Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende endringer i NCC effektive fra i dag. Regner med en artikkel på fremsiden innen kort tid! ;)

    Vil trekke frem at kravet til nivåene er senket med 5 netter, så nå trenger man kun 20 netter for å nå gull dersom man innehar Choice Mastercard.. Sweet! :)
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/fordeler/gold/

    Uten å være helt skråsikker på hva som gjaldt før, så vil jeg også trekke frem:
    - "Mulighet for oppgradering til beste tilgjengelige romkategori hvis det er ledig kapasitet ved ankomst. " og "20 % ekstra bonuspoeng per opphold som GOLD-medlem." som meget attraktive fordeler, etter "kun" 20 netter.. (Forutsatt Mastercard selvfølgelig..) :)
     
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Og forresten:
    "Statusmatch mot ditt GOLD-medlemskap til Hertz Gold Plus Reward - President Circle." :)
     
  3. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Men til gjengjeld ser det ut som muligheten for romoppgradering er tatt bort for sølv. Er egentlig ikke mange med fordeler igjen med sølv dessverre.
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje like greit å poste denne:

    choice.JPG
     
    Baldrick and Kjakan like this.
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg likte forøvrig muligheten for å opptjene poeng på Choicehotell utenfor Skandinavia/Baltikum.. Spørsmålet er dog om 1 natt der teller på veien til status? Antakelig ikke.. :rolleyes:

    EDIT: Fant ut av det. Fra vilkårene:

    3.4. Et medlem kan få 750 bonuspoeng for egen overnatting pr. natt på Choice-hoteller utenfor Norden og Baltikum. Det forutsetter at medlemmet selv sender inn en kvitteringskopi fra det aktuelle hotellet til Nordic Choice Hotels kundeservice for registrering. Det beregnes ikke kvalifiserende netter (medlemsnivåøkning) på slike opphold.
     
    Last edited: 01. april 2016
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det er egentlig like greit, fordi jeg hadde det som en valgt fordel, men de fleste hotellene ignorerte den valgte fordelen nesten hver gang likevel. Tror jeg hadde oppgradering i 2 av 10 tilfeller stort sett. Like greit å ta det bort da egentlig, så forsvinner forventningen også.
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nok opplevd bedre oppgraderingsrate, men så har jeg også vært litt mer "frempå" og forespurt om det.. Og det er jo fortsatt bare å spørre pent om en oppgradering er mulig, selv om det ikke lenger er en uttalt fordel med sølv. :)
    Men er nok greit å uansett ikke ha noen forventinger.. ;)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Slutt på en gratis mineralvann fra minibaren per overnatting som jeg likte å benytte meg av.
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den var fin, men den måtte iallfall alltid jeg minne dem på. Det ble aldri informert om fordelen i resepsjonen..
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også mail fra Nordic Choice Club i dag.
    Kommer sak om endringene på forsiden på mandag.

    Jeg er mest forbannet fordi jeg nå har kjempet som en hund for å klare 10 overnattinger for å oppnå sølv. Endelig klarte jeg det, og så setter de ned kravet til 5....
    Og enda verre, fordelen med mulighet for oppgradering av rom er fjernet.

    Er det rart jeg drikker?
     
    samirunway, Trety and Kjakan like this.
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Virker også som uttaksprisene er endret. Noe er gått ned, men netto virker det å bære en økning. I tillegg er "helgerabatten" borte virker det som.

    Min korte betraktning er at programmet er enklere, men prisene har gått opp. Noen som kjenner programmet bedre og kan kommentere.


     
  12. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    525
    Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært Platinum hos NCC i 5 år på rad, men etter den siste forandringen i programmet tror jeg neppe jeg gidder å ta meg bryet med å opprettholde status. Makan til slakt av et program! Prisene på bonusrom er nå helt latterlige. Den ekstra "bonusen" på opptjening er ikke i engang nærheten av å kompensere for prisøkningen. De få hotellene de har satt ned prisen til 7500,- er de absolutt kjipeste hotellene og fremstår som veldig lite attraktive. The Thief og et par andre er oppe i 40k poeng nå. Håper Stordalen tar en "bacon retrett" på denne ellers er jeg redd han mister mange lojale kunder. Jeg ser litt mot Scandic nå, synes de har et vel så bra program når man tar prisen på bonusovernattinger i betraktning.
     
    Kjakan liker dette
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Da er saken om endringene på forsiden:
    https://insideflyer.no/store-endringer-nordic-choice-club/

    Hva synes dere om endringene?

    Nå har jeg jobbet hardt for å komme til 10 netter og sølvstatus, så blir de beste fordelene radert. Meget skuffende. Ikke mye verdi i sølvkortet der nå.

    Og så synes jeg det er litt underlig at man ikke kan booke annet enn standard rom på bonuspoeng.
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er også relativt skuffet over endringene, men tar ikke nederlaget så frykelig tungt. Derimot oppdaget jeg akkurat at jeg fikk 2 x 10% ekstra bonuspoeng på et opphold i helgen. Vet ikke helt hva som har skjedd her.

    Skjermbilde 2016-04-25 kl. 15.27.08.png
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 10% som sølv og 10% for å booke vis nordicchoice.no.
     
    Upsaker liker dette
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg dropper sølv i NCC. Vil heller jobbe for å beholde status på Radisson og Thon
     
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Er skuffet over endringene, så regner ikke med at jeg kommer til å jobbe hardt for beholde statusen, men med tanke på at arbeidsgiver har Choice som en av sine avtale hotellkjeder så blir det nok noen turer der fremover uansett... Uansett så har jeg jo sølv ut 2016 så får bare være fornøyd med det :)
     
  18. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Dropper også NCC. Fikk matchet sølv-mot-sølv hos CC pga mange fremtidige bookinger allerede var gjort ;-)
     
  19. jonasali

    jonasali Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Er en skikkelig rasering av programmet. Men når det er sagt, så ser jeg ikke andre kjeder med like god dekning som har noe bedre program. Dette skjønte nok Nordic Choice selv også så da var det ikke noe vits å være milevis bedre en konkurransen når det ikke er behov for det.
     
    Baldrick liker dette
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Skikkelig skuffet. Sølv gir i realiteten ingen fordeler lenger, utover det du antagelig kan oppnå uansett med litt vanlig folkeskikk... Nå er jeg såpass nær gull at jeg kommer til å gå for det, men neste år gidder jeg ikke.
    Synes de heller burde behold sølv på samme nivå, eventuelt økt til 15 netter, og faktisk hatt noen perks som ga litt verdi. Nå er det lik null.
    Devalueringen på uttak var også ganske drøy. Jeg sparte til uttak på Selma Spa i Sverige. Der kunne man tidligere få en natt i lavsesong for 10000 poeng. Nå er det 30000...
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden