SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte litt på det samme.

    Amex er ganske trege på utbetaling av velkomst bonus eller terskel-bonus hvis man tilfeldigvis havnet i en kampanje uten å tenke over det/vite det.

    EDIT: Men da er det nok ikke det som har skjedd @fly4fun, ser jeg nå.

    Selv får jeg feks en haug av poeng inn fra dem i desember, fordi jeg tok en kort-oppgradering i juli, og har brukt nok penger på kortet innen utløpet av oktober.
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på at du har fått alle poengene fortløpende? Har sett noen som har påpekt at omsetningstelleren til CT ikke har vært korrekt. Når det skjedde meg en gang tidligere viste deg seg at de heller ikke hadde overført alle opptjente EB slik at de måtte korrigere...
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Amex CT telleren er jevnt og uforutsigbart ute av drift nå og da.

    Men jeg har aldri måttet korrigere manuelt - de har overført alt jeg har forventet, om enn litt sent noen ganger.

    I tillegg står jo transaksjoner ofte som "reservert" i nokså mange dager, men uten at de er bokført kommer de heller ikke med i telleren. Det er vel slik by design, regner jeg med.
     
  4. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er erfaringen nå i det siste med velkomstbonus på upgrade av SAS-Amex? Får de fleste bonusen selv om de har vært medlem før?

    OG, har folket fått bonus også på "downgrade" fra Elite til Premium når der er Premium-kampanje?
    Skal etter planen få statuspoeng i slutten av oktober, og trenker å nedgradere til Premium i 6 mnd da (til neste opptjeningsperiode for Eurobonus, og minst 6 mnd).
    Om ikke annet for å spare noen hundrelapper i kortavgift.. Men noen ekstrapoeng er ikke å forakte. Spending er IKKE noe problem..
     
    Maggie liker dette
  5. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må innrømme at jeg vet ikke hva det skyldes.
    Det er altså ikke noe tregheter i betalinger, de pleier som regel å komme løpende, selv om av og til det er noe hiccup som blir etterkorrigert.
    Men det som er litt stusselig her er at det er et stort og likevel rund beløp, så tviler jeg sterkt at det har noe med etterbetaling å gjøre.
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Til det siste: nei, jeg fikk det i alle fall ikke ved nedgraderingen.

    Men til gjengjeld fikk jeg full pakke igjen ved ny oppgradering tilbake til Elite etter et halvår :p
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg registrert meg for Amex Premium 25/4. Det var da en pågående kampanje som jeg mener ga 20-30k poeng for 30-40k spend innen 30/8(?). Jeg har ikke mottatt poeng. Noen som har skjermbilde av kampanjen?
     
  8. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ikke akkurat denne, men fant den etterpå.

    ---
    SAS Amex Premium har kampanje med 20.000 poeng.

    Søk om kortet senest 31.august 2022.
    Du mottar 20.000 ekstrapoeng ved at du handler med kortet for Kr 36.000 kroner innen 31.11.22.
    Poengene overføres senest 31.01.2023
    ---
    Så tipper det er utbetaling senest 31.10.22 på din. (31.11.22.... trykkleif på siden der ja)
     
    Gullars liker dette
  9. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Gir amex goodies basert på forbruk, eller er det bare card tier som bestemmer dette?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Card tier
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke ser opptjeningsbar for CT på Amex sine sider, vil det si at man allerede har fått CTen? #litt-for-mange-kort-og-litt-for-mye-korona
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, baren er der når den er full også.
     
    mrt liker dette
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Jeg ser bar, men min kone ser ingen bar
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er de utsolgt for G&T? :D
     
    Storbaba, mrt, holmen and 1 other person like this.
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    :p
     
    Insomnia4u liker dette
  16. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Oppgraderte fra premium til elite. Fikk nå 2 fakturaer, der den ene var for medlemsavgift for premiumkortet...Må jeg ringe inn for å si opp kortet? Trodde det gikk automatisk. Har ikke bruk for premium nå.

    Ordnet det på chat.
     
    Last edited: 19. sept 2022
  17. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Om jeg oppgraderer fra premium til elite, kan jeg da tjene to CT samme år? Dvs totalt tre CT, siden jeg allerede har spart opp en med premium?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
  19. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hjelp, får ikke brukt Amex lengre. Noen som har vært borti at kort blir låst når jeg har brukt opp kredittgrensen selv om jeg har puttet på mer penger? Har kredittgrense på 5k pga kortsjonglering. La inn 30k for kjøp og fikk ikke brukt de. Har vært innom 3 konsulenter på telefon og enden på visa er at jeg må fylle ut skjema for tilbakebetaling. Etter det kan jeg evt søke om økt kreditt… men er det noe jeg kan eller burde gjøre annerledes? For med 5k vil jeg aldri kunne få noen CT hvis jeg skal vente på faktura
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og de har endret litt på utseendet og "teller ned" hvor langt unna CT man er.

    Men den er i alle fall oppdatert og funker nå, for min del. Det er jo slett ingen selvfølge med Amex :p
     

Del denne siden