Dette løser du vel med en mail til din rådgiver? Jeg skal la det gå et par dager til så situasjonen stabiliserer seg før jeg begynner å krangle, men påfølgende bør jeg se en ganske hyggelig reduksjon. Akademiker-rente er 2.2% og kan jo muligens bli redusert ytterligere. Burde i alle fall spare meg en tusenlapp i måneden den mailen
Ja, Det er bare ironisk at jeg hadde fått bedre rente som ny kunde uten SAGA. Avventer neste reduksjon, og så går det nok en mail til min rådgiver.
Fikk tilbakemelding fra min PB rådgiver at der kommer en rentejustering til før 1. April og at de fortsatt ønsker å være konkurransedyktig mot Akademikeravtalen. Jeg gir de den tiden, men ellers er Danske Bank et bra alternativ.
Den ligger vel både der og i nyheter? Utrolig kjipt, jeg bruker alltid nye innlegg til oppdatering på det jeg følger.
Har ikke fått rentebrev enda, men lånedetaljene i nettbanken sier nå 1.84% effektiv rente, dog fra Mai. Sparebank1 Østlandet.
Ja, det kom ønske fra folk på forumet om å få bort "off-topic" tråder som dette, da det bare skulle handle om fly og bonuspoeng. Står om det i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/noen-endringer-i-forumet.15413/ Hvorfor trådene kommer to steder (Nyheter og Off-Topic), det vet jeg ikke.
Jeg venter i spenning.. Må kanskje sjekke ut Akademiker-avtalen igjen, se om noen andre har lyst på en ung og lovende kar som kunde.
E24 med fin oversikt: Sparebank1 Hallingdal og Valdres: totalt 1,1 prosentpoeng for privatkunder og 0,85 prosentpoeng for bedrifter, virkning umiddelbart Sandnes Sparebank: totalt 1,0 prosentpoeng, virkning fra 15. april for eksisterende kunder Sbanken: totalt 1,0 prosentpoeng, halvparten av kuttet fra denne uken og halvparten med virkning fra 30. april for eksisterende kunder DNB: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 2. mai for eksisterende kunder Danske Bank: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 22. april for eksisterende kunder Nordea: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 29. april for eksisterende kunder BN Bank: totalt 0,9 prosentpoeng, av dette har 0,4 prosentpoeng virkning fra 26. mars og 0,5 prosentpoeng fra 30. april KLP Banken: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 30. april for eksisterende kunder Odal Sparebank: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 7. mai for eksisterende kunder Sparebanken Telemark: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 2. mai for eksisterende kunder Storebrand Bank: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 1. mai for eksisterende kunder Handelsbanken: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 22. april. Sparebanken Sør: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 15. april for eksisterende kunder Voss Veksel- og Landmandsbank: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 29. april for eksisterende kunder Sparebanken Møre: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 2. mai for eksisterende kunder Sparebanken Sogn: totalt 0,75 prosentpoeng, virkning fra 6. mai for eksisterende kunder Sparebank1 SR-Bank: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 15. april for eksisterende kunder Sparebank1 Nord-Norge: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 29. april for eksisterende kunder Sparebank1 Vest: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 2. mai for eksisterende kunder Sparebank1 SMN: totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 30. april for eksisterende kunder Sparebanken Sogn og Fjordane:totalt 0,85 prosentpoeng, virkning fra 27. april for eksisterende kunder Hva man til syvende og sist får som kutt avhenger av hvor man lå tidligere. Som med alle store markeder i Norge er jo bankmarkedet en form for stilltiende samarbeid, og jeg tror ikke det der kravet om å varsle x måneder i forveien om rentekutt akkurat hjelper på konkurransesituasjonen. Dog bør jo de som kan ta seg tid til å kjike litt rundt
Ukjent med hva slags avtaler de har, men regner med de har forhandlet seg frem til noe tilsvarende ordning. Er vel med Danske Bank de har avtale for tiden
Noen med boligkreditt og gode avtaler som har en bank å anbefale? Har DNB og stort sett hatt gode renter på boligkreditten da de hadde Tekna og i en god periode etterpå, men føler de i det siste ikke har vært like opptatte som før av å være konkurransedyktige. Gjør også en del investeringer, og synes Markets er vel ivrig på kurtasje og avgifter, uten å gi noe merverdi,.