SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ny opptjeningsperiode fra 01.sept, får vente på neste kampanje!

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen fare, det er kampanjer hele tida. Noen ganger er det til og med 45 000 ekstrapoeng.

Darkcho liker dette
  3. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Søkte om kort nå, og 3 minutter etterpå fikk jeg 20 000 nye statuspoeng på Eurobonuskontoen min. Imponerende raskt.

4. Tonjemo

Tonjemo Medlem

Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk amex i november, skulle gi 45000 poeng innen mai. Poeng ikke mottatt, heller ikke for andre kjøp. Kortet er godt brukt men eneste som har kommet inn er fra en betaling på døgnvill. chattet med kundeservice for ca 1 mnd siden, de bekreftet at poeng ikke var overført men måtte sende saken videre. Skulle være løst innen 10 virkedager.
    What to do? Kontakte på chat igjen, eller er det bedre å ringe?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nok bare purre kundeservice igjen, om det er på chat eller telefon tviler jeg på at har så mye betydning.

Forøvrig kan du prøve å logge inn på americanexpress.no og velge eurobonus. Summen som står under "Total SAS EuroBonus saldo" der er poeng du har opptjent, men som ikke har blitt overført til eurobonus-kontoen din enda. Dessverre finnes ikke denne oversikten i appen.

Tonjemo liker dette
  6. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ser flere som anbefaler å nedgradere til blått amex pga ny månedspris som kommer nå i september. Jeg har makset antall ct på mitt kort for lenge siden og vi er i gang med ct'er på fruen sitt kort, så jeg trenger ikke flere ct'er, ei heller poeng strengt tatt. Så blått blir bestilt i morgen.

Har derimot siklet litt på amex platinum....
    Det gir som kjent en dårlig konvertering og kjøps-bonus i norge ifht andre land, så jeg har prøvd å finne måter å skaffe utenlands amex, uten hell så langt. Er det noen har klart å fått til dette UTEN å melde flytting?

7. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    10 virkedager svaret er alltid et standardsvar hos AmEx kundeservice uansett sak, virker det som. Sikkert en eller annen intern målsetting de har på å løse saker innen 10 dager. I praksis fungerer det ikke helt slik, dessverre.

travelislife and Tonjemo like this.
  8. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ventet 5 måneder på å få Radisson GOLD. Registrerte meg midten av mars i år og fortsatt ikke GOLD i Radisson og har pratet med kundeservice 3-4 ganger om dette hvorpå de svarer hver gang at de skal sjekke det. Virker som om det ikke er særlig effekt av å ringe inn. Bevarer jeg fortsatt opptjent CT selv om jeg nedgraderer? Jeg kommer til å nedgradere fra Platinum til annet kort straks. Radisson GOLD var en av de viktige fordelene. Har fortsatt 20 p / 100 kr på SAS Eurobonus kortet og bruker det til all handling.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,068
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du beholder opptjente CTer, men ikke opptjening på vei til neste CT.

10. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Platinum har vel ingen ting med CT å gjøre?
    Så den blir ikke påvirket, nei.

11. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor jeg oppgraderer til ELITE nå og får dette innvilget, vil videre forbruk på premiumkortet telle på ELITE inntil jeg mottar det fysiske kortet (da mtp kampanjen på forbruk for poeng)?

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,617
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, fra endringen er gått gjennom i systemet. Kan ta noen dager.

Malmo liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Kjetil L sier så kan det ta noen dager. Når bildet av kortet i Amex-appen bytter fra Premium til Elite teller forbruk mot det nye kortet.

14. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,218
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg venter fremdeles på mine 45000 kampanjepoeng fra november for SAS AmEx Elte (eller når det var). Skulle vært på konto 31. juli senest.

Ringe KS i dag og det: "var en kjent feil de jobbet med, ha is i magen; ring tilbake i slutten av neste uke om du ikke har fått dem da"

Er dette bare tøys, eller kan det være sant?

15. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk mine i juni…

KRS liker dette
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel litt varierende hvor lenge hotellkjedene lar deg beholde gullstatus når du nedgraderer fra Platinum. Enkelte har vel rapportert at Hiltonstatus feks forsvinner umiddelbart. Så hvis Radisson Gold er viktig, så bør du nok beholde Platinum

17. Tonjemo

Tonjemo Medlem

Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    Nå ser det ut til at jeg endelig har fått overføring. Etter hva jeg kan se har jeg fått 45000 for kampanjen + poeng for bruk. Men de 20 000 statuspoengene kan jeg ikke se spor av.:confused: De burde vel kommet til nå?

18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk de 20000 statuspoengene 3 minutter etter at søknaden på Amex Elite var godkjent. Jeg venter forresten ennå på å få tilsendt selve kortet, slik at jeg kan begynne å bruke det.

19. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Angående pågående Premium-kampanje og betingelser. Har de blitt strengere på at du ikke kan ha vært kortkunde før for å få kampanjepoengene, eller betyr det fortsatt at du ikke kan ha hatt akkurat det kortet de siste 6 månedene-ish? Og hva hvis du har Elite? I tillegg at kortet må være aktivt på tidspunktet poengene skal utbetales?

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Nedgraderte kortet i en periode (ble nok nærmere 6 mnd) selv, og så oppgraderte igjen nå på forrige kampanje tidlig i juli.

Statuspoeng dukket opp umiddelbart, og så er det vel en del poeng til på vei inn etter at jeg har brukt kortet nok + gitt det litt ventetid etter der igjen.

Ekstrapoengene har alltid tatt en del tid hos Amex, men statuspoengene kommer superfort etter oppgradering er min egen erfaring.

Del denne siden