SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Dette i tillegg til at CT ikke fungerer normalt ved bestilling online er ikke bra o_O

Jeanette liker dette
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg venter også fortsatt. Fikk kortet første uken i april, og er snart halvveis til CT. Har hverken fått grunnpoengene eller de +/- 17000 ekstrapoengene de skylder meg.

Fint om alle som får en fornuftig oppdatering poster her. Jeg venter til slutten av neste uke før jeg ringer igjen. De garanterte at jobben med "manuell behandling" skulle være over da.

3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man tjener opp CT tidlig i året, har det noen konsekvens om man nedgraderer til amex classic? For min del har jeg tjent opp årets CT på premium. Kan jeg da nedgradere til classic og spare månedsavgiften, for å "aktivere" den igjen på nyåret?
    Beholder man samme kortet eller blir det en runddans med utsending av nye kort osv?

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet når tilleggskort lanseres?

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,709
    Bonuspoeng:
    183
    Burde gå bra. Men du får nytt kort.

6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    Driver amex med å bøffe kundene sine? jeg blir jo trekt mer poeng enn jeg drar inn :confused:

Boffer.jpg

Last edited: 12. mai 2019
  7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    Ser samme her også. Ser ut til at en del transaksjonar frå 6. mai har blitt lagt inn dobbelt. Og så kjem korreksjonane i ettertid av dette. Ser den trenden på ditt screenshot også.

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de har bøffet en komplett udugelig IT-avdeling på kundene sine. Og ettersom Amex ikke er tilknyttet finansklagenemda må man kjøre det silvilrettslig. Ser ikke for meg en rett i Norge som tar en sak om bonuspoeng., så vi er vel avhengig at IT-ansvarlig hos Amex på sikt klarer å bestå datakortet..

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    OK.... Da bør Finanstilsynet komme på banen og inndra lisensen til AMEX, slik at de ikke svindler flere kunder :mad:

10. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    Er du så enkel, eller later du bare som?

Shyneno, Tom, chipcampden and 6 others like this.
  11. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dere kontrollerer disse korrigeringene og mislykkede overføringene mot hva som faktisk er kommet inn på EB via SAS.no, ser det faktisk riktig ut hos meg. Virker kun som om det er visningen på AMEX siden som er helt på tur. Har fått de poengene jeg skal, selv om de på AMEX-nettsiden vises som korrigert bort.

12. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har funnet en fin måte å sjekke omsettningen på?
    Finner ikke på faktura,web eller i app

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,013
    Bonuspoeng:
    293
    Mener noen skrev at omsetning per fakturaperiode står på faktura. Så kan du summere.

14. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Det nivået jeg er på nå..
    Kan dra inn et godt sitat
    "Det var bedre i gamle dager "

15. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har brukt opp CT kvoten på Elite. Sa opp kortet og er nå igang med Premium. Har fremdeles begge CTene og skal bestille meg Elite igjen ved nyttår.

Markal liker dette
  16. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Hei folkens! Første post her, blir nok ikke den siste, brenner inne med mange bonusrelaterte spørsmål. :) Og hvilket sted egner seg bedre enn på dette forumet med all ekspertisen og behjelpeligheten som finnes her? (*smisksmisk*) Begynner med noe enkelt og følger opp Gullars her, det skulle vel komme i starten av 2019? Noen som har hørt noe mer?

Sonictravel liker dette
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Reiseglad liker dette
  18. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det Groneng! Både for velkomst og info. Mener det i fjor ble sagt første halvdel fra Amex sin side, men ok. Sånn er det. Får heller få litt hjelp av fruen til CT neste år i stedet. :)

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,013
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel noen som hadde snakket med kundeservice og nevnte at de mente BAR visningen på inntjening kommer tilbake på web versjonen i løpet av noen uker..... I tillegg får folk bruke Amexen og vente i spenning:)
    Vi vet jo at CT kommer på epost og blir synlig kort tid etter at den blir oppnådd. Så med mindre en står over kjøp i 100k klassen så får en uansett timet eventuelt oppsigelse/nedgradering til billigere kort ganske greit.

20. eivindbs

eivindbs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Glemte å aktivere kortet som kom i 2018. Fikk denne eposten nå. Fint med 30 000 ekstrapoeng :)

Attached Files:

aboerr, Oddvar, indahla and 4 others like this.

Del denne siden