SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om betalingsfristen for amexkortet er 2 uker eller en gang i måneden?

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,485
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk faktura fra de nå, det er 14 dager fra utstedt dato.
    Fikk utstedt den 03.03, betalingsfrist 17.03.

SVG_flyer liker dette
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Takker ;)

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke se noe totaloversikt over sammenlagt forbruk på faktura slik som en hadde på DnB-kortet. Noe jeg har oversett?

5. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Logg inn på nettsideprofil og klikk på EuroBonus. Etter at du har nådd 300k i omsetning, stopper telleren (gjorde i alle fall det hos meg).

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Skjermbilde 2019-03-05 kl. 19.14.22.png

Fant denne på nettprofilen. Lette bare i appen og der er den muligens ikke?

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, kun på nettsiden.

Insomnia4u liker dette
  8. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bekrefte at du får 30 poeng/100 for SAS-bestillinger gjort gjennom Egencia.

Markal liker dette
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det egentlig "betalingsgrensen" fungerer på dette kortet? Jeg bestilte for ikke så lenge siden en flytur for to til 6000 uten problem. Skulle så inn og bestille hotell og da gikk det ikke gjennom (ca samme beløp), mens jeg noen dager senere fikk dette til uten problem. Forsøkte å spørre om dette da jeg ringte kundeservice, men fikk ikke noe annet svar enn at de har en dynamisk grense... Antar at de bygger opp en viss informasjon om bruksmønsteret og betalingshistorikken, men noen ganger har man større kjøp enn andre og da blir det jo tråkigt om de "ikke liker" at en for eksempel kjøper ny pc eller en litt dyrere flytur....

Hvis det er sånn at man står i fare for å bli avvist hvis man i perioder bruker kortet mer enn ellers (utenlandstur for eksempel) skal man virkelig være sikker på at man klarer CT, hvis ikke er det et helt udugelig kort.

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør et innskudd i forkant, eller ta kontakt med kundeservice. Du vet at du skal gjøre større kjøp i forkant, så da kan du også klarere dette med Amex. Slik at du slipper å bli avvist.

OttoL liker dette
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,161
    Bonuspoeng:
    183
    Når man har ct i boks,kan man da si opp kortet uten at det går ut over ct?
    På gamle sas-amex dnb mener jeg reglene var at man måtte ha et aktivt kort når reisen skulle gjennomføres. Har ikke funnet samme vilkår på de nye kortene.

12. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Den Companion Ticket ("CT") du har mottatt beskjed om at du har fått, er din til odel og eie, uansett om du er medlem av Amex eller ikke.

Skriver han vittige typen som svarer på Facebooksiden til Amex....

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,954
    Bonuspoeng:
    293
    Han Anders et ikke mye til å stole på. Er mer opptatt av å være "morsom" enn å svare på det som blir spurt om.

Insomnia4u liker dette
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,848
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte på nytt på torsdag, siden det ikke hadde skjedd så mye. Traff på en fyr som skjønte problemstillingen umiddelbart, sa han skulle fikse. Dagen etter var poengene på plass!

15. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Var det ikke slik at fra og med Mars kunne man få et tilleggskort (kånekort) gratis? Finner ikke noe mer på amex sine hjemmesider.

16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det. Så pushet de det fra "første kvartal 2019" til "i løpet av 2019" eller "medio 2019". Så ser for meg sommer, men det burde vel teknisk sett være tilgjengelig fra 31. mars (da går "tilbudet" om 3 første mnd gratis ut). Så får vi se om de kommer med poengkampanje etter det som velkomsttilbud, eller ingen tilbud og releaser ekstrakortene.

EDIT: Now with proof.

upload_2019-3-10_12-41-34.png

Last edited: 10. mars 2019
    KVTL liker dette
  17. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Men i prislisten står det annet halvår :p

Det kan også tolkes om at det kun gjelder green- og gold card i centurionline, men jeg tviler siden den står som en generell tekst under ekstrakort.

Men skjønar ikke hvorfor det kan være så vanskelig å få på plass, burde være enkelt å koble opp et nytt kort mot en eksisterende konto.

Skjermbilde 2019-03-10 kl. 13.12.18.png

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mistenker at de ikke ønsker at folk bestiller i gratisperioden (de tjener bare gebyrene fra brukersted frem til de 3 mnd er omme), utstyrer mange i familien med kort og dermed får gratis CT. Er allerede oppe i 80k hittil, og hadde jeg da handlet for andre eller andre i familien (Som har vesentlig høyere forbruk enn meg) hadde brukt kortet også, så hadde jeg allerede hatt minst 1 CT, hvertfall vært veldig nærme nr 2. Men de klarer jo heller ikke skaffe seg mulighet for å få epost og chat med kundeservice, så det er jo aldri godt å si..

19. FlyMoon

FlyMoon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nylig fått AMEX kort og har ikke vært bort i makan til useriøst selskap før, ble enig med kundebehandler på telefon om en grense slik at jeg slapp avvisning av kort når de ikke har bygget opp nok informasjon enda. Ja, det fungerte dårlig gitt. Ble avvist når jeg skulle betale for hotell selvom jeg lå innenfor avtalt grense. Kundeservice stengt på kvelden, fantastisk bra service ! Så da er det bare å betale kontant istedet.

Ringer kundeservice som sier at jeg er blitt tatt ut i kontroll, greit nok det. Men kunne de ikke ha gjort dette på et tidspunkt, istedenfor å avvise en transaksjon uten grunnlag etter min mening for så å sperre kontoen for bruk til denne kontrollen er ferdig. Super upraktiskt når man er på jobb reise.

Jeg må sende inn 3 lønnslipper, no problem. Men de skal ha bank utskrift fra min private bankkonto de siste 3 månedene ! WHAT ! Hva i alle dager er det for noe ? Har de lov til å kreve det ? Ble helt målløs, aldri opplevd lignende. Så en begynner å lure hvilken lov hemmel de har til å be om den bankkonto utskriften. Noen andre som har opplevd det samme ?

NoLimit liker dette
  20. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her også, de har bedt meg sende inn kontoutskrift for siste tre måneder.

Etter å ha tenkt litt på dette så er jeg kommet frem til at jeg ikke vil sende inn dette da det er alt for mye "personlig" informasjon i bankkontoutskriften når den strekker seg over tre måneder.

Jeg har klippet ut slik at bankkontoutskriften min kun viser at lønnen kommer inn på konto. Alt annet får de ikke se. Vet ikke hva Amex sier til dette da jeg sendte det over i dag;) Aldri vært borti at et kredittkortselskap krever å se fullstendig utskrift fra bankkonto før:eek:

Del denne siden