SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,619
    Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Og valgte du da å overføre til konto eller nytt kort?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,445
    Bonuspoeng:
    293
    Konto.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,619
    Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Da tror jeg at jeg går for den jeg og når tiden kommer :) Først må jeg vente på statuspoengene som forhåpentligvis kommer tidlig november.
     
  4. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det har blitt svart på tidligere, men hvor lang tid tar det og få tilbake ct-voucheren og skatter/avgifter fra ct-tur som dessverre ble kansellert?
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Et par dager er min erfaring.
     
    Andyfly liker dette
  6. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Under normale omstendigheter, ja.
    Nå under Covid19-krisen tar det 3-5 måneder å få tilbake skattene. Det havner i den påståtte køen med alle andre refusjoner. CT-voucheren og poengene får du tilbake umiddelbart.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,445
    Bonuspoeng:
    293
    De bonusbillettene jeg har avbestilt siste par månedene, der har skattene kommet innen en ukes tid.
     
  8. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    For min del så kom poengene tilbake umiddelbart, mens en uke senere og ingen tegn til tilbakeføring av ct-voucher ei heller skatter/avgifter.
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,434
    Likes mottatt:
    3,251
    Bonuspoeng:
    113
    Med unntak av avbestillinger innen 24 timer har jeg ikke fått en eneste refusjon for bonusbookinger gjort etter mars.

    Den siste avbestillingen ut over 24-timers regel var riktignok i slutten av august, men jeg har en lang rekke avbestillinger gjort fra tidlig april til september som fortsatt er under behandling.

    Poeng og CT har blitt refundert umiddelbart.
     
    Last edited: 25. okt 2020
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg avbestilte i august og oktober, og fikk dette refundert etter et par dager, så heldigvis ikke 3-5 måneder her. :)
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,445
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel flere her som har kjørt saker om manglende refusjoner til kredittkortselskapet.

    Er det noen som har erfaring med å kjøre en sak om manglende refusjoner fra et reisebyrå til et kredittkort som i mellomtiden er sagt opp?

    Har en reise som ble betalt med Amex, og nå har jeg ventet leeenge på å få denne reisen refundert. Tenkte derfor at jeg skulle prøve å kjøre saken til Amex, men kom på at kortet i mellomtiden er sagt opp. Betyr det at det er lost case, eller vil Amex hjelpe meg med dette?
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjørte mot et sagt opp kort, gikk helt fint :)
    Hadde dog et clasic jeg ikke brukte, så var "kunde".
    Ingen spørsmål.
     
    holmen liker dette
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har oppnådd 30000 kr i omsetning på Premium allerede?
    Litt usikker på om jeg skal satse på at det ordner seg for oss som også fikk poeng på Classic-kampanjen. Jeg skal ikke ha noen problemer med å få brukt 30K før nyttår. Jeg har litt på handlelisten, men det blir nok vanskelig å hoppe på de beste tilbudene under Black friday om alt skal gå gjennom Amex. Uten bonusen blir det et tapsprosjekt mest sannsynlig.
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,672
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Amex skriver jo på sidene at poengene kommer seinest i løpet av januar 2021, så virker ikke som de kommer med en gang. Jeg bestilte på kona da jeg har Elite fra før.
     
  15. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Passerte 30.000 kr i omsetning i forrige uke, og har ikke sett noe til poengene ennå.

    Når det er sagt så har jeg Elite fra før. Er "ny" som Premium-kunde, men har hatt et kundeforhold til Amex i drøyt ett år nå. Så det spørs vel om det blir noen poeng i det hele tatt.

    Men man vet aldri med Amex! Lever i håpet. :rolleyes:
     
    freddyen liker dette
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det står vel at poengene overføres i Januar 2021......

    Samtidig står det jo at tilbudet gjelder nye kunder. Er det noen som har fått bekreftet at tilbudet gjelder ved å konvertere fra Classic til Premium ?
     
    freddyen liker dette
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått igjen både poeng/CT og kroner inn på kortet for refusjon av avgifter / skatter i de tilfellene der jeg har avbestilt reisen før den er kansellert av flyselskapet.

    I ett tilfelle - der Singapore Airlines hadde kansellert noen legs - så måtte bestillingen kanselleres av diamantmailen, da har jeg ikke sett noe til refusjon av kronene for skatter enda.
     
  18. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Strengt tatt så har vel Amex sagt at poengene kommer senest i januar. De har overrasket ved tidligere anledninger med å komme med poengene før "siste frist".

    Med Elite i lommeboken fra før har jeg som sagt ikke de største forhåpningene om å få poeng på denne kampanjen, men jeg har allerede opptjent mine 2 CT på Elite, så jeg tenker at det ikke skader å prøve...
     
  19. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har Amex Classic og har snakket med AmEx kundeservise om det for et par uker siden. Svaret var 'nei' og at 'dette tilbudet gjelder nye AmEx kortkunder, ikke premium-kunder'. Jeg vil ikke påstå noe, man vet jo aldri med AmEx, men det er nok flere som har ringt. Det ble diskutert her i egen tråd om disse 30k poeng.
     
    Last edited: 26. okt 2020
    freddyen liker dette
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,976
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk poeng med classic kortet enda jeg hadde elite.
    Så har bestilt premium kortet for å se om jeg ikke får de poengene likevel :) Har også nådd 2 stk CTer for denne perioden.

    Verste som skjer er at man ikke får :p
     

Del denne siden