Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,262
    Bonuspoeng:
    183
    De har suiter? Det skulle jeg ha vært klar over, da hadde jeg spurt litt mer i resepsjonen.

haifinn liker dette
  2. raverxx

raverxx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    28
    Ja de har både junior suite og suite. Ikke veldig imponerende, men siden oppgraderingen var gratis er jeg fornøyd.

haifinn and Flyingdutchman like this.
  3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    Da håper og regner jeg med at NCC får en mail om dette. Ganske uhørt så lenge det står svart på hvitt i betingelsene at Platinum er garantert oppgradering..

October, Maraug, Xflipper and 5 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Her skulle du krevd oppgradering.

Smurfboy and EndreD like this.
  5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor? Gull har da ikke krav på oppgradering.

VirreVapp liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jo,når det er ledig ved ankomst.

7. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er vel ikke helt riktig... Iflg statuttene:
    7.6.7. Mulighet til oppgradering til beste tilgjengelige romkategori hvis det er ledig kapasitet ved ankomst. Til hvilken romkategori vil bli bestemt ved ankomst. Enkelte suiter på utvalgte hoteller er unntatt. På Icehotellet gjelder dette kun det varme hotellet.

Det er MULIGHET for oppgradering med Gull hvis det er ledige rom.. Da er det dumt å gå ned å blåse seg opp å KREVE oppgradering...

Last edited: 23. juli 2020
    wilco and vegardg like this.
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Garanti eller ikke...
    Om hotellet ikke oppgraderer når de har ledige rom, og ikke har utsikter til å selge rommene eller bruke dem på oppgradering for noen med høyere status, så "praktiserer" de vel rett og slett ikke oppgradering. Jeg ser det var forklaringen for en statuskunde litt lenger opp i tråden :confused:

tobeornot999 liker dette
  9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Svar fra Platinum-mailen etter først en høflig mail med informasjon, med et svar om at de ville ta det med hotellet og deretter ny mail med krav om kompensasjon:

Eftersom du skall bo på hotellet till imorgon så hoppas jag att de kan göra noe men som sagt jag kan inte göra något härifrån mer än och ta det vidare med de.

Då det är en fel från hotellets sida och då får de ta ställning till det.

Beklagar att jag inte kan göra något mer.

Tveka inte och hör av dig om det skulle vara något annat jag kan stå till tjänst med.
    Hotellet er tydelige på at de har en policy på kun å oppgradere Platinum ved tilgjengelighet, og kommer ikke til å gi erstatning. De sa forøvrig også at gratis mineralvann kunne de heller ikke garantere, jeg måtte sette det på rommet og forsøke å diskutere med dem om å få fjernet regningen ved utsjekk.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:

tobeornot999, Maggie and Jan Fredrik like this.
  11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor står det at du har krav på det? Jeg finner ikke noe om at du er garantert oppgradering som gull. Her er det som står skrevet:

"Dersom hotellet har ledig kapasitet ved ankomst har du som GOLD-medlem mulighet til å få oppgradering til beste tilgjengelige romkategori – uten ekstra kostnad."

12. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Dessverre ikke uvanlig å oppleve dette. Anbefaler å klage til platinummailen. Jeg har opplevd å få et gratis opphold fra ett hotell etter å klaget på både manglende oppgradering og sen utsjekk, men har også opplevd å bli avspist med ingenting. Det virker som det er opp til hotellet selv å håndtere slike klager.

13. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93

Vanlig Choice triks det der, Hotellet skylder på urimelige "goder" fra Choice club og Choice Club skylder på hotellet som ikke innfrir... Kunden blir stående mellom med problemet..

14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har betalt med Nordic Choice Mastercard via Curve på hotellet og fått kreditert 3x poeng no i juli?
    Grunna hjerneblødning eller annan årsak klarte eg å legge igjen det fysiske kortet heime..

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Nå skal det sies at hotellet ordnet opp, resepsjonssjefen kom på døren kl. 11 i dag og beklaget, og viste vei til hotellets nest fineste rom med panoramautsikt over Hurtigruten-anløpene og solnedgangen :D Han sa han håpet at det var et fint plaster på såret og bekreftet at jeg selvfølgelig fikk en mineralvann per natt, og forsikret meg om at han skulle snakke med de ansatte og sørge for at det ikke ville skje igjen :)

Maraug, veeegard, Upsaker and 11 others like this.
  16. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Han som checkade in oss la tydligen inte in sen utcheckning trots att vi fick muntligt ok, stod en stackare och bankade på dörren vid 1230 när jag försökte sova bort baksmällan.

vi överlevde och värre saker händer hela tiden :D
    Allt i allt ett väldigt fint hotel, behaglig och bra service i frukosten / vid polen / baren osv! En klar ny favorit i Köpenhamn!

jgroneng and Baldrick like this.
  17. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    I og med at du skriver 'angivelig', sjekker du tilgjengelighet i app/nettside rett før innsjekk?

18. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Kan svare sjølv.
    Betaling med NC MC i Curve via Applepay på hotellet gjev berre 10 poeng (20 i juli) og ikkje 30 poeng (90 i juli). Lesson learned..

19. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sjekket ikke samme dag som innsjekk, men dagen før var det iallfall ledige rom til oppgradering (inkl. suiter). Men tilgjengelighet skal ikke ha noe å si dersom en ser veldig firkantet på formuleringen i Platinumfordelene. Som Platinum er man garantert oppgradering, ikke garantert oppgradering dersom tilgjengelighet..

20. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at det sjelden lønner seg å stå med norsk nisselue i hånden og håpe på det beste, uavhengig av hva man har krav på etter regelboken. Jeg velger selvsagt mine kamper med omhu;

Forretningsreiser på én natt = tar det jeg får, gidder ikke mase, sender gjerne en hyggelig epost til hotellet (ikke bonusprogrammet i første omgang) i etterkant og poengterer ev. manglende statusfordeler. Hender at man får en "lovnad" om garantert suite på neste opphold da, som kommer meget godt med hvis man skal på....

...familietur på flere netter = kontakter hotellet i forkant, informerer skriftlig om spesielle behov, forventet inn- og utsjekk, samt forespør hvilket rom jeg kan forvente å bli tildelt. Er jeg ikke happy, går jeg i forhandling hvor jeg ofte er villig til å legge noen ekstra kroner (eller poeng) i potten for å få det som jeg vil.

Baldrick, jgroneng and Maggie like this.

Del denne siden