Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens lærdom for en fersk Curve-bruker:

Fikk kortet avvist da jeg skulle fylle diesel. Ingen krise, da jeg hadde med meg det underliggende kortet og bare stappet inn det i stedet. Etterpå fikk jeg betjeningen til å kjøre en test av kortet inne, og de fant ingen grunn til at det skulle bli avvist. Curve sin nettside har svaret i sin opplisting over mulige grunner til avvisning:

"You tried to pay at an automatic petrol pump which isn't currently permitted due to restrictions put in place by our payment processor."

Da vet vi det, skal Curve brukes på bensinstasjon betaler vi inne. Beklager hvis jeg nå forteller noe alle andre visste fra før, tenkte bare det kunne være greit å vite for eventuelle andre ferskinger :)

TigerTravel, drsyk, jgroneng and 2 others like this.
  2. grimfandango

grimfandango Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har betalt med mitt Curve-kort på en "automatisk pumpe". Ny regel?

Screenshot_20190210-002504_Curve.jpg

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Vet ikke hvorvidt det er nytt, men her er opplistingen av mulige grunner til avvisning:

https://support.imaginecurve.com/hc/en-gb/articles/214179145-Why-was-my-purchase-declined-

Siden du har fått det til å funke prøver jeg ute ved pumpen neste gang også. Kanskje funker det på noen stasjoner og andre ikke? Ut fra vedlegget ditt ser det ut som du brukte en ubetjent stasjon, mens min var en betjent Circle K. Kanskje ligger forskjellen der?

4. Catch

Catch Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Brukte Curve kortet mitt her om dagen på en Circle K stasjon. Var riktignok bemannet inne, men jeg dro kortet utenfor i maskinen. Det som skjer da er at det blir reservert et beløp på 1 500,-. Dette beløpet blir så korrigert til riktig beløp når det bokføres om et par dager.

5. grimfandango

grimfandango Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Korrekt at dette var en transaksjon ved en ubemannet stasjon. Gjelder nok alle mine transaksjoner på automatiske pumper når jeg tenker meg om.

6. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er jo måten det fungerer på i mange andre land, som feks. Frankrike med vanlig mastercard.

7. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har laste opp TW med Nordic Choice MC og Komplett MC og kan si noe om dette gir bonuspoeng på respektive kort?

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan vel kun laste opp TW med norske debitkort. Curve er UK kort og Revolut er prepaid, så litt søkende på hvordan man best bruker TW.

9. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hvorfor står det fortsatt at Curve har 1% vekslingsgebyr i første posten?

10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har lastet opp penger på TW både fra SAS MC og Komplett MC. Kan bekrefte at en får poeng fra SAS MC, men har foreløpig ikke fått bekreftet Komplett MC. Tenker å prøve Nordic Choice MC i morgen. Begrensning i TW at man bare får lagt inn ett betalingskort om dagen.

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    SAS TW: Lagt til SAS MC og SAGA MC, SAS MC er bænkers enn så lenge, SAGA dommedagen ventes

12. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bekrefte at Komplett MC gir opptjening av poeng ved oppfylling av TW.

13. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har lastet TW med Shell Mastercard og fikk trumf.

14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen beløpsgrenser eller lignende man kommer borti ved bruk av curve/revolut til å fylle opp TW? Er man nødt til å veksle i annen valuta?

Er eneste farbare vei kort til å fylle opp TW -> curve for å flytte -> revolut -> payr?
    Eller kan man alternere curve/revolut om hverandre (eller dukket man opp i noe automatisk konvertering til rubler eller noe med revolut da?)

15. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Testet lasting av TW med Shell MC, fikk maks lastet opp 20k etter å ha lagt til kortet samme dag. Mulig grensene endrer seg over tid.

16. MortenH1960

MortenH1960 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde å last opp 2k fra mitt SAS MC i TW, men fikk avslag.

Regner med at det er fordi dette er et 'kontantuttak', og at jeg allerede har brukt opp kvoten i Payr/revolut.....

Spennende å se hva andre finner ut etterhvert.
    Uansett ble det jo kampanjebonus :)

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke helt satt meg inn i TW. For noen måneder siden forsto jeg det slik at vilkårene var såpass ugunstige at det var lite hensiktsmessig, men registrerer nå at flere av dere tydeligvis bruker TW aktivt. Er det en anbefalt fremgangsmåte for å hente ut mest mulig effekt?

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC/DNB SAGA MC/SHELL MC/TrumfVisa MC/Flying Blue MC-->Topp up i TW-->Payr/Vipps ELLER Revolut-->Payr

EDIT TW ugunstig å veksle, og forbruk i utlandet, beste alternative er NOK <--> NOK.

MortenH1960 and Gullars like this.
  19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hva oppnår man på denne runddansen?

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Bonus poeng ved spend på MC :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

EDIT Shell/SAGA er ubekreftet da venter på frakturen i skrivende stund :rolleyes:

Del denne siden