Husker jeg helt feil eller var det ikke snakk om da American Express gikk direkte til markedet at de ikke kan utstede kredittkort i Norge fordi selskapet ikke har eksistert her til lands i minst 2 år? 1. Januar 2021 så har de vel eksistert i Norge i minst 2 år og ut i fra logikken i den første setningen så burde de fra dette tidspunktet kunne utstede kredittkort i Norge. Er det dette vi ser starten på nå, at vilkårene blir endret fordi det er endringer på gang i forhold til betalingskort/kredittkort?
Viss madammen også bestiller seg Amex Premium no under kampanja, kan dette kortet då bindast opp mot min EB konto? Eller må det mot hennes? Og då familypool for deling av poeng?
Er det slik at spend på ekstrakort (premium) teller i CT opptjeningen? Altså om jeg kan gi ekstrakortet til kona og hennes bruk vil telle opp mot hovedkortets CT? Eller er det bare bruk på hovedkortet (150.000 kr) som gir CT? Har prøvd å søke så godt jeg kan, men finner ikke noe klart svar på det.
Supert, takk for svar! Då får madammen bestille seg eit Premiumkort i dag for og prøve på 30k poeng kampanja
Når jeg skal søke om et elite ekstrakort står det at personen må identifisere seg med BankID. Personen jeg skulle gitt et ekstrakort til har ikke bankid eller norsk personnummer. Noen vei rundt dette? Kan jeg registrere det på meg selv? Evt med personens navn, men at jeg identifiserer meg med min BankID?
Det går helt fint å bestille et ekstrakort til deg selv hvis det ikke er mulig å bestille ekstrakort uten BankID og personnummer. Det er vel noen få situasjoner der det er et problem at kortet ikke står i ens eget navn ved bruk, men i de fleste tilfeller i butikker og sånt burde det jo gå fint.
Dette er sikkert interessant for flere, dersom dere sier opp kort. Hvis du ikke fjerner kortet fra appen, så får du opp saldo selv om du har sagt opp kortet. Så da ser du om det kommer inn noen krediteringer. I tillegg så sender de brev(!) fra USA med beskjed om at det har kommet penger inn på kortet som er sagt opp. De sender ett brev per kreditering (såvidt jeg kan se), så det kan bli mye brev etterhvert.. De brevene kommer en stund etter at krediteringen har skjedd. Jeg hadde allerede fått tilbake pengene på konto, før det første brevet kom.
Kan krediteringer på utgåtte kort brukes til å betale inn regninger på nye kort eller utbetaler de kun til konto?
Bemerk at de også sender brev fra Jamaica (New York) om du skylder penger på et kansellert kort. Da jeg fikk det første gangen var jeg overbevist om at det var et svindelforsøk. Utrolig amatørmessig av AmEx å ikke håndtere det her.
Jeg fikk spørsmål om jeg ville flytte pengene over på et annet kort for å få lavere regning, eller overført til konto.
Det er helt utrolig at det sendes brev over halve jordkloden, i stedet for en epost, eller melding på nettsiden. Nytt kort kom fra England, tror jeg?
Kan man bruke amex kort gjennom nettbutikker som aksepterer Klarna? En fra kundeservicen fra en nettbutikk svarte meg at det fungerte om man valgte faktura?
Jeg vet bare at Klarna lar sine kunder (nettstedene) velge hvilke kort de ønsker å støtte, derfor finnes det enkelte Klarna-steder en kan betale med Amex. Jeg hørte en gang at en skulle kunne betale med Amex via Klarna-appen - jeg testet, men det stemte ikke. Tror det henger på hva kunden deres avtaler, kunden betaler nok kostnader basert på innløsers provisjonskrav. Men det hadde vært fint om det var mulig - anyone?
Nytt kort kom fra England, tror jeg?[/QUOTE] Med mindre noen her bekrefter at man ikke får redusert poengopptjening og CT-opptjening på nye kort så tror jeg at jeg går for å få pengene utbetalt til konto
Antar at Amex anser korttransaksjoner som sensitivt nok til at det ikke bør sendes på epost, og jeg ser ikke bort fra at de har rett i det også. Det stopper dem såklart ikke fra å lage en generisk "du har penger til gode"-epost, men da får man problemer med mistanke om phishing igjen