Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Kan jeg spørre hvor mange poeng du brukte på disse bestillingene?

2. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke 100% sikkert, har mange bookinger inne og har ikke anledning til dypdykk i mail akkurat nå men det ser ut til 25000 for den booket 7. økt (Strømstad Spa) og 7500 for den booket 24. okt ( Express Youngstorget).

Forstår ikke logikken i poeng/summer. ...

freddyen liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Trur ikke det er noen logikk i cashback på poengbookinger heller. Dette et nok en feil i systemet som vi skal være glad eksisterer så lenge den gjør.
    Selv fikk jeg 44.9kr i trumf på en bonusbooking på 15000 sist.

freddyen and Grooo like this.
  4. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Enig! Derfor: ikke ring kundeservice og spør om eller klag på dette ;)

freddyen and Grooo like this.
  5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    9,3% Trumf hos hele Nordic Choice tom. 17.11!

trygveat liker dette
  6. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Som tidlegare ansatt i Choice er summen 474,- (10K poeng) og 711,- (15k poeng) summen hotella får av Nordic Choice Hotels for å tilby sine rom gjennom bonuspoeng :)

jonss, NoLimit, freddyen and 3 others like this.
  7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo faktisk ok priser, på de internasjonale kjedene har jeg hørt mye lavere tall.

Får hotellene det samme uavhengig av bookingtall, er vanlig internasjonalt at hotell får bedre betalt ved 95%+ belegg?

8. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, fast pris på dessa, detta er summen som ville ha stått på kvitteringen dersom du ba om å få kvittering på bonusopphald.

F.eks viss Quality eller Comfort som er typisk 10K bonuspoeng er utsolgt for standardrom på bonus, har eg sett at prisen på superior rom for bonuspoeng er 15000, mao hotellet hadde fått 711 fordi opphaldet kosta 15K

9. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på St. Petri i august. Fikk i alle fall min Platinum fordeler, selv om jeg måtte diskutere litt for sen utsjekk.

Erlingni liker dette
  10. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde på Son Spa i sommer, og fikk da mail dagen før opphold om at jeg var blitt oppgradert fra en enkel romtype på bonuspoeng (standard eller like over) til en suite med balkong og havutsikt. NC Platinum har sjelden føltes så bra, utrolig fornøyd med oppholdet generelt.

DanH, Baldrick, petrate and 1 other person like this.
  11. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    jonss liker dette
  12. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fått noe om det jeg heller...
    Kjipern, teit periode! Skal bo masse på Choice nå i november og starten på desember, og litt senere på våren. Men etter planen ikke noe i denne perioden...

13. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
  14. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Doble poeng er jo vel og bra, men jeg har tilgang til hotellavtale gjennom både NAF, fagforening og organisasjon for øvrig som alle gir meg rabatt ved bestilling. Når man derimot klikker på bestillingslenken på choice.no kommer man til en egen side for bestilling med doble poeng, der kun 1 pris vises - kampanjeprisen (som er standard medlemspris).

Mitt spørsmål her er: Har noen erfaring med om man tidligere har fått doble poeng i slike kampanjeperioder om man dropper å bestille på spesialsiden og heller bare booker som vanlig med en avtalepris? Eller er de doble poengene betinget at man bruker spesialsiden? Av en eller annen grunn har aldri disse kampanjene passet for meg tidligere....

15. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Står nederst i teksten på siden:

Book nedenfor eller på startsiden.

Tjo liker dette
  16. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,692
    Bonuspoeng:
    113
    Har tidligere fått doble/triple poeng fra slike kampanjer, selv om jeg har booket på vanlig måte med NAF-koden. Men er nok uansett greit å ha et screenshot av kampanjesiden, i tilfelle det skulle bli noe problemer..

17. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe... Lønner seg å lese alt som står, ja:oops:

18. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere har jeg kunnet gå til siden https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/bonus-poeng/bonuspoeng-pr-hotell/ for å få en komplett liste over alle Choicehotellene med hvor mye bonusnetter koster for hvert hotell. Dette har vært utrolig nyttig når jeg har skullet planlegge hvor jeg kan få maks utbytte av poengene. Nå har Choice imidlertid "forbedret" denne siden, og jeg blir forwardet til en side der hotellene vises 10 i slengen og man må trykke en link nederst for å vise 10 til osv. Utrolig irriterende!
    Det som nesten irriterer mer er at hele den komplette listen tilsynelatende ligger på siden når jeg viser kildekoden, og når jeg velger Lesevisning vises alle hotellene, men uten at noen filtreringsfunksjoner fungerer - og visningen er ganske uoversiktlig, men det ligger vel et script og bestemmer at bare 10 skal vises på den ordentlige siden.....
    Er det noen som enten har en genialt enkel løsning for å vise hele listen på websiden hos Choice?
    Alternativt: Ved å bruke lesevisning er det jo ikke noe problem å kopiere det hele over i Excel. Problemet er at alle verdiene kommer i samme kolonne. Hvis du er god i Excel og kan en formel som sorterer og viser i 3 kolonner med By, Hotell og Bonuspoeng, ville jeg satt pris på om du kunne dele den med meg :) Er dette noe du kunne trukket ut av ermet i en fei, @Laffen ?

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Tekst til kplonne skal ta hånd om splitten i hvert fall.

20. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ikke skilletegn noe sted....

Del denne siden