Litt hjelp søkes her. Jeg har noen city-ferier i min ikke så fjerne fremtid (hurra!), og til den anledning tenkte jeg at det kunne være greit å skaffe seg en ny ryggsekk til "en dag ute på byen"-bruk.
Jeg er en stor fan av ryggsekker, og sikler veldig på mye av det som er postet her, men jeg følger at jeg trenger noe som er litt nettere og mindre bagasjeaktig enn det som er postet så langt.
Bruksområdet kommer til å være noe jeg kan ta med meg fra hotellrom tidlig om morgenen til jeg kommer tilbake igjen sent om kvelden/natten som rommer det jeg eventuelt skulle trenge i løpet av dagen (tynn regnjakke, genser, kamera, noen flasker vann, muligens litt mat, en tablet, en liten notebook computer, småting jeg kjøper med meg på veien, etc). I løpet av dagen skal jeg kunne gjøre "alt" fra museumsbesøk til barbesøk til å bare spasere noen timer. Det hadde også vært greit å kunne bruke den til en tre-timers spasertur på Bygdøy om jeg føler for det.
Hovedkriteriet er at jeg i størst mulig grad har lyst til å glemme at jeg har sekken på ryggen, og at den skal være hendig nok til å greit kunne bæres i hånden når det er nødvendig (museer, butikker med knusbare ting, etc). Det hadde også vært greit om den kan bli veldig liten/tynn når den eventuelt pakkes ned i innsjekket bagasje.
Egnethet for håndbagasje på fly hadde vært en bonus, men er ikke strengt talt nødvendig.
Noen tips eller personlige anbefalinger? Jeg skal til USA om halvannen måned, så det er ikke noe problem med ting som kun kan anskaffes i/fraktes til USA.
Takk!
Vis alt...