SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Ref. min post #1974.
    Fikk i dag tlf fra supervisor på kredittavdelingen (Norsktalende fra Stockholmsnummer) som beklaget at mine transaksjoner ikke kunne forhåndsgodkjennes, og bekreftet at min limit slik hun leste den ut i fra sine opplysninger var langt høyere. Transaksjonen SKULLE gått gjennom dersom helgens saksbehandler hadde lett litt mer og "trykket på de riktige knappene". Hun antydet at den p.t. var 170k, og at den etter de første gjennomførte rettidige fakturabetalinger raskt ville økes.
     
    drsyk liker dette
  2. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk nettopp elite kortet, ringte kundeservice og spørte kor mykje grensen min og hun sa det var null grense? Er det slik at ein kan bruke liksom 100k denne mnd så betale inn 100k neste mnd eller....?
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det spørsmålet blir besvart x antall ganger i de siste postene.

    Kort forklart. Grensen din er dynamisk og individuell, satt ut fra ditt tidligere forbruk. Hvis du vet at du skal gjøre et stort kjøp ringer du kundeservice og varsler om det så kan de forhåndsgodkjenne forbruket. Det fungerte forøvrig fint på det gamle kortet også. Å midlertidig øke kredittgrensen på telefon.
     
    Vegard and drsyk like this.
  4. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Da må eg bare beklage! Tusen takk for svar :)
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe å beklage :) påminnelsen var generell til alle om at det er lurt å lese i relevante tråder. Men hvis ingen stiller spørsmål blir det heller ikke flere tråder med gode ( eller dårlige) svar.
     
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg lurer på om historikk fra DNB blir med over når AmEx Norden overtar Centurion Line-kortene i 2019? Er jo lov å håpe at de da har fått alle ting på plass og ikke som når de overtok SAS AmEx-kortene. Samtidig er det vel ikke sikkert at DNB ønsker å hjelpe til for mye med tanke på at de er konkurrenter og heller vil at man skal bruke deres MasterCard.

    Jeg er member since 2000 og ønsker jo at jeg skal ha minst den samme fleksibilitet som jeg har med dagens kort.

    Noen som vet hvor mye historikk DNB fikk da de overtok AmEx kortkunder i 1999?

    Noen som også vet hvem som sto bak AmEx i Norge før 1999?
     
    Last edited: 11. des 2018
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde Amex Gold fra 1994-1997 (Gikk da over til UK-baserte kort). Det var da et eget Amex-kontor i Norge som jobbet tett opp mot reisebyråvirksomheten, men vet ikke hvor stor organisasjonen var, men den lå ang. under Amex International.
     
  8. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har gjort innbetaling til Amex og kan si hvor lang tid det tar før den registreres i appen?
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,999
    Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    2-3 arbeidsdager mener jeg det tok..
     
    TOSflyer liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Tok 1-2 dager lengre en SAS master card og Shell MC
     
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,443
    Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    sitter og lurer på om jeg bare skal bestille meg et elitekort for sikkerhetsskyld, så får jeg heller angre og få tilbake årsavgiften (men de første 3 månedene er gratis så jeg risikerer ingenting sånn sett?).. jeg har 60k i utgifter i desember jeg gjerne ville tatt med et amex-kort. I verste fall har jeg DNB PB MC (og 25p/100kr er jo fint det..) men hadde jo vært fint å få et forsprang på CT
     
  13. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    465
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Var det ikke noe med forbruk på Elite ikke blir med hvis du nedgraderer? Kun andre vei, altså forbruk på Premium blir med over til Elite hvis du oppgraderer kort?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke forbruk blir med andre vei heller...
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,443
    Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Forbruk blir ikke med den ene eller andre veien, men jeg må ha ET amex-kort før jul, og da er det bedre å ha et elite-kort i tilfelle premium ikke kommer fordi dnb-kunder havner sist i køen. Hvis jeg får premium-kortet før jul så kan jeg bruke det og si opp elite, hvis ikke så tar jeg transaksjonene på elite-kortet. Eller vil jeg kanskje få premium-kortet like langt? Hmm..
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,972
    Likes mottatt:
    22,847
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurte på det samme og endte med å bestille et Premium nå. Fikk avslag på søknaden fordi jeg "allerede hadde et kort". Så det er jo lov å håpe at det er på vei.
     
  17. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    465
    Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Aha. Trodde det følgte med oppover rangen :)
     
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det spørs. Jeg fikk samme avslag på Elite da jeg bestilte. Elite kortet kom allikevel i postkassen noen dager senere. Premium (DNB overført) så jeg aldri noe til.
     
  19. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Spesielle svar fra Amex kundeservice ved Anders på Facebook. Tidvis litt underholdene å lese :p
     
  20. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte kundeservice idag for å høre om kortet var på vei, og kundeservice visste ingenting om det og var heller ikke sikker på om det kom til å komme et kort til meg - men kunne søke på nytt i januar hvis ikke fikk jeg beskjed om. Utrolig irriterende kundeservice
     

Del denne siden