SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er jo ikke det :) Men jeg skjønte tegninga da jeg ikke fikk poengene mine fra Amex, og de ba om sikkerhetskoden min hos SAS for å feilsøke.. Det var greit, men de hadde IKKE fått sikkerhetskoden for å slette noen av CT-ene mine for å si det sånn :p

holmen liker dette
  2. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå gjort noen større kjøp de sistr par dagene for å komme opp i 150.000 og der,ed sikre årets CT. Jeg ser at disse knøpe e ikke er bokført enda, står som venter, og dermed er heller ikke grensen på 150.000 nådd inne på nettsiden hos amex enda. Om disse ikke blir bokført før 31/12, vil jeg da miste årets CT? Eller holder det med at kjøpene er gjort, men ikke bokført enda pr 31/12?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,847
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vær redd for at kjøp du har gjort i dag ikke blir bokført før nyttårsaften. Det tar vanligvis 2-3 dager.

Magnus77 liker dette
  4. jarnt

jarnt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    WOW! Der kom de 20.000 poengene og gullstatusen er et faktum.

Storbaba, holmen and Xflipper like this.
  5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk mine under en time etter at søknad om amex elite var godkjent. Det var overraskende bra etter å lest diverse her inne.

6. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    takk

7. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har SAS Amex Premium i dag og planlegger å få meg Elite i februar, i sammenheng med ny opptjeningsperiode. Hva er å anbefale mellom å avbestille Premium nå for så å søke om Elite i februar, vs. å beholde Premium for så å oppgradere? Jeg finner ikke noe om oppgradering på amex.no, men det er kanskje noe som fikses med en telefonsamtale?

Jeg kan jo spare litt på månedsgebyr ved å si opp nå og kanskje få en gratismåned i februar, men er samtidig redd for å måtte starte på nytt med å bygge opp betalingsgrensen min. Den har mildt sagt frustrert meg mer enn én gang.

8. Nille2000

Nille2000 Medlem

Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Du oppgraderer ikke. Du søker om Elite. Så kan du velge om du vil beholde Premium eller ikke.

9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    Du starter uansett på null i omsetning med nytt kort. Omsetningen på Premium i januar gir deg ingenting ved overgangen til Elite.

10. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    På side 178 i tråden her ser jeg det er flere som snakker om oppgradering vs. oppsigelse og ny søknad. Eller er det noe jeg misforstår?

11. Nille2000

Nille2000 Medlem

Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer litt an på hva man kaller det. Bestiller du Elite på nettsiden deres får du det. Premium kortet vil likevel være aktivt.
    Om du ringer og sier at du vil oppgradere til Elite vil du få elite. Samtidig vil de spørre om du vil avslutte premium kortet. Det er uansett to uavhengige kort som ikke påvirker hverandre.

12. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppgraderte via telefon. Null stress. Premiumkortet kunne brukes som elite inntil det nye kom i posten

13. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Om jeg handler noe på nyttårs aften tror dere det blir bokført i 2020? Skulle ha handla litt til oppussing når en har fri men må ha det til Ct oppsparing 2020

14. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Er det mulig å søke på elite kortet på nytt etter man har sagt det opp?

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler sterkt på det. Må nok handle 27.desember for å være sikker.

16. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte AmEx Elite i natt, kl 02. Bekreftelse på innvilget kort i dag kl 08. Fikk de 20k statuspoengene nå kl 13. Må si det gikk uhyre raskt! Kjekk julegave! :D

Nå er jeg forresten oppe i over 70k poeng. Mangler i underkant av 20k for å nå EBD. Vi skal til Bali (med Singapore Airlines i Plus) i januar og et par andre reiser hit og dit før 1. juli neste år, når perioden min utløper. Så jeg bør klare EBD med god margin føler jeg. :)

flying_all liker dette
  17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vi ha detpå 2020-omsetningen så hadde ikke jeg turt å kjøpe det 31.12, stor sannsynlighet for at det belastes kortet med denne datoen.

18. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Da får jeg pent vente til januar for å være sikker.

19. Hyggeligflyver

Hyggeligflyver Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har prøvd å kjøpe Coop gavekort på amex-kortet?
    Mangler noen k og lurer på om det kan være en løsning i morgen...;)

A) Vet noen pris på kortene (finner ingen informasjon på Coop, er disse gratis?)
    B) Gir gavekortene EB-poeng og CT-opptjening (f eks mtp at de virker å ikke ha gebyr - blir det da nærmest som kontantuttak?

20. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    skal betale fakturaen men har glemt passordet til å logge inn på american express siden der jeg skal hente opp fakturaen og kontonr og det der.

men når jeg trykker glemt passord og skriver inn kortnr og den fire sifra koden får jeg opp dette:
    8CD8745D-BC63-4D7D-A9EE-2EA19BCB52F3.png

Jeg har prøve i noen dager nå men får fortsatt denne feilmeldingen. hva gjør jeg??

Del denne siden