Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde vi snakket om Curve Metal. Nei, enig, med mindre du har mye spend i USD så er ikke Revolut Metal et plus-spill. Jeg har det, men bestilte før Curve fikset MCC og reduserte forex-gebyr.
     
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Kan faktisk ikke se noen grunn til å bestille nye Curve black/metal jeg da (for slike spesielle tilfeller som doktoren kan jeg forstå det, men han er ikke som oss andre dødelige :) ). 0.65% i top up gebyr er jo faktisk forsvinnende lite. Du betaler 975 i gebyrer på hele CT-beløpet, og det er forutsatt at alt du handler for å få CTen er i mastercard-butikker - I noen tilfeller, ved utenlandsbruk, sparer du i tillegg Amex' gebyrer (2.5% - 0,65% = 1.85% besparelse).

    Om dagens one-time-fee black-kort ikke får gebyrfri amex top-up-støtte, vil du jo aldri kunne tjene inn gebyret på noe som helst vis, kontra å da har curve blue, og betale for å toppe up. Spørsmålet er jo om man skal gamble på å skaffe seg dagens kort før det blir abbonnementsbasert, satse på at de har amex støtte, mens det de "mister" kontra nye black er loungekey og den forsikringen fra axa... Hva tror dere som tydeligvis vet litt mer om dette enn meg?

    Så en potensiell cut-off date på 16.02 i noe småtekst, men ikke helt sikker.
     
  3. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    På søsterforumet businessclass.se sies det at eksisterende curve Black vil få 6 måneder med 1000GBP Amex-bruk. Kilden er uttalelser fra Curve-representanter i Curve-forumet.
     
    drsyk liker dette
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Ved uttak i minibank i utlandet med Curve, hvordan videresendes nå denne transaksjonen til kortet man velger i appen?
    Blir det tolket som uttak eller som kjøp?

    Tenker generelt, men også spesifikt på Shell MC. I appen vises transaksjonen som Cash/ATM.
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg så ender det opp med kjøp, dvs også poeng. Da med SAS MC.
     
    KRS liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan variere, men har ikke fått gebyr på DNB Visa i hvert fall. Tester et part kort nå. Det virker som MCC blir satt til
    6540
    Non-Financial Institutions – Stored Value Card Purchase/Load

    Hvilket er snodig, ettersom den er ment til gavekort.
     
    drsyk and KRS like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hei

    Når jeg leste tidligere i dag på curve sine hjemmesider så står det fremdeles 50Pund i engangsavgift for Curve Black. Mens på skjemaet du henviser til er det satt et mnd gebyr. Betyr det at dette månedgebyret er innført på Curve Black?
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Cure og Revolut oversikt.


    Sitter og gnir meg i hodet og skjønner at jeg må bestille et eller begge kortene. Prøver derfor å sette opp en forståelse for utgifter / fordeler / feller på de enkelte kortene og en plan for hvordan jeg skal strukturere bruken for å komme ut med minst mulig utgifter.

    Ønsker meg selvfølgelige seriøse tilbakemeldinger på planen og korrigeringer på ting jeg eventuelt har misforstått.


    Mål for 2019 : Tjene opp en til to CT på Amex og nok EB poeng til å bruke både CT og litt SASMc rabatt hos SAS på bonusreise. + litt forbruk på flyingblue MC sånn at jeg generere nok poeng til å bruke opp 50k bonusen


    Forutsetning :

    Bruker privatøkonomien på reiser. Skal altså ikke legge ut for bedrifter osv. Er 5-6 uker på reise i løpet av 2019. I den perioden skal jeg legge ut for daglige utgifter for 2 eller 3 personer totalt. Så det blir noe forbruk men ikke enormt.

    Skal betale omtren 100.000kr til et utenlands reisebyrå for en lengre reise. Betalingen skal gjøres i Euro.

    Ulempen med begge kort er at de foreløpig ikke tar Amex. Når jeg leser på diverse forum ser det ut til at Amex ( kanskje) kommer med da med noe gebyr 0,65% er nevnt. Noe som uansett vil være bedre en bruk av kortet direkte.

    Plan: bestille Curve black som koster 500 Nok som en engangsutgift og Revolut standard som er gratis, men tar 5 pund i leveringskostnader.

    Cure Black

    På hverdager kan jeg da belaste kortet til sammen 15.000Pund året/3.500pund døgnet før det kommer på gebyrer, hvis jeg legger inn for eksempel SASMC. Noe som gjør at jeg kan kjøpe reisen med dette kortet.

    På hverdager kan jeg ta ut 400Pund i en kalendermåned uten gebyrer i minibank. 2%/2pund i gebyr over det.

    I helgene er curve ”dyrt” 2% på minibankuttak og ca 1,5% på kort i og med at mine underliggende kort er Norske.


    Revolut standard

    Uttak i minibank på hverdager opp til 2000nok per mnd er gebyrfri


    Jeg kan gjøre top up med lite gebyr med for eksempel SASMC, opp til de grensene revolutt setter og SASMC setter 10.000kr/96t ( grense for top up og forbruk)

    Hvis jeg gjør top up på en hverdag og innenfor engelske banktider( During FX marked hours) er det gratis hvis ikke kan det komme på gebyr.


    Hvis jeg skjønner det riktig skal jeg i utganspunktet sette inn NOK fra mine kort inn i Revolut kortet, for å slippe å bli belastet gebyrer på underliggende kort. Eventuelt gamble på valutaflutasjon ( noe jeg ikke planlegger).

    Kan skal kunne konvertere 5000pund per løpende måned. Utover dette tar de 0,5%

    Spørsmål. Hvis jeg konverterer for eksempel 5000nok til US $ ved starten av en reise, for å unngå gebyr i helgene. Kommer det da noen gebyrer hvis jeg ønsker å konvertere deler av summen tilbake til NOK for å bruke dem om i Norge etter at jeg kommer hjem igjen? Finner ikke noe info om dette.

    Revolut standard fungerer ikke med payr men med vipps.

    Paygoo er ikke akseptert som top up. ( i noe særlig grad)

    Grensen på ShellMC for top up er 50 eller 75k per 30 dager.
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd minibankuttak med Curve og Komplett MC?
    Noen som har prøvd topup av Revolut med Komplett MC?
    Gir dette bonuspoeng hos Komplett?

    Edit: Beklager dersom dette har vært diskutert i noen av de 150 forutgående postene. Leste ikke riktig alle på nytt før jeg postet mitt spørsmål. :)
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte nettopp oppgradering fra Curve Blue til Black og fikk vite at i dag er siste frist for bestilling av gammel Black uten månedskostnad, da det nye programmet lanseres i morgen:
     
    drsyk liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Neonex, nei har hverken blått eller vampyr blod :p Dauer like mye som andre her og i samma dybde og nedtrøkt i jorda, unga venter på arve utbetalinga:rolleyes:

    Nå mer relevant svar:

    Amex støtten kommer og av dem som ønsker max limit på AmEx Wallet=CT maksimer må en nok anta de med Black får størst lommebok! Og seff sparer gebyrer på valuta transaksjoner i utlandet via Curve med AmEx wallet toppet up.

    Som sagt alt er vent å se, om du vil være forberedt bestill nå, om du vil sitte stille i båten avvent :cool:

    Jeg har og bare sikler på AmEx støtte :D:p:D
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @ccurrahee

    Curve Black stemmer, unngå helg bruk, maksimer forbruk hverdager, veksle hverdager(stiller inn på valute på kort i appen). Om du klarer å sirkulerer kapital, dvs. uttak og innsetting egen konto har også en poeng opptjenings metode.

    Revolut stemmer det du sier.
    Paygoo fy fy, men Paygoo Reload fungere(bank ID +++)
    Har metal så aner ikke hva standard fungere eller ikke.
    Hverdager her også, og unngå bruk i helger om ikke allerede har på forhånd vekslet til f.eks respektive valuta forbruker forgår på.
    Ved å konvertere til NOK må igjen foregå på en hverdag, det er da kun valutakurs transaksjonen de tjenere på ingen gebyr utover dette.
    Ellers topp up med både ditt SAS MC+PointEarner
    +Om du klarer å sirkulerer kapital, dvs. uttak og innsetting egen konto har også en poeng opptjenings metode
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Takker for relevant info. Søndagskvelden ble tilbrakt i gode vennes lag. Så når jeg leste meldingen 0016 på en veldig tidlig mandag morgen. Da var det for sent:confused:
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Takker, da tror jeg at jeg har de viktigste momentene for bruk under huden.

    Så blir neste spørsmål. I og med at det fra i dag er mnd pris og ikke fast kjøpspris på premiumproduktene. I hvor stor grad kan en sjonglere med abonnementet? Kan jeg gå litt ut og inn i black kort abonnement i de relativt korte periodene jeg trenger dette og er utenlands via appen? Eller må jeg da binde meg eller vente på nytt kort tilsendt osv?
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må dessverre melde pass:oops: på siste spm @ccurrahee da jeg ikke har gjort dette eller vil forsøke, vi får vel en oppdatering med tiden angivelig viso_O
     
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nice @oleredv :cool:

    Oppdatert 1. siden med linken :D
     
    oleredv liker dette
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
  19. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Det gikk ut i dag en e-post fra Curve om dette. Curve Black som mange av oss har i dag blir heretter kalt for Legacy Black/Gray/Grandfathered card. Den største fordelen for vår del er at vi får 3 mnd med prøvetid med den nye Curve Black (subscription based) og kan reverse tilbake til Curve Black Legacy (uten mnd pris) når denne er ute.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jo takk. Jeg mistet vinduet for å bestille curve black legacy med 30 min ca, fordi jeg var for treig med å se verdi og bestille.
     
    Last edited: 29. jan 2019

Del denne siden