SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet og kan forklare hvordan Amex beregner omsetningen mot CT som vises i oversikten på hjemmesiden? Og hvor ofte den evt. oppdateres? For meg virker det som om den oppdateres fortløpende når nye transaksjoner bokføres.. MEN: når jeg legger sammen alle fakturaer jeg hittil har betalt til Amex PLUSS transaksjoner i inneværende periode (som ikke er fakturert ennå, men er BOKFØRT) så får jeg 30 000 kr høyere omsetning enn det oversikten viser... Om jeg ikke tar med inneværende periode, får jeg et mindre beløp...

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lagt merke til at transaksjoner dukker opp i eurobonusoversikten opp til et døgn etter at de ble bokført.

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Lucky you..... Hos meg mangler drøye 70000 og null respons etter to runder med kundesupport. Man skal. mao være obs. Hadde det vært bare "noen tusen" kunne man unngått å oppdage det..
    Første gang forsto konsulenten og var enig - og skulle ta saken videre. Ingen respons. Gang nr. 2 brukte jeg 35 min uten at jeg tror at dama skjønte saken, og hun klarte ikke å legge sammen to tall for å forstå problemet... Jeg går på med runde tre denne uka :mad::mad::mad:

4. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takker! Fant nå ut av hva det skyldes i mitt tilfelle. Og det er disse "doble innbetalinger" (feil fra Amex som flere her, meg inkludert, har opplevd denne mnd). Amex korrigerte disse ved å debitere beløpet som har vært feil - noe som seff gir kunstig høyt forbruk...

Storbaba liker dette
  5. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Altså, så ut som det manglet 30 000 kr hos meg å.. men manglet ikke likevel, fant fort ut at det er jeg som regnet feil på det først. Men din historie med manglende 70 000 og null respons fra amex er helt syk! Man må altså være nøye og følge med hele tida :( ps. du har sikkert dobbelt- og trippelsjekka dette, men har du trukket fra alle tilbakebetalinger fra evt. avbestilte varer/turer samt debiteringer fra amex denne måneden (om du å fått doble innbetalinger, som flere her)?

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp,ingen avbestillinger og kun en mindre korreksjon. Det ser ut til at opptjeningen ble nullstilt ved nyttår ca..

coconuts liker dette
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Endelig ser det ut som min sak med Amex ang. CT i både 2018 og 2019 går mot en løsning.

Ringte igjen idag og etterlyste mer info om når telleren min skal nullstilles slik at jeg kan se omsetning i 2019. Fikk først beskjed om at jeg, igjen, var feilinformert og at de ikke kunne løse dette likevel. Gjett om jeg ble sur! Ba umiddelbart om å få snakke med en supervisor og ble lovet at en skulle ringe meg innen 30 minutter. Hørte ingenting..

Etter 90 min. ringte jeg tilbake. Spurte umiddelbart om å snakke med en supervisor og fikk det. Forklarte saken fra start til slutt og fikk beskjed om at dette ikke kunne gjøres, rent teknisk. Det var visst sånn at hvis de utstedte en CT for 2019 ville den for 2018 bli slettet...

Etter litt frem og tilbake ba han om å få lov til å ringe hovedkontoret i Sverige.

Han ringte tilbake etter ca. 15 minutter og gjentok at det teknisk ikke var mulig å løse. Men han hadde forslag til en løsning:
    Han kunne oppgradere meg til Elite for deretter å nedgradere meg til Premium igjen. Da ville jeg få et nytt Premium-kort og telleren for omsetning i 2019 ville nullstilles. Eneste negative med dette var at omsetning så langt i 2019 ville bli borte. Jeg har ikke hatt mye bruk så langt så det takler jeg nok.

Blir spennende å se om dette kommer i mål. Han lovte meg at alt skulle være OK tidlig neste uke.

jgroneng, Storbaba, Are and 1 other person like this.
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Er du heldig får du kanskje 20k ekstra statuspoeng også for dette :p Kan se på det som plaster på såret for tort og svie.

indahla liker dette
  9. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer med de poengee man får når man bruker kortet, men i etterkant avbestiller? Jeg bestilte en flyreise med Norwegian for en liten stund siden, men avbestilte innen 4timersregelen slik at jeg fikk tilbakebetalt hele beløpet, fant plutselig ut at det ble mye billigere å bestille via momondo, dog uten bruk av amex da... Har fått inn eurobonuspoeng for denne transaskjonen, men enda ikke blitt trukket noen poeng etter at pengen har blitt tilbakebetalt. Noen som har noen erfaringer rundt dette?

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Du får minus og dine neste trekk som skulle gitt poeng for ikke intim du har "brukt" opp alt som er i minus

11. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Har hatt en sak gående med AmEx, vi har blitt enige om at jeg skulle få 50.000 EB poeng i kompensasjon (Helt urelatert - første tilbudet på kompensasjon var 3.000 poeng).

Ser nå at jeg har fått 150.000 poeng for noen dager siden og har nå fått 150.000 poeng til i dag. Dvs. totalt 300.000 poeng. Hyggelig det, men....

What to do? Sitte stille i båten? Ringe inn?

12. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel et moralsk spm som alltids, men jeg ville sagt ifra. Du risikerer uansett at dette blir oppdaget og avkrevd de tilbake.

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg irriterer meg mer og mer over at de ikke har epost eller en chat. Jeg ønsker å si opp det ene kortet (har 2) og det er for dumt at jeg må ringe inn for å ordne dette. Det er 2019! Kanskje jeg heller skal sende et brev..

14. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Book Etihad apartments til Abu Dhabi

oyvindm, Gullars and RoadKing like this.
  15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Her må en få lov å spørre hva saken har gjalt? :eek:

16. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Sitt stille i båten du og nyt dine poeng :)

ReisendeMac liker dette
  17. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jøss det får’n si. Litt kinkig det der, kjedelig om de kommer og krever dem tilbakeo_O

ReisendeMac liker dette
  18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,848
    Bonuspoeng:
    293
    Når du bikker 1 mill poeng så ville jeg ringt.og stilt noen spørsmål ...:)

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,642
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du hadde fått bare den ene overskytende så ville det nok funket å sitte stille i båten.
    Men hvis det fortsetter å ry inn poeng så vil et nødvendigvis bli oppdaget på et punkt. Da er det like greit å være litt frempå tenker nå jeg.

ReisendeMac and jgroneng like this.
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på de lar deg beholde noen av poengene hvis du sier fra. Hvis du ikke sier fra kan det være de ikke oppdager det...

Moralsk sett bør du si ifra, jeg sier bare at oppsiden er stor ved å ikke si ifra mens nedsiden er ikke-eksisterende ved det samme.

Ditt valg =)

Modegard and ReisendeMac like this.

Del denne siden