SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ekstrakort telles ikke mot omsetning i denne kampanjen.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg tyder alt på at forbruk på ekstrakort har telt med, da bonusen ble utbetalt før jeg passerte 15k på hovedkort.
     
    kaiarne, markus, paramberg and 2 others like this.
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ekstrakortet telles jo! 15 juni til 18 juni brukte jeg 5k selv på hovedkortet og 30k på ekstrakortet :) og poengene kom fint inn den 18 juni.
     
    kaiarne, markus, trygveat and 2 others like this.
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Okei, da tok jeg feil der :D Tolket dette som at det gjaldt kun hovedkortet:

    "Tilbudet er bare tilgjengelig for de norske SAS Amex Elite hovedkortmedlemmer som registrerer sitt kort for kampanjen."

    Men da betyr det nok heller at hovedkort og ekstrakort telles mot opptjening, men kun den som har hovedkortet kan registrere seg i kampanjen.
     
  5. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har vært i kontakt med Amex vedr. forlengelse av utløpsdato på CT opptjent i fjor?
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mange uker siden jeg stilte det spørsmålet til Amex, men det var ikke tema på det tidspunktet. Jeg tror fortsatt det er for tidlig. Når vi kommer til 1. sept tenker jeg det begynner å bli tid for å bombadere de med spørsmålet. Liten verdi i CT om ikke *A-bookingen åpner hos SAS, i tillegg til beskrankningen på endringer etter 1.1.
     
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan kan jeg ha SAS Amex Premium kortet men ikke få innvilga SAS Amex Classic kortet ... Tenkte å nedgradere til Classic.
     
  8. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hva "ingen forhåndsbestemt kredittgrense" betyr i praksis? Når stopper det?
    Jeg ringte til kundeservice og de sa det ikke var noen forhåndsbestemt grense. Om jeg skulle gjøre et kjøp som avviket betydelig fra tidligere altså i beløp, så anbefalte de å ringe inn.
     
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, skal du gjøre et større kjøp burde du varsle fra. I noen tilfeller ønsker de en eller form for dokumentasjon, f.eks at du har penger på konto til å betale.
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte sende inn dokumentasjon på lønn og sparekontoer når jeg skulle bruke 175k på en transaksjon for et år siden. Da jeg gjorde det samme i år så ringte jeg bare og sa i fra og fikk tilsagn uten å sende inn dokumentasjon. Helt grei prosess egentlig.
     
    SilverBird and KVTL like this.
  11. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Når jeg først fikk kortet stoppet det på 15-20.000 NOK. Ringte kundeservice og ble satt over til kredittavdelingen (?). Etter å ha gått gjennom forbruk- og betalingshistorikk ble jeg spurt hva jeg mente sperren burde være og fikk satt den opp til 50.000. Har ikke hatt noen problemer siden.
     
    SilverBird and KVTL like this.
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Grensen endrer seg basert på økt bruk og betalingshistorikk.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn for å spørre om dette selv grunnet kjøp av en dyrere klokke. De kunne faktisk ikke gi et nøyaktig svar for hva grensen min var, men de kan taste inn beløp for å se om det går ok med det som er planlagt brukt. Var null stress for min del med beløpet jeg behøvde, men litt vanskelig å forholde seg til når man ikke kjenner til grensen foruten vilkårlige samtaler på telefon.
     
    SilverBird liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig og dette er enda en ulempe med dette Amex-kortet. Ett av poengene med Amex etter min mening er at skal kunne bruke det når som helst og hvor som helst uten å bekymre deg om beløpsgrenser etc. Jeg har hatt forskjellige typer Amex kort siden -98, både privat og gjennom jobb, og dette er det klart dårligste av de jeg har hatt så langt.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, CowboyDan and markus like this.
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
  17. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk også denne mailen. Har vært litt skeptisk til amex, men kanskje det er på tide å få seg et classic kort nå :)
     
  18. NielsKlim

    NielsKlim Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ser ikke tilbudet på SAS sine sider. Det var så mange skrivefeil i tilbudet at jeg ble litt skeptisk til om det er svindelforsøk?
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Vil man opptjene 10/100 i tillegg til velkomstbonus på første 18K?
     
  20. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Så klart.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden