Jeg får nytt brev den 23. om jeg så ringer og maser, vi de nok si, du får nytt brev den 30...DNB i et nøtteskall, de liker å torturer oss
Det var derfor jeg byttet bank fra Dnb til Handelsbanken,mye bedre personelig kundeservice og MYE bedre betingelser der
Jeg ble lei av å mase på Nordea når de ikke ville matche akademiker avtalen lengre til Danske så da byttet jeg bare. Godt å kunne sitte stille å rolig å bare vite at de setter den ned til lavest mulig uten å måtte styre å ringe.. På tide du tar med deg lege kontoene dine til Danske du å nå
Mannen har fått gjennopprettet sin tillit, bedre sent enn aldri: Sentralbanksjef Øystein Olsen strekker rentevåpenet til det ytterste og kutter renten til det laveste nivået noensinne på 0,25 prosent, fra 1,0 prosent. Banken sier også at den kan kutte igjen Norge AS slipper massive konkurser. TAKK OG PRIS FOR DET!
Ja ja ja, DNB gir meg 20.000 status poeng og elsker de 20 % kampanjene på Power og Right price tiles. Det er vel min egen skyld jeg er der Men DNB markets...Skrekk og grue
Jeg har aldri forstått nordmenns trang til å skrive på internett at de er misfornøyd med banken sin. Om du er misfornøyd med banken, skift bank! Enkelt og greit . DNB har neppe som målsetning å være den billigste banken til enhver tid. De satser nok mere på å selge verdi i form av tilleggstjenester. Enkel salgskunnskap dette. Om du klarer å skape (reell eller opplevd) verdi for kunden så kan du også selge produktet ditt dyrere. Antar at det jeg prøver å si er at om det som betyr noe for deg er lavest rente så er neppe DNB banken å være kunde i. Edit: Og akkurat i det jeg trykket på sendknappen så kom faktisk et innlegg med akkurat det jeg prøvde å si @drsyk . Du liker tilleggstjenestene, så da er det ditt velg at du betaler en høyere rente. I praksis betyr dette at det er faktisk deg selv du skal klage på når du har høyere rente, ikke banken...
Takk jeg vet, innrømmer min synde, DNB er en dyr bank, med de tilleggs tjenester som er innbakt i deres kostnader er som de er. De selv forsøker å klamre seg fast til sine kunder, og med en massiv fordel en har, er at når Danske bank gjør endringer hos legeforeningens avtalen, har en et trumf kort i ermet, enten så matcher de eller så forlater en DNB. Det jeg egentlig klagde på i utgangspunktet er forsinkelse ifra at det taes grep sentralhold, til at det utføres hos DNB, t.o.m Danske bank er tidligere ute enn DNB. Selvvalgt klage til meg selv.
Dette kan du få selv om du bytter til eksempelvis Danske Bank. Bare til å videreføre en konto i DNB og mastercard så har du begge deler.
Har tenkt tanken flere ganger, og resultatet vil bli dette, om DNB ikke følger Danske bank, er vel det mange av oss bruker dette som argument for å justere ned våre bolig låns renter, og takk for innspillet @Darkcho
Snakket med Handelsbanken nå, og de skulle til dels følge etter Danske bank ned til 2.2, men så kom dagens kraftige kutt, så nå skal se se hvor mye lenger ned de skal. Lukter man på 1,7 montro ? Jeg lukter i allefall på å øke bilparken fra 4 til 5
Nordea direct har satt ned renten med opptil 0.5%... Begrunner det lave kuttet med at dobbelkuttet til Norges bank ikke nødvendigvis reflekterer kostnaden dems og de holder øye på markedet.
SR Bank (Sparebank 1) har satt ned min rente med "hele" 0,26 prosentpoeng til 2,3%. Hvorvidt det kommer mer etter siste rentekutt fra Norges Bank vet jeg ikke. Eneste positive må være at det gjelder fra 27. mars.
Nordea direct har da satt ned renten min (Boligstart) til 2.1%, gjeldende fra 29. april. Er vel å forvente at det skal videre ned utover sommeren..
Fikk også hele 0,17% på mitt lån i SAGA. Usikker på om dette er første runde, og det kommer et kutt til, håper da inderlig det, ellers er det helt latterlig. EDIT: Ser nå på DNB.no at det kommer et rentebrev til innen 1. april, og da med neste rentekutt.
Har dere fått eget rentebrev for innskudd og eget for lån? Ser at jeg kun har fått renteendring på innskudd, med -0,20%, men ingen info på rente på lån enda
Sjekket rammelånet mitt på 2 millioner hos DNB PB nå, 3.1% Jeg forventer å havne ihvertfall under 3-tallet snart!
Fikk 0.17% på første runde, altså den som var ment til å dekke 0.5% fra Norges Bank. Følger med på Akademikeravtalen fremover, og skifter hvis jeg må.