Platinum status ordner dette vel...

Kan jeg få min oppgradering av rom kategori som Platinum medlem.

Nei dessverre hotellet er fult, svares skarpt!

Oi F¤&N tenkte jeg da... Kona himler med øyene, barna sutrer, alle er slitene etter en lang biltur, jeg vil ta en dusj, kona også, barna på do...KRISE.

Da sier jeg bare: vent litt, ikke registrer min ankomst riktig enda.

Ringer NCC hotline, og for en fantastisk hjelpsom person. Han flytter hele bestillingen til Clarion Hotell Ernst(skulle ha egentlig bestilt der, min feil). Der jeg ble oppgradert til Suite og kunne senke skuldrene ned, da var det bare vel, (måtte kun betale for en rom kategori under suite).

Bilder er på PC`n hjemme skal se hva jeg kan finne ila helgen, men den er nokså travel.

Hotell Ernst var midt i blinken, så neste gang reiser til dyreparken, dette er stedet å sove!

Enden på visa er, RING NCC og sjekk ut muligheter før en takker ja til NO UPGRADE eller annet crap ifra en resepsjonist :)

jonss, swib, Oppirumpadi and 7 others like this.
  6. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt nysgjerrig på mulige synergieffekter med et annet hotellprogram som 8 av Choice-hotellene også er medlem av: IPrefer - Preferred Hotels. Hotellene det er snakk om er:
    Hotel Oleana ( Bergen, Norway )
    Amerikalinjen ( Oslo, Norway )
    THE THIEF ( Oslo, Norway )
    Farris Bad ( Larvik, Norway )
    Copperhill Mountain Lodge ( Are, Sweden )
    Yasuragi ( Saltsjo Boo, Sweden )
    Nordic Light Hotel ( Stockholm, Sweden )
    At Six ( Stockholm, Sweden )
    Selv om det ser ut til å være forholdsvis straight sailing å få statusmatch til IPrefer vil det jo alltid være begrenset nytte i en match hos en kjede man sjelden bruker, siden den gjerne går ut på dato etter en stund. Det jeg er litt nysgjerrig på er om noen har erfaring med å matche fra NCC platinum, evt. utføre matchen mens de er gjest på hotellet? Det ville vært interessant å finne en mulighet for match der statusen du har matchet deg til varer like lenge som den opprinnelige statusen... Har du matchet, og hvor lenge hadde du statusen?;)

Peregrin and jonss like this.
  7. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det finnes en tilsvarende kode for LO medlemer?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,734
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv med STREIK :D

veeegard, drsyk, jonss and 3 others like this.
  9. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,752
    Bonuspoeng:
    93
    Det er godt mulig, finnes i hvert fall en for YS- medlemmer.

10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Hva angår YS finnes det meg bekjent ingen kode, men man må bestille via denne linken:

https://www.nordicchoicehotels.no/ys/?utm_medium=partnerships&utm_source=partnerships&utm_campaign=LPA&utm_content=YS Medlemsførdeler

Legg spesielt merke til "Tilbudet gjelder ikke i kombinasjon med andre tilbud."
    Antagelig kan man i hvert fall vinke farvel til ViaTrumf-bonus, og kanskje finnes det også andre fordeler man mister? Kan for eksempel fordelene man har som NCC Gold/Platinum betraktes som "andre tilbud"?

Har aldri benyttet meg av YS-linken selv, så vet strengt tatt ikke så mye om ordningen.

Last edited: 20. okt 2019
  11. Waku

Waku Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Nylig blitt gold. Er det slik at man må spørre for fordeler?
    Hadde 2 overnattinger. 1 på standard og 1 superior. Ingen fordeler på noen av de.

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,692
    Bonuspoeng:
    113
    Ble de booket før eller etter du ble oppgradert til Gold? Kan være lurt å forsikre seg ved innsjekk. Dessverre må man av og til være litt frempå for å få fordelene sine..

13. hovik

hovik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Oppgradering utenom det vanlige, skjedde for et til to år siden.

Hadde booket overnatting i Oslo på bonuspoeng, på et litt billigere Choice hotell. Ankommer hotellet, og får beskjed det er helt fullt, men de har bestilt taxi for å ta meg til et annet hotell. Tenker for meg selv %¤"#%"¤, men tar det med et smil.

Får deretter beskjed om at det eneste ledige er Grand Hotel. Da jeg ankommer Grand vil de ha et kreditkort som sikkerhet, så jeg legger ned Choice Platinum MC kortet, får et enda bredere smil i retur, og blir oppgradert til Junior Suite.

Mao, oppgradert fra stdn bonus rom på "billig-choice" til Junior Suite på Grand.

wilco, Anita, freddyen and 7 others like this.
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro at kun gull/platinum-medlemmet kan forvente oppgradering? Jeg tenker å booke flere rom for poeng.

15. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Kun det rommet som medlemmet bor i som blir oppgradert, ja. Dessverre...

freddyen liker dette
  16. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,692
    Bonuspoeng:
    113
    Kun det man har KRAV på ja, men som alltid; det er helt opp til hotellet/vedkommende som står i resepsjonen. Kan fint skje at man får oppgradert flere rom. Om det ikke er gjort i forkant, skader det ikke å spørre pent ved innsjekk. :)

freddyen liker dette
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde tre rom i sommer i Gøteborg. To av de ble oppgradert.

freddyen and Baldrick like this.
  18. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Så sant! Et smil og hyggelig stilt spørsmål skader ikke :)

Baldrick liker dette
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil anbefale at du melder dette til NC sentralt. Foreslå gjerne at kompensasjon for manglende oppgradering blir standardisert. Om de får nok henvendelser blir det kanskje en endring!

Baldrick and Xflipper like this.
  20. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Opplevde noe av det samme på Comfort Square i Stavanger i forhold til tidlig innsjekk. Sendte en forespørsel via bookingen på min side om det var mulig med tidlig innsjekk. Fikk bekreftelse på at anmodningen var sendt, men hørte aldri noe fra hotellet. Ved ankomst spurte jeg om de hadde mottatt forespørselen min og om det var ledig rom. De hadde ikke mottatt forespørselen, men det var ledig rom. Men det kostet 100 kroner. Jeg sa jeg var Gold og at tidlig innsjekk var en av fordelene. Det kostet fremdeles 100 kroner i følge resepsjonisten. Men en flaske brus måtte jeg gjerne forsyne meg med.

Nå er ikke 100 kroner så mye isolert sett, men likevel irriterende. Har sendt mail til Nordic Choice, men har ikke fått noen tilbakemelding.

freddyen liker dette

Del denne siden