Heia, bloggen! Jeg hadde ingen planer om å begynne dette reisebrevet før nærmere avreise neste uke. Men! Så fikk jeg en hyggelig telefon i går med noen gode nyheter, etterfulgt av skriftlig bekreftelse i dag. Dette kommer til å gjøre reisen litt ekstra kos, i alle fall for meg. Det er kanskje ikke like spennende for alle på et bonusnisse-forum, men det får nesten bare våge seg! Så regner jeg med at resten av reisen blir litt mer interessant for reiseglade folk (-: Siden det blir litt flere og lengre ferier det neste året-ish på meg, hvor denne turen til Argentina blir den første i rekken, så begynte det å klø litt i de gamle fotograf-fingrene mine. Jeg børstet støv av gammelt utstyr, og fant frem mitt forrige speilrefleks-kamera (Canon 6D Mk1) med et helt greit objektiv (17-40mm f/4 L). Etter et kjapt søk etter kvitteringen, så ble konklusjonen at jeg kjøpte dette kameraet for nesten 14 år siden, som jeg måtte argumentere for meg selv at måtte være en feil... det kan UMULIG ha gått nesten 14 år allerede siden jeg kjøpte det... Men! Dette utstyret er uansett ALT for gammelt og HELT ubrukelig (kremt)... som ekte mannfolk kan jeg jo UMULIG reise på ferier uten å kunne dokumentere det skikkelig med skikkelig utstyr. Med den mentaliteten i lommen, ble det plutselig litt shopping med fine unnskyldninger til meg selv av "det er jo snart jul, så dette er bare tidlig julegave"-varianten. "Måtte" selvsagt ha et telezoom-objektiv også, og satt litt på gjerdet med alle ryktene om et nytt Sony 100-400mm objektiv. Ryktene stemte, og 13.mai lanserte de Sony FE 100-400m f/4.5 GM OSS med «antatt levering midten av Juni». På dette tidspunktet var allerede denne reisen til Argentina booket, og jeg hadde ingen forventning til levering (det er turen til høsten som var primærårsak til bestillingen). Gladnyheten var at objektivet ankom butikken i dag, og blir sendt med ekspress-over-natt frakt for å være sikker på at det kom frem før jeg reiser på tirsdag. Så da kan bonusnissen også være litt kameranisse for en gangs skyld. Det gledes til både reise og kamera-fikling. Av litt mer reiserelaterte ting så er reiseruten uendret siden den ble bestilt for noen måneder siden; BGO-CPH-CDG-EZE-CDG-OSL-BGO. Når alle fornuftige folk reiser til varmere strøk, fant jeg ut at jeg reiser til Argentina når det er vinter der nede... så da reiser jeg sikkert fra 20 grader her i Bergen, til 10-15 grader i Buenos Aires. Sånn går det når bonusnissen får bestemme, og man måtte hastebestille noe rett før en glemt CT utløp. Kjekt blir det nok uansett. Taluego!