SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg heller mot at du har rett. Det blir nok at jeg tar kontakt, det er tross alt ikke poeng som jeg skulle hatt.

Takk for alle gode innspill.

Mavo liker dette
  2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det at din kone er på god vei til å bli Pandion, eller husker jeg feil? :)

RoadKing liker dette
  3. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Velger å være litt ullen her. Men i kommunikasjon med kundeservice lovet de meg en mulighet til å tjene opp en ekstra CT. Jeg fikk det også bekreftet skriftlig. Det viste seg senere at pga "IT-systemene" var ikke dette mulig. Jeg argumenterte med at jeg pleier å bruke CT på en F-reise til USA. Kompromisset ble 50K poeng. Alt i alt, synes jeg det var svært ryddig og profesjonelt håndtert av AmEx.
    Det var nok det at jeg svært god dokumentasjon som utgjorde forskjellen.

Xflipper liker dette
  4. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Ser forresten at poengene har kommet som 3x 50.000 "Standard Points Adjustment" og det har jeg fått 2 ganger med noen dagers mellomrom.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Da har vi vært i to tilsvarende situasjoner. I min sak ble det løst ved at de «oppgraderer» meg til Elite og deretter «nedgraderer» meg til Premum igjen. Da kan jeg opptjene en ny CT i 2019. De skyldte også på IT-systemet når de forklarte hvorfor de ikke bare kunne gi meg muligheten direkte.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som det er mulig å sende melding på Messenger.
    https://m.me/395075817267899

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har blidt trukket medlemsavgift? Eller vet når første kommer ?
    Vi som fikk kortet 10-12 november har vel hatt kortet i over 3 mnd(et kvartal som var lovet gratis) eller var det 1 kvartal av 2019?

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,848
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke Padium ennå, men hun har endel grunnpoeng ja :)

mrt liker dette
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trykket på linken, og fant ut at det har jeg faktisk prøvd. Men det er denne Anders som også skriver på Facebook som svarer på messenger.
    Og han får ikke toppkarakter av meg, for å si det sånn.

10. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det tar som oftest mye kortere tid å ringe inn VS at AMEX må svare 1 million eposter. Da får de som regel løst problemet med engang også, istedenfor at folk som ikke ordlegger seg bra skal sende epost frem og tilbake før AMEX support endelig skjønner hva de trenger hjelp til. Tid = penger.

Det er 2019 ja, men mange av menneskene i dag er det ingen forandring på siden 1900 tallet når det kommer til enkelte ting :D

11. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer jeg også på :p

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du glemmer effekten av en ny generasjon som opplever genuint ubehag med telefonsamtaler og det å ringe noen både generelt og feks en kundservice. Det er rett og slett en voksende gruppe som ikke ønsker å benytte den tjenesten.

haakonvt, indahla and flying_all like this.
  13. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt. Jeg påpekte bare problemet med eposter. Chat er helt suverent det for de som ikke liker å ringe :)

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hadde de hatt chat så hadde jo det også vært bra. Det er enklere å løse slike ting mens jeg er på jobben i et browservindu enn om jeg må gå ut, finne meg et stillerom, ringe, vente..

flying_all liker dette
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Chat er helt konge. Hver gang jeg skal noe med dnb er det første jeg gjør å skrive kunderådgiver, til chatboten, så den setter meg over til en kunderådgiver. Skriver da det jeg lurer på mens jeg venter, får opp et pop-up-vindu. Surfer mens jeg venter på svar. Kaster ikke vekk masse tid på disse idiotiske press 1 for norsk, press 2 for ditt, press 3 for datt, tast inn ditt kortnummer, avslutt med firkant....

Synes Amex virker å ha en veldig amerikansk modell som de absolutt skal tre over hodet på alle andre land også. Er hvertfall inntrykket jeg har fått etter de tok over. Vet jo der at det fortsatt er ekstremt vanlig med 1-800-Amex og disse greiene. Får håpe de får chat opp og gå etter hvert, men de må vel få tak i litt flere folk enn Anders :p

flying_all liker dette
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Amerikanere ringer uansett hva de skal. Det er ikke bare vanlig, men forventet. Og veldig fremtidsrettet. :rolleyes:

jonss and flying_all like this.
  17. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg valgte å ringe til AmEx. Resultatet var at jeg fikk beholde 1/3 av poengene sidene jeg ringte og sa ifra.

Ikke umulig at de hadde oppdaget dette en dag uansett. Så alt i alt godt fornøyd med løsningen. Mer poeng på konto enn jeg skulle hatt og ren samvittighet.

Last edited: 28. febr 2019
    Lnbre, Modegard, Roberto and 22 others like this.
  18. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Enig der. Tenkte meg kanskje ikke helt om før jeg svarte. Er bare jeg som er for glad i å ringe, løse problem med engang også gå videre på neste problem :D

19. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    haha ja :D

20. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Dette mener jeg er helt ypperlig løst, både av deg og Amex. Et friskt pust imellom alle som utnytter enhver mulighet til å skaffe poeng på alle mulige måter ved å utnytte systemet (merk: tenker ikke på de som i denne tråden har ment at du skulle beholdt poengene, det er noe annet enn å aktivt utnytte systemet :))

Chrisbgg and ReisendeMac like this.

Del denne siden