SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    1/3 av poengene? Altså 100.000? I tillegg til de 50.000 du skulle få? Eller 100.000 totalt?

Det var veldig sjenerøst av AmEx, må jeg si! Veldig bra at ærligheten varer lengst :D

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    De ringer henne snart!

3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2019-2-28_14-9-0.png

wilco, Catch, Kalsnes and 8 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    :)

sness and Sunnfjordingen like this.
  5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd å betale kjøkken på ikea med flere gavekort? Har så klart sendt mail til kundeservice og spurt, men satser på at IFs kundeservice har sjanser for hurtigere svartid enn 7 virkedager :p

Fikk plutselig pris på kjøkken (42 k NOK) og da vurderer jeg STERKT MR til Stockholm, kjøpe 45 000 SEK i gavekort i Sverige og betale med amex (next-level CT-bygging) og betale kjøkkenet med her hjemme.

Xflipper liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bestille kjøkken på nett? Ikea.no tar paypal.

Neonex, fly4fun and drsyk like this.
  7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    For ikke snakke om at sjekkheftet fortsatt er i full sving der borte. Jeg får stadig utskrevet sjekker med honorar for diverse oppdrag for amerikanske universiteter, noe som kan være egnet til å gjøre mine foreldre lett nostalgiske, men meg selv nokså irritert over peset med å få dem innløst.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    I følge nettsiden kan man legg inn div skap osv i handlekurven. Vil nok foreslå at du får hjelp via planleggeren til å få komplette lister og så taster det inn selv eventuelt.

flying_all and Neonex like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekker er utrolig dyrt å cashe inn! Har slitt litt med det selv.
    Da jeg bodde i California for noen år siden, så kom Bank of America med et par fantastiske nyheter:
    - Innløsing av sjekk i minibank. Man kunne sette inn penger på konto ved å stikke sjekken inn i minibanken.
    - Og i mobilapp. Man tok bilde av sjekken med telefonen, og så fikk man pengene på konto.

Nettbank er forøvrig noe amerikanere ikke har forstått helt. Kan hende dette har endret seg siden 2012, men jeg tviler..

De har ikke noen betalingssentral (BBS eller hva det nå heter, har vel byttet navn nå), fordi bankene ikke blir enige om system. (Også er det jo litt kommunistisk å ha sånne systemer).
    Det vil si at hvis jeg skal sette over penger til noen, så kan jeg å inn i min nettbank, si at jeg skal sette over $100 til Hans Hansen. Fint og flott.
    Så sitter det en person i banken min og får melding om dette. Hen skriver en sjekk, og sender denne i posten til Hans Hansens bank.
    Der sitter det en person som mottar sjekken, og taster inn $100 (minus gebyrer, sikkert) på Hans Hansens bankkonto. Dette er fremtiden!

/OT

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,639
    Bonuspoeng:
    293
    Husker da jeg flyttet til California i ‘98. Da fikk jeg mitt første sjekkhefte, og hadde allerede brukt nettbank i 2-3 år.
    Fortalte dette til amerikanere der borte, og de greide på et mystisk vis å vri det til at vi hadde det gammeldags og bakstreversk! Helt utrolig navlebeskuende...

11. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mottok kortet 10.nov, og fikk medlemsavgift på forrige faktura som hadde forfallsdato i midten av februar.

Xflipper liker dette
  12. turbotobben

turbotobben Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Akkurat det der gjorde jeg da jeg gikk på college i USA i 1990...så ingen nyhet. :) Tastet inn info på ATM, la sjekken i en konvolutt som ble puttet i maskinen og så tok det et par dager så var pengene på konto.

holmen liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Men i 2012 fikk de scanner i minibanken, så det gikk automagisk!

turbotobben liker dette
  14. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Arrester meg vist eg tar feil, men om eg betaler med Amex via paypal så får eg EB-poeng + opptjening mot CT

Gjelder dette også ved overføring via Paypal??

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
  16. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nåja, det har nok endret seg siden 2012, Mr. Holmen. Er Bank of America kunde i USA nå og her har de både helt kurant nettbank, en Vipps kopi (Zelle) og Payr (Plastiq). Vil faktisk ikke si at de norske løsningene ligger noe lenger fremme. Har ikke sjekkhefte heller.

For ikke å snakke om at det er et eventyr for kredittkort- og bonussamlere. 100,000 miles i signup bonus for ordentlig Amex Platinum og 60poeng/100kr ved kjøp av flybilletter. Det vi blir tilbudt i Norge er bare smuler.

holmen liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,639
    Bonuspoeng:
    293
    Jaggu på tide :)

18. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nå skal det sies at jeg kanskje bor i en mere liberal og "elevert" del av Unaiten så kan tenke meg at nede i Redneck land så har sjekkheftene fremdeles solid fotfeste. Er et fasinerende land iallfall.

19. holmen

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bra det går fremover, også der borte!
    Skulle jo bare mangle, siden det tydeligvis er det aller beste landet å bo i, ever! Bigly! :p

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,639
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, mine venner i California hadde nok tiltet om de hadde hørt seg omtalt som redneck country :)

holmen liker dette

Del denne siden