SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Opplever til vanlig at Amex overfører EB-poeng fortløpende. Men nå har jeg ikke fått noen poeng siden slutten av oktober, selv om jeg har brukt kortet mange ganger de siste ukene. Noen andre som har opplevd det samme, eller vet hva det kan skyldes?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Har du hatt noen refusjoner på kortet? Da kommer det ikke poeng før du har brukt tilsvarende mye igjen

3. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Dette gir mening. Hadde refusjoner på kortet akkurat på det tidspunktet det sluttet å dukke opp poeng fra amex. Takk for oppklaring.

4. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Har akkurat sagt opp premium, har hatt ett classic kort lenge itillegg. Fikk mail idag om oppgradere classic til premium og få 30.000 poeng, formeninger om dette vil gå?

5. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har tilbudet svart på hvitt så er det vel bare å slå til?

Var mailen personlig? Kampanjen som er omtalt i denne tråden gjelder vel ikke oppgradering av eksisterende classic, men nytegning av premium. Jeg sitter derfor nå med både classic og premium.
    Jeg var i samme situasjon og hadde nedgradert til classic etter at CT var opptjent i år.

6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også denne, dog må du omsette for 30.000 innen 31.12 for å få 30.000 poeng.

7. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Litt oppussing, julegaver, så det resterende på kiwi gavekort så bør jo det gå fint

8. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen av dere hvordan man endrer pin koden på tilleggskortet? I appen/americanexpress.no ser det sånn ut at man bare kan endre pin koden til hovedkortet. Går det an å gjøre det i minibank?

Kjæresten klarer ikke å huske pin koden sin og nå bruker hun ikke kortet...:rolleyes:

9. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om IKEA tar Amex i sine fysiske butikker nå ?

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Vet noen hvilke Elkjøp butikker rundt Oslo vest som tar amex? Jeg har sporet opp at alle Elkjøp butikker tar amex, bortsett fra franchise. Men hvilken butikker er ikke franchise?

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,178
    Bonuspoeng:
    293
    Ullevål og Slependen tar i alle fall Amex.

Maggie liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Skøyen tar Amex

Maggie liker dette
  13. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Upsaker liker dette
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Bor bare et stenkast fra Skøyen men dundret til Ullevål da tørketrommelen kun var inne der og prisen forsvant. Black friday tilbudene kom ut i dag og Miele modellen jeg kjøpte ble prisen trukket fra nettet. Litt krangling og vising av foto av tilbudet gjorde at jeg fikk kjøp den. Fikk samtidig høre at det var en annen i Norge som klarte kjøpe til den prisen :cool:
    Btw Ullevål tar amex, de 30K poengene er forhåpentligvis i boks :D

Jeanette liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Da var årets 4. CT i boks. Føler det var feil år å dra inn så mange CTer. :eek::D Håper på forlengelse for å si det sånn.

Vaskehanske, Earl, Maggie and 2 others like this.
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,728
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelpes :eek:, og jeg sliter med å finne tid til å bruke 2...

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,178
    Bonuspoeng:
    293
    Her er ikke tid problemet. Har booket 7 CT-turer i 2021. (Vel, en av dem er 2 CT'er på samme tur)

Men, det er vel liten sjanse for at det blir noe av de fleste av dem. Så da ender jeg vel opp med masse poeng og et par CT'er til 2022.

Jeanette and RoadKing like this.
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Haha... i utgangspunktet enig, men hadde jo planer å spre dem over 2020 og 2021, evt 2022. Nå ser det ut til å bli veldig mange turer i 2022.... har liten tro på langturer i 2021 dessverre.

RoadKing liker dette
  19. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,273
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som tilfeldigvis vet om reiseforsikring, da spesielt leiebil egenandelforsikring, gjelder for ekstrakort? La oss si at min samboer er på tur alene og drar sitt point earner kort (der jeg er ansvarlig for fakturaen) for å leie en bil, vil da forsikringen gjelde på samme måte som det ville om jeg hadde dratt mitt eget kort?

20. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan klarer dere å få så høyt forbruk på amex kortet? Det er jo begrenset med muligheter for å bruke kortet. Jeg sliter med å få til 150.000 på mitt premium kort...

Del denne siden