Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,262
    Bonuspoeng:
    183
    For en eller annen grunn har jeg typisk bodd på Thon eller Scandic, fordi det bare ble slik (blant annet pga bedriftsavtaler og stedene jeg skulle reise til) og har hatt "riktig farge på kortet" hos begge kjedene. Nå har jeg altså fått testet Mastercard "juksegull" i kombinasjon med My Summer Treat i NC.
    Min konklusjon er at NCC leverer! Etter mine erfaringer i sommer, kommer jeg til å prioritere nordic choice dersom det er mulig. De fleste hoteller jeg har bodd på har oppgradert rommet uten at jeg måtte be om det, og har jevnt over, oppgradert eller ei, fått gode rom og god service.

2. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også kjørt my summer treat med "juksegull" i sommer og er meget fornøyd med Choice. 800 kroner natten for to voksne og to barn er jo omtrent camping hytte-pris. Måtte le på Amerikalinjen da en engelsktalende kvinne foran meg i køen vurderte å spise frokost på hotellet. Det skulle de ha 380 kroner for (mens jeg fikk frokost til hele familien for 800 inkl. rom). Eneste jeg er bittelitt skuffet over er at jeg aldri ble oppgradert til noe over superior. Synes vel at det var vanskelig å merke forskjellen på standardrom og superior.

Sunnfjordingen and Maggie like this.
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Er på Clarion Trondheim no, og har connection rom for familien.
    Men:
    1. Ved sjekk inn, så var bada møkkete.
    2. Får nye rom, som også er møkkete
    3. Dei vasker romma på nytt, noko dei bruker nesten ein time på, og det er støvete, smulete og generelt stusselig under begge ekstrasengene(som stod inne der, og som me ba om å fjerne)
    https://1drv.ms/v/s!AtZYZEXOiF74gbQuh7jXd5Sg6QLLhg?e=EjnuQF
    4. Vaskepersonell er gått, og dei har ikkje andre rom, og resepsjonistpersonalet må vaske.
    5. Kun ein liten unnskylding på at slik skal det ikkje vera, der me har fått eit rom der eg tviler på kva forsterka vask dei har satt i sving, og det er 2 timer på overtid med to unger og ein kvalp på 3 mnd, som er slitne etter ein lang dag. Ingen forslag på kompensasjon. Berre ein hentydning på at me har booka på sumertreat, og underforstått at då var det billig i utgangspunktet. Håper eg har misforstått.
    Det er nok fyrste og siste gong på Clarion Trondheim. Worst NCC stay

Kva gjer eg med dette?

4. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43

Kollega fikk bedbugs fra clarion, fikk gavekort på gratis weekend på valgfritt hotell innenfor choice. Så har du noe å sammenligne med

5. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Som gullmedlem - skal jeg ikke sa bli oppgradert til suite hvis det er suiter ledige? På nettsiden står det:

Mulighet for å bli oppgradert til beste romkategori

Dersom hotellet har ledig kapasitet ved ankomst har du som GOLD-medlem mulighet til å få oppgradering til beste tilgjengelige romkategori – uten ekstra kostnad.

Slik jeg tolker dette holder det ikke å bli oppgradert til Superior-rom, om det er ledige rom i andre (bedre) kategorier? Har du mulighet til å få høres jo litt vagt ut, men man ville vel formulert seg annerledes hvis de kunne sluppet unna med en "enkel" oppgradering. Jeg har ikke kranglet på dette på noen av mine opphold, og har vært fornøyd med å bli oppgradert i det hele tatt. Likevel burde jeg kanskje stått hardere på kravene og i alle fall forhørt meg om muligheten? Noen med erfaring?

Maggie liker dette
  6. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det er lov å drømme.. :rolleyes:
    Mine 3 siste opphold som Platinum har jeg ikke blitt oppgradert en eneste gang. Siste gang presterte hotellet å skrive at de oppgraderte kun dersom det var mulighet. Et skarp mail tilbake om at de hadde minst 2 ledige suiter dagen før, og at som Platinum er jeg garantert oppgradering og ikke bare dersom mulig.. De svarte aldri på den. De to andre hotellene beklaget iallfall mye, og jeg fikk valgfri ny natt garantert på suite på det ene hotellet, og 10K bonuspoeng som plaster på såret fra det andre.

Sjefen1234 and Baldrick like this.
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    "mulighet" sier alt. Du har ikke krav på noe dessverre.

Grooo liker dette
  8. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ncc hotellene er flinke på oppgradering og annerkjennelse av status med Gold etter min erfaring, men sjelden/aldri noe annet enn superior som er standardrom med et par ekstra kvadrat(?)

9. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om det er mulig å booke for poeng på Villa Copenhagen?

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det egentlig med "mulighet" du ikke skjønner? Spør for en venn...

Grooo liker dette
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    N.C burde tatt ordet vekk i sine vilkår, hva er poenget med en fordel som kun er en mulighet?
    Skal det være opp til resepsjonisten når en sjekker inn om humøret er i mulighet modus?
    Platinum har jo dette som et krav uten ordet mulighet og man ser av tråden her hvor ofte N.C vrir seg unna dette.

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,169
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel som ledig midtsete hos SAS. Det er en mulighet helt til de kan selge flere seter (rom). Da velger de å tjene mer penger.

Men en mulighet er ikke en fordel. Da er det stor fare for å bli skuffet.

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Den står listet som en av fordelene som gull, så det skal være en fordel. :)
    I teorien bør man sjekke inn senest mulig med tanke på at hotellet da ikke får solgt fks suiten?
    Jeg har selv blitt oppgradert til suite med vise til vilkårene, tror dette blir håndtert veldig forskjellig.

CowboyDan liker dette
  15. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Heller ikke som platinum har man KRAV på å bli oppgradert til suite, kun til høyere romkategori. Som gull har du heller ikke KRAV på å bli oppgradert i det hele tatt.

16. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Det er vel riktig å si at du har blitt oppgradert til suite på samtlige 5 hotell under summertreat med 2 barn på slep. :cool:

Maggie liker dette
  17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Som gull? Hvordan får man til det? o_O

18. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Som gull ja. For the record, har ikke fått til dette selv, men har sett beviser fra min gode nabo <3.

Jeg tror det er en kombinasjon av pågåenhet, stahet, taktikkeri og et lite snev av sjarm, lurhet og flaks.

Maggie and Xflipper like this.
  19. VMjo

VMjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Send gjerne en pm om noen med status er interessert i poengene forbundet med ett opphold på The Thief førstkommende tirsdag og som helst har muligheten til å gjennomføre tidlig innsjekk.

Selv reiser jeg ikke nok innenlands til å få status, men sier ikke nei til en oppgradering om det er mulig å få til, skulle det ikke være det så går ihvertfall poengene til noen som bruker de. Betaler selvfølgelig på forskudd.

Gullars liker dette
  20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker å gå litt mer inn for Lifetime-status hos NCC fremover. I første omgang LTG, så får vi se om det blir LTP deretter.
    • Alt av trumf kommer til å overføres til NCC
    • Regninger kommer til å betales med BillKill og NCC MC
    • Noe kredittkortforbruk utenom vil også gå på NCC MC
    Er det andre triks i boken for å generere NCC-poeng?

markus and jonss like this.

Del denne siden